Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Teacher-researcher")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 127

  • Page / 6
Export

Selection :

  • and

Teaching and Salaries in Social Science: A Research NoteSTACK, Steven.Social science quarterly. 2014, Vol 95, Num 3, pp 785-794, issn 0038-4941, 10 p.Article

Ecological education and action research: A transformative blend for formal and nonformal educatorsDUENKEL, Nicky; PRATT, Judy.Action research (Print). 2013, Vol 11, Num 2, pp 125-141, issn 1476-7503, 17 p.Article

LES ENSEIGNANTS-CHERCHEURS EN INFORMATION-DOCUMENTATION: TRACÉS POUR UN PAYSAGECOUZINET, Viviane.Collection Perspectives Villes et Territoires. 2008, Vol n.19, pp 347-363, issn 1635-6187, isbn 978-2-86906-239-9, 1Vol, 17 p.Conference Paper

RALLIER LES SCIENCES DE L'INFORMATION ET DE LA COMMUNICATION DANS LES ANNEES 70 = Joining the information and communications sciences in the 70'sBAUTIER, Roger.Questions de communication (Nancy). 2007, Num 12, issn 1633-5961, 149-161, 464-465 [15 p.]Article

Les retours de l'intelligentsia diasporique algérienne = The return of the Algerian diasporic intelligentsiaKHALED, Karim.Hommes & migrations (1987). 2012, Num 1300, pp 28-35, issn 1142-852X, 8 p.Article

L'évaluation des enseignants-chercheurs: Critiques et propositions = How Academics and Scholars Should be Assessed: Critics and ProposalsCHARLE, Christophe.Vingtième siècle, revue d'histoire. 2009, Num 102, issn 0294-1759, 159-170, 252 [13 p.]Article

When False Representations Ring True (and When They Don't)DAVIS, Katie; SEIDER, Scott; GARDNER, Howard et al.Social research. 2008, Vol 75, Num 4, pp 1085-1108, issn 0037-783X, 24 p.Article

Le congé de maternité des enseignantes-chercheures = Academics' Maternity LeaveBUI-XUAN, Olivia.Droit et société (Paris. 1985). 2011, Num 77, pp 111-136, issn 0769-3362, 26 p.Article

Measuring Personal Networks and Their Relationship with Scientific ProductionVILLANUEVA-FELEZ, Africa; MOLAS-GALLART, Jordi; ESCRIBA-ESTEVE, Alejandro et al.Minerva (London). 2013, Vol 51, Num 4, pp 465-483, issn 0026-4695, 19 p.Article

Gender, Work Time, and Care Responsibilities Among FacultyMISRA, Joya; HICKES LUNDQUIST, Jennifer; TEMPLER, Abby et al.Sociological forum (Randolph, N.J.). 2012, Vol 27, Num 2, pp 300-323, issn 0884-8971, 24 p.Article

Consequences of Flexibility Stigma Among Academic Scientists and EngineersCECH, Erin A; BLAIR-LOY, Mary.Work and occupations. 2014, Vol 41, Num 1, pp 86-110, issn 0730-8884, 25 p.Article

Les études européennes en République tchèque: Entre héritages communistes et incitations communautaires : L'Académie européenne = European Studies in the Czech Republic: A New Field Built on Communist Legacies and EC Support : European AcademiaNEUMAYER, Laure.Politix (Paris). 2010, Num 89, issn 0295-2319, 125-144, 229 [21 p.]Article

Un plafond à caissons: les femmes à l'EHESS = A coffered ceiling: Women at EHESSBACKOUCHE, Isabelle; GODECHOT, Olivier; NAUDIER, Delphine et al.Sociologie du travail. 2009, Vol 51, Num 2, pp 253-274, issn 0038-0296, 22 p.Article

Les universitaires marocains et le libre accès à l'information scientifique et technique Où en est-on?IBNIKHAYAT, Nozha.Revue maghrébine de documentation. 2007, Num 17, pp 65-99, issn 0330-9274, 35 p.Article

Digital consumers: case study virtual scholars A deep log analysisNICHOLAS, David.Sciences et techniques de l'information. 2010, pp 27-41, issn 1762-8288, isbn 978-2-84365-123-6, 15 p.Conference Paper

LES SYSTÈMES ÉDUCATIFS NORDIQUES : UN BILAN NUANCÉDERVIN, Fred; WIBERG, Matti; MOREL, Nathalie et al.Nordiques (Paris). 2008, Num 16, pp 9-83, issn 1761-7677, 75 p.Article

An Empirical Inquiry on Knowledge Sharing Among Academicians in Higher Learning InstitutionsRAMAYAH, T; YEAP, Jasmine A. L; IGNATIUS, Joshua et al.Minerva (London). 2013, Vol 51, Num 2, pp 131-154, issn 0026-4695, 24 p.Article

Analyse des pratiques informationnelles d'enseignants-chercheurs en psychologie = Analysis of Information Seeking Practices of Instructor-Researchers in Psychology and Spanish Language StudiesTEMPERVILLE, Véronique.Argus (Montréal). 2009, Vol 38, Num 2, pp 33-39, issn 0315-9930, 7 p.Article

A million-yuan annual salary for professors: Is it worthwhile after all? = Le salaire des professeurs: un million de yuans. Cela en vaut-il la peine ?HUJUN, Li.Chinese education and society. 2004, Vol 37, Num 2, pp 88-95, issn 1061-1932, 8 p.Article

La Carrera Académica por género (A propósito de dos investigaciones recientes) = The academic careers from a gender point of viewANDREU, Silvia.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 1, pp 13-31, issn 1130-2496, 19 p.Article

Fostering a community of practice: Reflections on the evolution of a teacher inquiry group = Favoriser l'émergence une communauté de pratique : réflexions sur l'évolution du groupe de recherche enseignantGOODNOUGH, Karen.Alberta journal of educational research. 2004, Vol 50, Num 2, pp 204-206, issn 0002-4805, 3 p.Article

Les enseignants chercheurs et l'enseignement = Teacher-researchers and teachingFAVE-BONNET, M.-F.Les Cahiers de l'ADMES (Villetaneuse). 1999, Num 12, pp 87-94, issn 0999-4319Conference Paper

The importance of involving high-school chemistry teachers in the process of defining the operational meaning of 'chemical literacy' = L'importance de l'implication des enseignants en chimie du secondaire dans le domaine de la définition d'un mode opérationnel en éducation à la chimieSHWARTZ, Yael; BEN-ZVI, Ruth; HOFSTEIN, Avi et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 3, pp 323-344, issn 0950-0693, 22 p.Article

Universitaires et production scientifique = Academics and scientifical productionKYVIK, S.Gestion de l'enseignement supérieur. 1993, Vol 5, Num 2, pp 213-226, issn 1013-8501Article

L'opinion des enseignants-chercheurs sur leur professionFAVE-BONNET, M. F.Savoir éducation formation (Paris). 1992, Num 2, pp 161-170, issn 0998-8505Article

  • Page / 6