Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Teaching materials")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 295

  • Page / 12
Export

Selection :

  • and

Moral pluralism in business ethics education : It is about timeBURTON, Brian K; DUNN, Craig P; GOLDSBY, Michael et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 90-105, issn 1052-5629, 16 p.Article

Le livre électronique dans l'enseignement supérieur = The electronic book in higher educationLE SAUX, Annie.Bulletin des bibliothèques de France (Imprimé). 2004, Vol 49, Num 3, pp 99-100, issn 0006-2006, 2 p.Article

Pinocchio e la scuola = Pinocchio and school = Pinocchio et l'écoleGAHASSINI, Alfredo.LG argomenti. 2002, Vol 38, Num 4, pp 39-41, issn 1974-6652, 3 p.Article

Maria Montessori e seu método = Maria Montessori and her method = La méthode de Maria MontessoriSUELY PEREIRA COSTA, Magda.Linhas criticas. 2001, Num 13, pp 305-320, issn 1516-4896, 16 p.Article

Some of Bunsen's other inventions = D'autres inventions de BunsenSTOCK, J. T.School science review. 1998, Vol 80, Num 290, pp 75-78, issn 0036-6811Article

Plant mineral nutrition in the classroom: the radish, Raphanus sativus L is a good plant for such studies = Nutrition des plantes minérales en classeHEWITSON, J; PRICE, R.School science review. 1994, Vol 76, Num 274, pp 45-55, issn 0036-6811Article

Gironacel® : a virtual tool for learning quality managementMENDEZ, Empar; CASADESUS, Marti; DE CIURANA, Quim et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2006, Vol 43, Num 3, pp 313-324, issn 1470-3297, 12 p.Article

Slide identification for lecture movies by matching characters and images = Identification en baisse des cours filmés par la rencontre des personnages et des imagesOZAWA, Noriaki; TAKEBE, Hiroaki; KATSUYAMA, Yutaka et al.SPIE proceedings series. 2004, Vol 5296, pp 74-81, isbn 0-8194-5199-1, 8 p.Conference Paper

Conditions for successful reflective use of portfolios in undergraduate medical education = Les conditions d'un usage réflexif réussi des portfolios dans le cadre de l'enseignement de la médecine pour non diplômésDRIESSKN, Erik W; VAN TARTWIJK, Jan; OVEREEM, Karlijn et al.Medical education (Oxford. Print). 2005, Vol 39, Num 12, pp 1230-1235, issn 0308-0110, 6 p.Article

A simple eye model to objectively assess ophthalmoscopic skills of medical students = Un oeil comme modèle pour évaluer objectivement les compétences ophtalmoscopiques des étudiants en médecineBRADLEY, P.Medical education (Oxford. Print). 1999, Vol 33, Num 8, pp 592-595, issn 0308-0110Article

Teaching engineering design through Lego® Mindstorms = Enseigner la création en ingénierie en utilisant Lego MindstormsRINGWOOD, J. V; MONAGHAN, K; MALOCO, J et al.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 1, pp 91-104, issn 0304-3797, 14 p.Article

Developing materials to promote inquiry : Lessons learned = Développer des méthodes et moyens d'enseignement permettant de promouvoir l'enquête dans le domaine scientifiqueTRUMBULL, Deborah J; BONNEY, Rick; GRUDENS-SCHUCK, Nancy et al.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 6, pp 879-900, issn 0036-8326, 22 p.Article

Collecte et diffusion de signes de la LSF liés à l'enseignement des disciplines fondamentales d'enseignement général ou professionnel : Partenariat de recherche autour d'un projet d'élaboration de site interactif dans le cadre des programmes européens Equal et Objectif 3 : Langue des signes française (LSF): Enjeux culturels et pédagogiques = Collect and diffusion of the signs of the French Sign Language linked to the teaching of compulsory subjects in vocational and mainstream education: research partnership around the creation of an interactive website for the European programmes Equal and Objectif 3VANBRUGGHE, Anne.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2003, Num 23, pp 123-130, issn 1957-0341, 8 p.Article

Structure-based interpretation of scholarly book reviews: A new research technique = Interprétation de la struture des livres savantsNICOLAISEN, Jeppe.International conference on conceptions of library and information scienceUniversity of Washington. 2002, pp 123-135, isbn 1-59158-016-1, 13 p.Conference Paper

High access and low use of technologies in high school classrooms: Explaining an apparent paradox = Un accès généralisé aux technologies et une faible utilisation de ces technologies dans les classes du secondaire : explication d'un paradoxeCUBAN, Larry; KIRKPATRICK, Heather; PECK, Craig et al.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 4, pp 813-834, issn 0002-8312Article

Computer software for science teaching : choosing and using = Logiciels pour l'enseignement des sciences : choisir et utiliserFROST, R.School science review. 1997, Vol 79, Num 287, pp 19-24, issn 0036-6811Article

Evaluation of a surgical simulator for learning clinical anatomy = Evaluation d'un simulateur chirurgical pour l'apprentissage de l'anatomie cliniqueHARIRI, S; PAWN, C; SRIVASTAVA, S et al.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 8, pp 896-902, issn 0308-0110, 7 p.Article

Diseño de material didáctico en la enseñanza de inglés para alumnos de ingeniería = Design of didactic material for English teaching to engineering students = Elaboration de matériel didactique et l'enseignement de l'anglais pour les étudiants en ingénierieSEVILLA MUNOZ, Manuel; VILA DE LA CRUZ, M. A.Didáctica (Madrid). 2004, Vol 16, pp 189-205, issn 1130-0531, 17 p.Article

Using the Internet for dazzling DNA teaching = L'usage de l'Internet pour enseigner l'ADNMAZUREK, Harry A.School science review. 2003, Vol 84, Num 308, pp 45-47, issn 0036-6811, 3 p.Article

Science teachers' transformations of the use of computer modeling in the classroom: Using research to inform training = Les transformations apportées par les enseignants dans le cadre de l'utilisation de la modélisation par ordinateur en classe : utiliser la recherche pour orienter la formationSTYLIANIDOU, Fani; BOOHAN, Richard; OGBORN, J. O. N et al.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 1, pp 56-70, issn 0036-8326, 15 p.Article

Science and technology education for citizenship: The potential role of the press = L'éducation technologique et scientifique pour la citoyenneté : le rôle potentiel de la presseDIMOPOULOS, Kostas; KOULAIDIS, Vasilis.Science education (Saleem, Mass.). 2003, Vol 87, Num 2, pp 241-256, issn 0036-8326, 16 p.Article

The priorities established among data sources when instructional designers revise written materials = Les priorités établies à propos des sources d'information lors de la révision des supports de cours écritsLE MAISTRE, K; WESTON, C.Educational technology research and development. 1996, Vol 44, Num 1, pp 61-70, issn 1042-1629Article

Micronutrient Action Plan instructional tool (MAPit) : a training tool to support public health professionals' efforts to eliminate micronutrient malnutritionELBON, Suzanne; NSUBUGA, Peter; KNOWLES, Jacky et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2006, Vol 43, Num 4, pp 353-368, issn 1470-3297, 16 p.Article

Discussing animal experimentation using Democs, a card activity to teach science and citizenship = Discuter des expérimentations sur les animaux en utilisant Democs, une activité d'enseignement de la science et de la citoyennetéSMITH, Karen.School science review. 2005, Vol 87, Num 319, pp 81-84, issn 0036-6811, 4 p.Article

Enseigner l'astronomie : L'expérience de 25 ans d'activité du comité de liaison enseignants et astronomes (CLEA) = Teaching astronomy : the 25 years experience of the teachers and astronomists coordination comityGOUGUENHEIM, Lucienne.Aster. 2003, Num 36, pp 151-161, issn 0297-9373, 11 p.Article

  • Page / 12