Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Théorie de l'apprentissage")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 480

  • Page / 20
Export

Selection :

  • and

Théorie de l'apprentissage chez Jean-Jacques RousseauMVOGO, D.Revue des sciences de l'éducation. 1990, Vol 16, Num 3, pp 451-460, issn 0318-479XArticle

Evaluation parameters for computer-adaptive testing = Paramètres d'évaluation pour les tests adaptatifs informatisésGEORGIADOU, Elisabeth; TRIANTAFILLOU, Evangelos; ECONOMIDES, Anastasios A et al.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 2, pp 261-278, issn 0007-1013, 18 p.Article

An investigation into students' use of a computer-based social learning space: lessons for facilitating collaborative approaches to learning = Une recherche portant sur l'usage par les étudiants d'un espace d'apprentissage social informatisé : les leçons des approches collaboratives facilitées de l'apprentissageBRETT, Paul; NAGRA, Jas.British journal of educational technology. 2005, Vol 36, Num 2, pp 281-292, issn 0007-1013, 12 p.Article

Living learning theory through My Fair Lady = Une théorie de l'apprentissage grâce à My fair LadyGLENZER, Holly.British journal of educational technology. 2005, Vol 36, Num 1, pp 101-105, issn 0007-1013, 5 p.Article

Learning of science concepts within a traditional socio-cultural environment = L'apprentissage des concepts scientifiques dans le cadre d'un environnement socio-culturel traditionnelFAKUDZE, Cynthia G.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 4, pp 270-277, issn 0256-0100, 8 p.Article

La résilience, de l'observation du phénomène vers l'appropriation du concept par l'éducationTHEORET, Manon.Revue des sciences de l'éducation. 2005, Vol 31, Num 3, pp 633-658, issn 0318-479X, 26 p.Article

An epistemological analysis of the evolution of didactical activities in teaching-learning sequences: the case of fluids = Une analyse épistémologique de l'évolution des activités didactiques dans les séquences d'apprentissage-enseignement : le cas des fluidesPSILLOS, D; TSELFES, Vassilis; KARIOTOGLOU, Petros et al.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 5, pp 555-578, issn 0950-0693, 24 p.Article

Towards a semantic e-learning theory by using a modelling approachYLI-LUOMA, Pertti V. J; NAEVE, Ambjörn.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 3, pp 445-459, issn 0007-1013, 15 p.Article

Understanding students' practical epistemologies and their influence on learning through inquiry = Comprendre les épistémologies pratiques des étudiants et leur influence sur un apprentissage basé sur un travail d'enquêteSANDOVAL, William A.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 4, pp 634-656, issn 0036-8326, 23 p.Article

Apprentissage expansif : possibilités et limites de la théorie scientifique du sujetGROTLÜSCHEN, Anke.Formation professionnelle (Luxembourg). 2005, Num 36, pp 16-21, issn 0378-5092, 6 p.Article

Didactical structures as an outcome of research on teaching-learning sequences? = Les structures didactiques en tant que résultats de recherche sur les séquences enseignement-apprentissageLIJNSE, Piet; KLAASSEN, Kees.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 5, pp 537-554, issn 0950-0693, 18 p.Article

The credentials of brain-based learning = Les attributs de l'apprentissage basé sur la neurophysiologieDAVIS, Andrew.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 1, pp 21-35, issn 0309-8249, 15 p.Article

New experiences and old knowledge: towards a model for the personal awareness of science and technology = Nouvelles expériences et connaissances anciennes : vers un modèle de prise de conscience personnelle de la science et de la technologieSTOCKLMAYER, Susan; GILBERT, John K.International journal of science education. 2002, Vol 24, Num 8, pp 835-858, issn 0950-0693Article

The meaning of action in learning and teaching = La signification de l'action dans l'apprentissage et l'enseignementFRANKS, Anton; JEWITT, Carey.British educational research journal. 2001, Vol 27, Num 2, pp 201-218, issn 0141-1926Article

Del cambio de contenido al cambio representacional en el conocimiento conceptual : El cambio de contenido en el conocimiento conceptual = From content change to representational change in conceptual knowledge : Representational change in conceptual knowledge = Du changement de contenu au changement représentationelPOZO, Juan Ignacio; RODRIGO, Maria José.Infancia y aprendizaje. 2001, Num 96, pp 407-423, issn 0210-3702Article

Heeft beroepskeuzevoorlichting zin? Naar een strategie van participerend leren = Is giving occupational information useful? Towards a strategy of participatory learning = L'information professionnelle est-elle utile ? Vers une stratégie d'apprentissage participatoireMEIJERS, Frans.Pedagogiek (Assen). 2001, Vol 21, Num 3, pp 200-213, issn 1567-7109Article

Know-how and workplace practical judgement = Savoir-faire et jugement pratique sur le lieu de travailHAGER, Paul.Journal of philosophy of education. 2000, Vol 34, Num 2, pp 281-296, issn 0309-8249Article

Hoe pessimistisch is de psychoanalyse? = How pessimistic is psychoanalysis? = A quel point la psychanalyse est-elle pessimiste?INGLEBY, D.Comenius (Nijmegen). 1999, Vol 19, Num 3, pp 217-232, issn 0167-9163Article

Des stratégies d'apprentissage à un enseignement métacognitif. Les stratégies d'apprentissage : un thème commun à la psychologie et à la pédagogieBÜCHEL, F. P.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 297-306, issn 0252-9955Article

Good wine may need to mature: a critique of accelerated higher specialist training. Evidence from cognitive neuroscience = Une analyse critique des formations accélérées en médecine. Les arguments de la neuroscience cognitiveTALBOT, Martin.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 4, pp 399-408, issn 0308-0110, 10 p.Article

Formative research on the heuristic task analysis process = Recherche formative sur les procédures d'analyse de tâches heuristiquesLEE, Ji-Yeon; REIGELUTH, Charles M.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 4, pp 5-24, issn 1042-1629, 20 p.Article

Are there domain-specific thinking skills? = Existe-t-il des compétences de raisonnement spécifiques à certains domaines ?SMITH, Gerald.Journal of philosophy of education. 2002, Vol 36, Num 2, pp 207-227, issn 0309-8249Article

Changing conceptions of human intelligence and reasoning : Implications for the classroom = Changer les conceptions de l'intelligence humaine et du raisonnement : implications en classeJULIEN, John St.Australian journal of education. 2000, Vol 44, Num 3, pp 254-271, issn 0004-9441Article

A biological basis for generative learning in technology-and-science. Part II : Implications for technology-and-science education = Une base biologique pour un apprentissage génératif en technologie et science. Deuxième partie: implications pour l'enseignement des sciences et technologiesSCHAVERIEN, L; COSGROVE, M.International journal of science education. 2000, Vol 22, Num 1, pp 13-35, issn 0950-0693Article

A educaçâo para autonomia e suas possíveis aplicaçôes para o ensino superior = Education for autonomy and its possible applications to higher education = L'éducation à l'autonomie et son application possible à l'enseignement supérieurBROCK, V. R.Revista educação e Ensino - USF. 1999, Vol 4, Num 1, pp 33-62, issn 1413-3962Article

  • Page / 20