Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ti.\*:("Recherche sur la théorie du travail cognitif et ses implications en matière d'innovation dans le contexte de l'apprentissage en ligne")

Results 1 to 9 of 9

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

Research on Cognitive Load Theory and Its Design Implications for E-Learning = Recherche sur la théorie du travail cognitif et ses implications en matière d'innovation dans le contexte de l'apprentissage en ligneVAN MERRIëNBOER, Jeroen J. G; AYRES, Paul.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, issn 1042-1629, 98 p.Serial Issue

The impact of sequencing and prior knowledge on learning mathematics through spreadsheet applications = L'impact du séquençage et de la connaissance de base sur l'apprentissage des mathématiques par le biais de logiciels de feuilles de calculCLARKE, Tracey; AYRES, Paul; SWELLER, John et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 15-24, issn 1042-1629, 10 p.Article

Rapid dynamic assessment of expertise to improve the efficiency of adaptive e-learning = Evaluation dynamique et rapide de l'expertise afin d'améliorer l'efficacité d'un apprentissage en ligne adaptatifKALYUGA, Slava; SWELLER, John.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 83-93, issn 1042-1629, 11 p.Article

Research on cognitive load theory : Application to e-learning = Recherche sur la théorie du travail cognitif : application à l'apprentissage en ligneMORRISON, Gary R; ANGLIN, Gary.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 94-104, issn 1042-1629, 11 p.Article

A motivational perspective on the relation between mental effort and performance : Optimizing learner involvement in instruction = Une perspective motivationnelle sur la relation entre l'effort mental et la performance : optimiser l'implication de l'apprenant dans l'enseignementPAAS, Fred; TUOVINEN, Juhani E; VAN MERRIENBOER, Jeroen J. G et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 25-34, issn 1042-1629, 10 p.Article

Cognitive load and learning effects of having students organize pictures and words in multimedia environments : The role of student interactivity and feedback = Travail cognitif et effets sur l'apprentissage de l'organisation par les étudiants des éléments graphiques et des mots dans un environnement multimédia : le rôle de l'interactivité de l'étudiant et du feedbackMORENO, Roxana; VALDEZ, Alfred.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 35-45, issn 1042-1629, 11 p.Article

The function of annotations in the comprehension of scientific texts : Cognitive load effects and the impact of verbal ability = Le rôle des annotations dans la compréhension des textes scientifiques : l'impact du travail cognitif et l'impact des compétences verbalesWALLEN, Erik; PLASS, Jan L; BRüNKEN, Roland et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 59-72, issn 1042-1629, 14 p.Article

Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning : Why reduction of cognitive load can have negative results on learning = Favoriser, faciliter et contrôler les effets des animations dans l'apprentissage multimédia : pourquoi la réduction du travail cognitif peut avoir un impact négatif sur l'apprentissageSCHNOTZ, Wolfgang; RASCH, Thorsten.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 47-58, issn 1042-1629, 12 p.Article

Instructional design for advanced learners : Establishing connections between the theoretical frameworks of cognitive load and deliberate practice = Innovation pédagogique pour apprenants avancés : établir des liens entre les structures théoriques du travail cognitif et la pratique délibéréeVAN GOG, Tamara; ERICSSON, K. Anders; RIKERS, Remy M. J. P et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 73-81, issn 1042-1629, 9 p.Article

  • Page / 1