Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 97170

  • Page / 3887
Export

Selection :

  • and

Comment prend-on place dans les métiers de la formation continue ? = How to take place in the professions of further education ?LECLERCQ, Gilles.Les Dossiers des sciences de l'éducation. 2004, Num 11, pp 11-23, issn 1296-2104, 13 p.Article

Opinion: increasing learning through writing in quantitative (and computer) coursesABDULLAH SHIBLI.ETTI Educational & training technology international. 1993, Vol 30, Num 1, pp 50-56, issn 0954-7304Article

Modeling the effects of intrinsic motivation, extrinsic motivation, amount of reading, and past reading achievement on text comprehension between U.S. and Chinese students = Un modèle des effets de la motivation intrinsèque, de la motivation extrinsèque, de la quantité de lecture effectuée et des résultats antérieurs en lecture sur la compréhension de texte entre étudiants américains et chinoisWANG, Judy Huei-Yu; GUTHRIE, John T.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 2, pp 162-186, issn 0034-0553, 25 p.Article

Ciência, educação em ciência e ensino das ciênciasCachapuz, Antonio; Praia, João; Jorge, Manuela et al.Temas de Investigacão. 2002, Vol 26, isbn 972-783-083-8, 353 p., isbn 972-783-083-8Book

Can the arbitrary and the necessary be reconciled? Scientific realism and the school curriculum = Peut-on réconcilier l'arbitraire et le nécessaire ? Réalisme scientifique et programme d'étudesNASH, Roy.Journal of curriculum studies. 2004, Vol 36, Num 5, pp 605-623, issn 0022-0272, 19 p.Article

Les portfolios européens des langues = European Portfolios of LanguagesTAGLIANTE, Christine; DELEUSE, Jacqueline; LAVOLLEE, Danielle et al.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 31, pp 138-142, issn 1254-4590, 5 p.Article

Exclusive and inclusive discourses in special education research and policy in Sweden = Discours favorables à l'inclusion et à l'exclusion dans le cadre de la recherche et politique de l'enseignement spécial en SuèdePERSSON, Bengt.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 3, pp 271-280, issn 1360-3116, 10 p.Article

Can the repeated prisoner's dilemma game be used as a tool to enhance moral reasoning? = L'exercice répété du dilemme du prisonnier peut-il être utilisé comme outil de renforcement du raisonnement moral ?RAU, Stephen E; WEBER, James.Teaching business ethics (Dordrecht). 2003, Vol 7, Num 4, pp 395-416, issn 1382-6891, 22 p.Article

The discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik: A contextual reconstruction = Le discours de la pédagogie allemande : une reconstruction contextuelleTRÖHLER, Daniel.Paedagogica historica. 2003, Vol 39, Num 6, pp 759-778, issn 0030-9230, 20 p.Article

La importancia de la formación en el proceso de inserción laboral de los maestros = The importance of the training of teachers in the Labour insertionSANCHEZ MARTIN, Maria Eduvigis; PESQUERO FRANCO, Encarnacion.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 1, pp 141-160, issn 1130-2496, 20 p.Article

Syllabus evaluation by the job-analysis technique = Evaluation d'un programme de cours à l'aide de la méthode d'analyse des tâchesDORON, R; MARCO, S.European journal of engineering education (Print). 1999, Vol 24, Num 2, pp 163-172, issn 0304-3797Article

The educational needs of graduate Mechanical engineers in New Zealand = Les besoins pédagogiques des ingénieurs diplômés en constructions mécaniques en Nouvelle ZélandeDEANS, J.European journal of engineering education (Print). 1999, Vol 24, Num 2, pp 151-162, issn 0304-3797Article

Iniciación a la evaluacion de programas : Un caso concreto = Initiation à l'évaluation des programmes : Un cas concret = Introducing practically to curriculum evaluationNEIRA GARCIA, Domingo.Innovación educativa. 1999, Num 9, pp 77-109, issn 1130-8656Article

The environmental round table role-play exercise : The dynamics of multistakeholder decision-making processes = Un exercice de jeu de rôle dans une table ronde sur l'environnement : Dynamique des processus de prise de décision à plusieurs partenairesEGRI, C. P.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 1999, Vol 23, Num 1, issn 1052-5629, 7, 95-112 [24 p.]Article

Contributions et limites de la formation = Training contributions and limitationsBARBE, L.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 1998, Num 152, pp 61-65, issn 0397-331XArticle

Réflexion pour une meilleure maîtrise des opérations de connaissances des secteurs professionnels: l'exemple de la mécanique-productique dans le Haut-Rhin = Reflection for a better understanding of business sectors. The case of mechanical engineering in the Haut-RhinPERNIAS, F; REMORIQUET, J.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1993, Vol 22, Num 1, pp 85-108, issn 0249-6739Article

Understanding practitioner research as a form of life : an Eastern interpretation of Exploratory PracticeZONGJIE WU.Language teaching research. 2006, Vol 10, Num 3, pp 331-350, issn 1362-1688, 20 p.Article

The relationship between experience, education and teachers' use of incidental focus-on-form techniques = Les relations entre l'expérience, l'enseignement et l'usage par les enseignants des techniques accessoiresMACKEY, Alison; POLIO, Charlene; MCDONOUGH, Kim et al.Language teaching research. 2004, Vol 8, Num 3, pp 301-327, issn 1362-1688, 27 p.Article

Celebration of the success of distributed research with schools: the CEM Centre, Durham = Eloge du succès de la recherche partagé avec les écoles: le CEM (Curriculum Evaluation Management Center)TYMMS, Peter; COE, Robert.British educational research journal. 2003, Vol 29, Num 5, pp 639-653, issn 0141-1926, 15 p.Article

Insights into the policy and practice of teacher education in low-income countries: The Multi-Site Teacher Education Research Project = Aperçus des politiques et pratiques de formation des enseignants dans les pays à faible revenu: le projet multi-site pour la recherche sur la formation des enseignantsLEWIN, Keith M; STUART, Janet M.British educational research journal. 2003, Vol 29, Num 5, pp 691-707, issn 0141-1926, 17 p.Article

De l'école et des valeursMEITINGER, Guy-Roger; TOULEMONDE, Bernard.Administration et éducation (Paris). 2003, Num 100, issn 0222-674X, 130 p.Serial Issue

IDEA: El juego de la memoria rápida: Por y para = Idea: The game of rapid memory: por and para = Idée: Le jeu de la mémoire rapide: por et paraLUQUE-EKRICH, Maria.Hispania. 2003, Vol 86, Num 1, pp 133-137, issn 0018-2133, 5 p.Article

Mi rival es mi propio corazón... El docente universitario y sus exigencias de transformación = My rival is my own heart... The teacher at university and his requirements of evolution = Mon rival est mon propre coeur... L'enseignant universitaire et ses exigences de transformationCALVA, Martin Lopez.Revista latinoamericana de estudios educativos. 2003, Vol 33, Num 2, pp 43-81, issn 0185-1284, 39 p.Article

Early intervention in emotional and behavioural difficulties : the role of Nurture Groups = Intervention précoce dans les cas de troubles émotionnels et comportementaux : le rôle des groupes relaisCOOPER, P; LOVEY, J.European journal of special needs education. 1999, Vol 14, Num 2, pp 122-131, issn 0885-6257Article

Leisure activities of middle-school pupils of St Helena before and after the introduction of television = Activités de loisir des élèves de secondaire premier cycle à Sainte Hélène avant et après l'introduction de la télévisionHANNAN, A; CHARLTON, T.Research papers in education. 1999, Vol 14, Num 3, pp 257-274, issn 0267-1522Article

  • Page / 3887