Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-156")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 9186

  • Page / 368
Export

Selection :

  • and

Observatoire des 35 H = Report on the 35-hours week' agreementsBESSON, V.Entreprises formation. 1999, Num 112, pp 12-13, issn 0765-5762Article

Towards a benefit measurement-based analysis method of product development process capabilities : an exploratory studyMAUNUKSELA, Ari J.International journal of innovation and learning. 2006, Vol 3, Num 2, pp 127-143, issn 1471-8197, 17 p.Article

Flexibilité : vers un modèle belge?CAPRON, Michel; REMAN, Pierre.Revue nouvelle. 2006, Num 7-8, pp 53-62, issn 0035-3809, 10 p.Article

Accompagnement de projet professionnel et bilan de compétences : Etre là et s'abstraire pour permettre au sujet d'advenir = Professional career coaching: Managing the presence/absence dilemma to allow people self realisationPRODHOMME, Marianne.Education permanente. 2002, Num 153, pp 79-89, issn 0339-7513, 11 p., 256, 262 [13 p.]Article

Les débats sur la qualification dans les négociations collectives (1950-1970) = The debate on the role and content of qualifications in collective bargaining between 1950 and 1970JOBERT, Annette; TALLARD, Michèle.Education permanente. 2001, Num 149, pp 113-134, issn 0339-7513, 260, 264 [24 p.]Conference Paper

L'inscription de l'éducation permanente dans les universités : du militantisme individuel à l'engagement institutionnel = Bringing continuing education in france into the university system from individual action to institutional commitmentTERROT, Noël.Education permanente. 2001, Num 149, pp 135-154, issn 0339-7513, 261, 265 [22 p.]Conference Paper

Idéologies et pratiques des premières générations de formateurs d'adultes = Ideology and practices of the first generations of adults trainersJOBERT, Guy.Education permanente. 2001, Num 149, pp 155-166, issn 0339-7513, 261, 265 [14 p.]Conference Paper

TIC et formation des adultes : Éducation : la révolution ? = ICT and adults trainingSOLAR, Claudie.Sciences humaines. Hors série. 2001, Num 32, pp 58-61, issn 1252-3429Article

Etica, formazione, giovani : argomenti per addetti ai lavori ? : Ethik = L'éthique dans la formation des jeunes = Ethics in the training of youthCOMI, G.Education permanente (Zürich). 2000, Vol 34, Num 2, pp 25-27, issn 0258-9877Article

Factors which have an impact on the final assessment of education and vocational education : The example of the Czech Republic = Les facteurs qui ont un impact sur l'évaluation finale de l'enseignement traditionnel et professionnel: l'exemple de la République TchèqueVICENIK, P; SVANDA, I.European journal of education. 1999, Vol 34, Num 2, pp 195-201, issn 0141-8211Article

Equality, innovation and diversity = Egalité, innovation et diversitéSMITH, J.European journal of education. 1999, Vol 34, Num 4, pp 465-474, issn 0141-8211Article

Contribution à une analyse des relations entre l'implication à l'égard du travail et l'implication à l'égard de l'activité professionnelle = Work related involvement and the professional job commitment: the connectionPOHL, S.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1999, Vol 28, Num 3, pp 393-404, issn 0249-6739Article

Devenir formateur d'adultes : Des itinéraires pluriels, des logiques sociales spécifiques = How to become an adult trainer: many paths, specific social logicsCARDON, C.-A.Formation emploi. 1998, Num 63, pp 5-18, issn 0759-6340Article

Schule und lebenslanges Lernen = Scolarité et apprentissage tout au long de la vie = Scholarship and life-long learningRAMSEIER, E.Education permanente (Zürich). 1998, Vol 32, Num 1, pp 18-20, issn 0258-9877Conference Paper

Warum Erwachsene (nicht) lernen = Pourquoi les adultes se forment (ou ne se forment pas) = Why adults do (or do not) learnSCHRÄDER-NAEF, R.Education permanente (Zürich). 1998, Vol 32, Num 1, pp 16-17, issn 0258-9877Conference Paper

NFP 33 : Tagungs- und Forschungsergebnisse : Konsequenzen für die Bildungspolitik = Conséquences pour la politique de formation = Consequences for the training policyWEBER, A.Education permanente (Zürich). 1998, Vol 32, Num 1, pp 24-25, issn 0258-9877Conference Paper

Evaluation der Tagung vom 2. Oktober 1997 in Bern : Schwieriger Brückenschlag zwischen Forschung und Praxis = Etablir une passerelle entre formation et pratique : l'exemple suisse = Building a bridge between training and practice : Switzerland exempleSCHLÄFLI, A.Education permanente (Zürich). 1998, Vol 32, Num 1, pp 26-27, issn 0258-9877Conference Paper

Formes de gestion de la main-d'œuvre : Organismes de formation : des métiers en devenir = The ways of manpower managementSIMULA, P.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 1997, Num 150, pp 50-59, issn 0397-331XConference Paper

Ethique et formation = Ethics and trainingLENOIR, H.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 1997, Num 150, pp 8-13, issn 0397-331XConference Paper

Secteur agricole : innovations en formation = Agricultural sector : training innovationsMONOD, A; VOCANSON, B; ANDRIOT, M et al.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 1997, Num 149, pp 19-127, issn 0397-331XSerial Issue

Orientation professionnelle et effet Pygmalion = Professional orientation and Pygmalion's effectPARAVY, G.Cahiers Binet Simon (Toulouse). 1996, Num 2-3, pp 193-201, issn 1162-9401Conference Paper

Compétences à l'œuvre dans l'exercice du tutorat = Tutors competencesBLANCARD, P.Recherche et formation (Paris. 1987). 1996, Num 22, pp 115-126, issn 0988-1824Article

Vie de travail et travail sur la vie : Les référents de l'autobiographie-projet = A life of work and work on life: The referents of the autobiographical projectCOURTOIS, B.Pratiques de formation. 1996, Num 31, pp 157-168, issn 0292-2215Article

L'arrivée du multimédia : révolution ou évolution pédagogique ? = The arrival of multimedia : revolution or educational evolutionDEPOVER, C.Education permanente (Zürich). 1996, Vol 30, Num 2, pp 41-43, issn 0258-9877Article

Formation des adultes: de l'utopie à la criseEducation permanente. 1996, Num 129, issn 0339-7513, 152 p.Serial Issue

  • Page / 368