Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-305")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 8887

  • Page / 356
Export

Selection :

  • and

Ergonomia i educació: ja va sent hora : Ergonomia en l'eductión = Ergonomics and education = Ergonomie et éducationFERRER, Ramon.Temps d'educació. 2002, Num 27, pp 219-233, issn 0214-7351, 15 p.Article

Efficacy beliefs and the learning experiences of children with cancer in the hospital setting = Expériences d'apprentissage et concept d'efficacité chez les enfants atteints d'un cancer et séjournant dans un milieu hospitalierCROSSLAND, Andrea.Alberta journal of educational research. 2002, Vol 48, Num 1, pp 5-19, issn 0002-4805Article

Sentido, significado e conceito : notas sobre as contribuições de Lev Vigotski : Temas e tendências na perspectiva histórica-cultural = Sense, meaning and concept : notes on Lev Vygotsky's contributionsRAFAEL DE GOES, Maria Cecilia; NAZARE DA CRUZ, Maria.Pro-posições. 2006, Vol 17, Num 2, pp 31-45, issn 0103-7307, 15 p.Article

Leur reste-t-il du temps pour jouer ? = Do they still have time to play?GLASMAN, Dominique.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 141, pp 51-57, issn 1299-085X, 7 p.Article

Familles et modèles éducatifs dans la littérature de jeunesse = Families and educational models in youth literatureMIETKIEWICZ, Marie-Claude; SCHNEIDER, Benoît.La Revue internationale de l'éducation familiale. 2005, Vol 9, Num 2, issn 1279-7766, 101 p.Serial Issue

The personal map: A lesson in similarities, differences, and the invisible = La représentation personnelle : une leçon sur les similarités, les différences et l'invisibleLITVIN, Deborah R; BETTERS-REED, Bonita L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 2, pp 199-217, issn 1052-5629, 19 p.Article

Factores predictores del periodo de adaptación escolar: la familia y las caracteristicas de los menores cuando ingresan a los 3 años = Predictive factors of the school adaptation period: Family and young children's characteristics when they start school at 3 years of ageCANTERO, Maria-José; LOPEZ, Félix.Infancia y aprendizaje. 2004, Vol 27, Num 1, pp 42-61, issn 0210-3702, 20 p.Article

Relaciones entre el uso de la voz y el burnout en los docentes de Educación Infantil y Primaria de Málaga = Relationships between professional voice and burnout in Málaga Kindergarten and Primary Education school teachersBERMUDEZ DE ALVEAR, Rosa; MARTINEZ ARQUERO, Ginés; RIUS DIAZ, Francisca et al.Revista española de pedagogía. 2004, Vol 62, Num 227, pp 85-102, issn 0034-9461, 18 p.Article

Indagine sulle motivazioni degli istruttori di attività sportive = Motivations to become a coachTAVELLA, Sofia.Orientamenti pedagogici. 2004, Vol 51, Num 301, pp 109-116, issn 0030-5391, 8 p.Article

Enfance : Les défis des nouvelles générationsAUBREE, Pascal.Les Cahiers de l'IFOREP. 2003, Num 108, issn 0339-8080, 100 p.Serial Issue

Gli atteggiamenti e i comportalnenti nella psicologia sociale = Attitudes et comportements en psychologie sociale = Attitudes and behaviour in social psychologyPARISI, Adele.Orientamenti pedagogici. 2003, Vol 50, Num 297, pp 495-512, issn 0030-5391, 18 p.Article

On imitation in apes and children : Psicología evolutionista del desarrollo = Sobre la imitación en los monos antropoides y los niños : Evolutionary developmental psychology = A propos de l'imitation chez les singes et les enfantsCALL, Josep; CARPENTER, Malinda.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 3, pp 325-349, issn 0210-3702, 25 p.Article

Supporting inquiry learning by promoting normative understanding of multivariable causality = Encourager les demandes d'apprentissage en promouvant une compréhension normative à partir d'une causalité multivariableKESELMAN, Alla.Journal of research in science teaching. 2003, Vol 40, Num 9, pp 898-921, issn 0022-4308, 24 p.Article

The role of attention in the development of pedestrian skills: Deciding when to cross a road in a simulated pedestrian task = Le rôle de l'attention dans le développement des compétences en pédiatrieTABIBI, Zahra; PFEFFER, Karen.Scientia paedagogica experimentalis. 2003, Vol 40, Num 1, pp 87-104, issn 0582-2351, 18 p.Article

Autorregulación y autocontrol del «yo» en la persona. Algunos principios y procesos = Autoregulation and autocontrole of I. Some principlesIZQUIERDO MARTINEZ, Angel.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 1, pp 229-247, issn 1130-2496, 19 p.Article

The presence of the past: Talks with teachers on Dewey and Vygotsky = La présence du passé : entretiens avec les enseignants à propos de Dewey et VygotskyCARPAY, Jacques A. M.Scientia paedagogica experimentalis. 2002, Vol 39, Num 2, pp 133-152, issn 0582-2351, 20 p.Article

Sélection scolaire et stratégies identitaires = Graduate selection and personal identity strategiesAEBISCHER, Verena; OBERLE, Dominique; ELLION, Leslie et al.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2002, Vol 31, Num 4, pp 581-599, issn 0249-6739, 19 p.Article

Perspectives en neurosciences cognitives: vers une nécessaire transdisciplinarité = Perspectives in cognitive neurosciences: towards a necessary interdisciplinarityDESMEDT, Aline.Cahiers Alfred Binet. 2001, Num 2, pp 35-50, issn 1295-7364Article

L'émergence de la neuroscience cognitive = The emergence of cognitive neuroscienceROY, Jean-Michel.Cahiers Alfred Binet. 2001, Num 2, pp 9-33, issn 1295-7364Article

Histoire du cerveauANDRIEU, Bernard.Cahiers Alfred Binet. 2001, Num 2, issn 1295-7364, 98 p.Serial Issue

La mediaciôn semiótica de las acciones humanas : análisis sociocultural de la situación expérimental = Semiotic mediation of human action: A sociocultural analysis of experimental settings = La médiation sémiotique des actions humaines : analyse socioculturelle d'une situation expérimentaleSANTAMARIA, A.Infancia y aprendizaje. 2000, Num 91, pp 79-98, issn 0210-3702Article

Borrowing norms for the Human Figure Drawing test : How to validate this practice? = Emprunter les normes pour le test de dessin du corps humain : comment valider cette pratique ?VEDDER, Paul; VAN DE VIJFEIJKEN, Katrien; KOOK, Hetty et al.Scandinavian journal of educational research. 2000, Vol 44, Num 4, pp 393-404, issn 0031-3831Article

La science du corps d'enfant = The science of the body of the childANDRIEU, B.Cahiers Alfred Binet. 1999, Num 1, pp 51-62, issn 1295-7364Conference Paper

Corps d'enfantCahiers Alfred Binet. 1999, Num 1, issn 1295-7364, 87 p.Conference Proceedings

A typology of the three-year-old twin sibling relationship drawn from two different environments : School and home = Typologie du lien gémellaire à 3 ans dans deux contextes distincts : l'école et la maisonROBIN, M.European journal of psychology of education. 1999, Vol 14, Num 1, pp 141-159, issn 0256-2928Article

  • Page / 356