Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0010-4086")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 306

  • Page / 13
Export

Selection :

  • and

Memorization and learning in islamic schoolsBOYLE, Helen N.Comparative education review. 2006, Vol 50, Num 3, pp 478-495, issn 0010-4086, 18 p.Article

The unanticipated explosion : Private higher Education's global surgeLEVY, Daniel C.Comparative education review. 2006, Vol 50, Num 2, pp 217-240, issn 0010-4086, 24 p.Article

Keeping teachers happy : Job satisfaction among primary school teachers in Rural Northwest China = Garder les enseignants heureux : satisfaction professionnelle chez les enseignants du primaire du Nord-Ouest rural de la ChineSARGENT, Tanja; HANNUM, Emily.Comparative education review. 2005, Vol 49, Num 2, pp 173-204, issn 0010-4086, 32 p.Article

Discerning trends, contours, and boundaries in comparative education: A survey of comparativists and their literature = Percevoir les tendances et les limites de l'éducation comparée : une enquête sur les comparativistes et leur littératureCOOK, Bradley J; HITE, Steven J; EPSTEIN, Erwin H et al.Comparative education review. 2004, Vol 48, Num 2, pp 123-149, issn 0010-4086, 27 p.Article

Does the state expand schooling? A study based on five nordic countries = L'Etat à l'origine de l'éducation de masse ? Une étude menée dans cinq pays nordiquesTORFI JONASSON, Jon.Comparative education review. 2003, Vol 47, Num 2, pp 160-183, issn 0010-4086, 24 p.Article

Ideology and politics in English-language education in Trinidad and Tobago: The colonial experience and a postcolonial critique = Idéologie et politique, enseignement en langue anglaise à Trinité et Tobago : l'expérience coloniale et une critique postcolonialeLONDON, Norrel A.Comparative education review. 2003, Vol 47, Num 3, pp 287-320, issn 0010-4086, 34 p.Article

Going global? Internationalizing Australian universities in a time of global crisis = Se mondialiser ? Internationaliser les universités australiennes dans le contexte d'une crise mondialeWELCH, Anthony.Comparative education review. 2002, Vol 46, Num 4, pp 433-471, issn 0010-4086, 39 p.Article

Socioeconomic status, school quality, and national economic development: A cross-national analysis of the Heyneman-Loxley Effect on mathematics and science achievement = Statut socio-économique, qualité de l'école et développement économique national : une analyse transnationale de l'effet Heynemann-Loxley sur le rendement en mathématiques et en scienceBAKER, David P; GOESLING, Brian; LETENDRE, Gerald K et al.Comparative education review. 2002, Vol 46, Num 3, pp 291-312, issn 0010-4086, 22 p.Article

The emergence of educational marketing: Lessons from the experiences of israeli principals = L'émergence d'un marketing éducatif : leçons tirées des expériences des chefs d'établissements israëliensOPLATKA, Izhar.Comparative education review. 2002, Vol 46, Num 2, pp 211-233, issn 0010-4086, 23 p.Article

The space between us: The relevance of relational theories to comparative and international education = Ce qui nous sépare : la pertinence des théories relationnelles dans le cadre de l'éducation internationale et comparéeROSS, Heidi.Comparative education review. 2002, Vol 46, Num 4, pp 407-432, issn 0010-4086, 26 p.Article

Dancing in the dark: the relationship between policy research and policy making in dutch higher education = Dancing in the dark : la relation entre recherche de politiques de l'éducation et décision politique dans l'enseignement supérieur aux Pays-BasKLEMPERER, Anne; THEISENS, Henno; KAISER, Frans et al.Comparative education review. 2001, Vol 45, Num 2, pp 197-219, issn 0010-4086Article

Linking research, policy, and strategic planning to education development in Lao People's Democratic Republic = Relier la recherche, la politique et la planification de la stratégie au développement de l'éducation dans la république populaire démocratique du LaosADAMS, Don; KEE, Geok H. W. A; LIN, L. I. N et al.Comparative education review. 2001, Vol 45, Num 2, pp 220-241, issn 0010-4086Article

Continuing the debate on education and development = Poursuivre le débat sur l'éducation et le développementADAMS, Don.Comparative education review. 2001, Vol 45, Num 4, pp 616-628, issn 0010-4086Article

Teaching comparative and international education: A framework for analysis = Enseigner l'éducation comparée et internationale..TIKLY, Leon; CROSSLEY, Michael.Comparative education review. 2001, Vol 45, Num 4, pp 561-580, issn 0010-4086Article

Academe's glass ceiling : Societal, professional-organizational, and institutional barriers to the career advancement of academic women = Les obstacles sociaux, institutionnels, professionnels et organisationnels à la promotion sociale des femmes dans l'éducationBAIN, Olga; CUMMINGS, William.Comparative education review. 2000, Vol 44, Num 4, pp 493-514, issn 0010-4086Article

Community-building activities in Japanese schools : Alternative paradigms of the democratic school = Activités communautaires dans les écoles japonaises: paradigmes alternatifs de l'école démocratiqueLE TENDRE, G. K.Comparative education review. 1999, Vol 43, Num 3, pp 283-310, issn 0010-4086Article

How to raise children's early literacy? : The influence of family, teacher, and classroom in Northeast Brazil = Comment développer l'apprentissage précoce du langage lu et écrit chez les enfants? Influence de la famille, de l'enseignant et de la classe dans le Nord Est du BrésilFULLER, B; DELLAGNELO, L; STRATH, A et al.Comparative education review. 1999, Vol 43, Num 1, pp 1-35, issn 0010-4086Article

Beyond mystification : Reconnecting world-system theory for comparative education = Au-delà de la mystification: relier une théorie mondiale pour une éducation comparéeCLAYTON, T.Comparative education review. 1998, Vol 42, Num 4, pp 479-496, issn 0010-4086Article

Educational planning and its implementation in Trinidad and Tobago = Planification de l'éducation et sa mise en oeuvre à Trinité et TobagoLONDON, N. A.Comparative education review. 1997, Vol 41, Num 3, pp 314-330, issn 0010-4086Article

Imagining Ivy : Pitfalls in the privatization of higher education in Australia = Les pièges dans la privatisation de l'enseignement supérieur en AustralieMARGINSON, S.Comparative education review. 1997, Vol 41, Num 4, pp 460-480, issn 0010-4086Article

Education as a strategy for life success in the postcommunist transformation : The case of the Czech Republic = L'éducation comme moyen de réussir sa vie en période de transition postcommuniste : le cas de la République TchèqueMATEJU, P; REHAKOVA, B.Comparative education review. 1996, Vol 40, Num 2, pp 158-176, issn 0010-4086Article

Prayer, luck, and spiritual strength : The desecularization of entrance examination systems in East Asia = Prière, chance et force spirituelle : la désecularisation des systèmes d'examens d'entrée en Asie orientaleZENG, K.Comparative education review. 1996, Vol 40, Num 3, pp 264-279, issn 0010-4086Article

School participation of children from single-mother families in Malaysia = La participation scolaire des enfants issus de familles monoparentale (mère célibataire) en MalaisiePONG, S.-L.Comparative education review. 1996, Vol 40, Num 3, pp 231-249, issn 0010-4086Article

Education for democracy : Assimilation or emancipation for aboriginal Australians ? = L'éducation pour la démocratie: assimilation ou émancipation des aborigènes australiens?TAYLOR, A.Comparative education review. 1996, Vol 40, Num 4, pp 426-438, issn 0010-4086Article

An Asian multiversity ? Comparative reflections on the transition to mass higher education in East Asia = Une diversité asiatique ? Réflexions comparatives sur la transition vers l'enseignement supérieur en Asie OrientaleHAYHOE, R.Comparative education review. 1995, Vol 39, Num 3, pp 299-321, issn 0010-4086Article

  • Page / 13