Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0020-8566")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 456

  • Page / 19
Export

Selection :

  • and

Freedom's children : A gender perspective on the education of the learner-citizen = Les enfants de la liberté : une perspective sexuelle sur l'éducation de l'apprenant-citoyenARNOT, Madeleine.International review of education. 2006, Vol 52, Num 1-2, pp 67-87, issn 0020-8566, 21 p.Conference Paper

Macroeconomics, (adult) education, and poverty eradication in southern AfricanNHAMO, Senia; NHAMO, Godwell.International review of education. 2006, Vol 52, Num 3-4, pp 305-322, issn 0020-8566, 18 p.Article

The role of non-public schools in modern education systems : A polish perspectivePIWOWARSKI, Rafal.International review of education. 2006, Vol 52, Num 5, pp 397-407, issn 0020-8566, 11 p.Article

Éducation, dialogue interculturel et société de l'information = Education, intercultural dialogue and the information societyZACHARIEV, Zacharie.International review of education. 2006, Vol 52, Num 5, pp 425-442, issn 0020-8566, 18 p.Article

An international dimension in practice teaching = Une dimension internationale de l'enseignement de la pratiqueNILSEN, Phoebe.International review of education. 2005, Vol 51, Num 5-6, pp 525-531, issn 0020-8566, 7 p.Article

Group-work in primary education : An analysis of textbooks in Spain = Travail de groupe dans l'éducation primaire : une analyse de manuels en EspagneDE LA CABA COLLADO, Mariangeles; LOPEZ ATXURRA, Rafael.International review of education. 2005, Vol 51, Num 5-6, pp 439-458, issn 0020-8566, 20 p.Article

Improving the quality of education through school-based management : Learning from international experiences = Améliorer la qualité de l'éducation par la gestion scolaire : apprendre des expériences internationalesDE GRAUWE, Anton.International review of education. 2005, Vol 51, Num 4, pp 269-287, issn 0020-8566, 19 p.Article

Privatization and vouchers in Colombia and Chile = Privatisation et chèques-éducation au Chili et en ColombieARENAS, Alberto.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, pp 379-395, issn 0020-8566, 17 p.Article

Late entrants leave school earlier: Evidence from Mozambique = Les écoliers tardifs quittent l'école prématurément : le cas du MozambiqueWILS, Annababette.International review of education. 2004, Vol 50, Num 1, pp 17-37, issn 0020-8566, 21 p.Article

The future of comparative and international education in a globalised world = Les perspectives d'avenir de l'éducation internationale comparée dans le cadre de la mondialisationWILSON, David N.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 15-33, issn 0020-8566, 19 p.Conference Paper

A decade of transformation: Educational policies in central and eastern Europe = Une décennie de transformation : politiques de l'éducation en Europe centrale et en Europe de l'EstMITTER, Wolfgang.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 75-96, issn 0020-8566, 22 p.Conference Paper

Cultural and school-grade differences in Korean and White American children's narrative skills = Différences culturelles et scolaires dans les capacités linguistiques observées lors d'activités consistant à raconter et à écouter des histoires chez les enfants coréens et blancs américainsKIM, Meesook.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 177-190, issn 0020-8566, 14 p.Conference Paper

Equity gains in Bangladesh primary education = L'amélioration de l'équité dans l'enseignement primaire au BangladeshCHOWDHURY, A. Mushtaque R; NATH, Samir R; CHOUDHURY, Rasheda K et al.International review of education. 2003, Vol 49, Num 6, pp 601-619, issn 0020-8566, 19 p.Article

Forty-six years of IRE: A statistical and documentary survey = Les 46 années de la Revue Internationale de l'Education : une enquête documentaire et statistiqueSCHWIPPERT, Knut.International review of education. 2002, Vol 48, Num 1-2, pp 111-129, issn 0020-8566, 19 p.Article

The issue of private tuition: An analysis of the practice in Mauritius and selected south-east Asian countries = La question des cours particuliers : une analyse de l'usage de cette pratique à l'Ile Maurice et dans plusieurs pays du sud-est asiatiqueFOONDUN, A. Raffick.International review of education. 2002, Vol 48, Num 6, pp 485-515, issn 0020-8566, 31 p.Article

The globalisation of (educational) language rights = La mondialisation des droits linguistiques (en éducation)SKUTNABB-KANGAS, Tove.International review of education. 2001, Vol 47, Num 3-4, pp 201-219, issn 0020-8566Article

Multilingualism in South Africa with particular reference to the role of African languages in education = Multilinguisme en Afrique du Sud en référence au rôle des langues africaines dans l'éducationDESAI, Zubeida.International review of education. 2001, Vol 47, Num 3-4, pp 323-339, issn 0020-8566Article

Ethnicity, forms of capital, and educational achievement = Ethnicité, forme de capital et rendement scolaireDRIESSEN, Geert W. J. M.International review of education. 2001, Vol 47, Num 6, pp 513-538, issn 0020-8566Article

Museums : Using keyworkers to deliver lifelong learning = Musées : utiliser des médiateurs pour dispenser une éducation permanenteGRAY, David; CHADWICK, Alan.International review of education. 2001, Vol 47, Num 5, pp 427-441, issn 0020-8566Article

The dominant tradition in adult literacy: A comparative study of national literacy programmes in Botswana and Zimbabwe = La tradition dominante dans l'alphabétisation des adultes : une étude comparative des programmes d'alphabétisation au Botswana et au ZimbabweMPOFU, Stanley T; YOUNGMAN, Frank.International review of education. 2001, Vol 47, Num 6, pp 573-595, issn 0020-8566Article

The welfare-to-work transition in the United States : Implications for work-related learning = La transition du système de prestations sociales à celui du travail aux Etats-Unis : implications pour l'apprentissage au travailFISHER, James C; MARTIN, Larry G.International review of education. 2000, Vol 46, Num 6, pp 529-544, issn 0020-8566Conference Paper

Change as challenge for shop-floor learning : The case of western and local manufacturing companies in South China = Le changement comme un défi pour l'apprentissage des ouvriers : le cas de manufactures occidentales et locales dans le Sud de la ChineJIANZHONG HONG.International review of education. 2000, Vol 46, Num 6, pp 581-597, issn 0020-8566Conference Paper

Remarques critiques à propos de l'enquête internationale sur la litteratie = Critics about the international adult literacy surveyMANESSE, Daniele.International review of education. 2000, Vol 46, Num 5, pp 407-417, issn 0020-8566Article

Knowledge, information and literacy = Connaissance, information et alphabétisationROBERTS, Peter.International review of education. 2000, Vol 46, Num 5, pp 433-453, issn 0020-8566Article

On defining and developing literacy across communities = Définir et développer l'alphabétisation à travers les communautésBERNARDO, Allan B. I.International review of education. 2000, Vol 46, Num 5, pp 455-465, issn 0020-8566Article

  • Page / 19