Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0020-8566")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 679

  • Page / 28
Export

Selection :

  • and

L'apprentissage précoce des langues : Des pratiques sociologiquement et politiquement marquées = Early language training : Sociologically and politi cally determined practicesGROUX, Dominique.International review of education. 2006, Vol 52, Num 1-2, pp 107-123, issn 0020-8566, 17 p.Conference Paper

Educational decentralization, public spending, and social justice in Nigeria = Décentralisation éducative, dons publics et justice sociale au NigériaGEO-JAJA, Macleans A.International review of education. 2006, Vol 52, Num 1-2, pp 125-148, issn 0020-8566, 24 p.Conference Paper

Ganokendra : An innovative model for poverty alleviation in BangladeshALAM, Kazi Rafiqul.International review of education. 2006, Vol 52, Num 3-4, pp 343-352, issn 0020-8566, 10 p.Article

Community schools as an educational alternative in Africa : A critique = Les écoles communautaires comme alternative éducative en Afrique : une analyse critiqueHOPPERS, Wim.International review of education. 2005, Vol 51, Num 2-3, pp 115-137, issn 0020-8566, 23 p.Article

Quantity versus quality in education : Case studies in Malawi = Quantité contre qualité dans le domaine de l'éducation : études de cas au MalawiPATRICK, Joseph; CHIMOMBO, Godson.International review of education. 2005, Vol 51, Num 2-3, pp 155-172, issn 0020-8566, 18 p.Article

Sanctions, war, occupation and the de-development of education in Iraq = Sanctions, guerre, occupation et développement de l'éducation en IrakVELLOSO DE SANTISTEBAN, Agustin.International review of education. 2005, Vol 51, Num 1, pp 59-71, issn 0020-8566, 13 p.Article

The feminisation of Iranian higher education = La féminisation de l'enseignement supérieur en IranSHAVARINI, Mitra K.International review of education. 2005, Vol 51, Num 4, pp 329-347, issn 0020-8566, 19 p.Article

Decentralisation and privatisation in education - The role of the stateZAJDA, Joseph.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, issn 0020-8566, 221 p.Serial Issue

The decentralisation of education in Kerala State, India: Rhetoric and reality = La décentralisation de l'éducation dans l'état indien du Kerala : discours et réalitéMUKUNDAN, Mullikottu-Veettil; BRAY, Mark.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, pp 223-243, issn 0020-8566, 21 p.Article

Decentralisation and school-based management in Thailand = Décentralisation et gestion par l'école en ThaïlandeGAMAGE, David T; SOOKSOMCHITRA, Pacharapimon.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, pp 289-305, issn 0020-8566, 17 p.Article

Decentralisation and privatisation of education in Africa: Which option for Nigeria? = Décentralisation et privatisation de l'éducation en Afrique : quelle option pour le Nigéria ?GEO-JAJA, Macleans A.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, pp 307-323, issn 0020-8566, 17 p.Article

The politics of privatisation, decentralisation and education reform in Mexico = La politique de privatisation, décentralisation et réforme éducative au MexiqueORNELAS, Carlos.International review of education. 2004, Vol 50, Num 3-4, pp 397-418, issn 0020-8566, 22 p.Article

Performance in home schooling: An argument against compulsory schooling in the Netherlands = Résultats de l'enseignement à domicile : un argument contre la scolarité obligatoire aux Pays-BasBLOK, Henk.International review of education. 2004, Vol 50, Num 1, pp 39-52, issn 0020-8566, 14 p.Article

Koreans in Japan: A minority's changing relationship with schools = Les Coréens au Japon : le changement de relation d'une minorité avec son milieu scolaireOKANO, Kaori H.International review of education. 2004, Vol 50, Num 2, pp 119-140, issn 0020-8566, 22 p.Article

The 1987 junior secondary-school reform in Ghana: Vocational or pre-vocational in nature? = La réforme de l'enseignement secondaire de 1987 au Ghana : une orientation professionnelle ou pré-professionnelle ?OSEI, George M.International review of education. 2004, Vol 50, Num 5-6, pp 425-446, issn 0020-8566, 22 p.Article

Appropriation, appreciation, accommodation: Indigenous wisdoms and knowledges in higher education = Appropriation, valorisation, accomodation : les diverses approches des formes autochtones de savoir et de sagesse dans l'enseignement supérieurMORGAN, Douglas L.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 35-49, issn 0020-8566, 15 p.Conference Paper

Images of leadership and their effect upon school principals' performance = Les représentations du leadership et leur influence sur la performances des chefs d'établissementGAZIEL, Haim.International review of education. 2003, Vol 49, Num 5, pp 475-486, issn 0020-8566, 12 p.Article

Redefining adult education in an emerging economy: The example of Shenzhen, China = Redéfinir la formation des adultes dans le contexte d'une économie émergente : l'exemple de Shenzhen en ChineJIN XIAO.International review of education. 2003, Vol 49, Num 5, pp 487-508, issn 0020-8566, 22 p.Article

Globalisation and higher education development: A critical analysis = La mondialisation et l'évolution de l'enseignement supérieur : une analyse critiqueRUI YANG.International review of education. 2003, Vol 49, Num 3-4, pp 269-291, issn 0020-8566, 23 p.Article

Meeting the basic learning needs of the newly literate: China's post-literacy education for the early 21st century = Satisfaire les besoins basiques d'apprentissage des enfants alphabétisés : la politique chinoise pour le XXIe siècleXIE GUODONG; ZHANG ZHUPENG.International review of education. 2003, Vol 49, Num 6, pp 621-629, issn 0020-8566, 9 p.Article

Understanding what we do: Emerging models for human rights education = Comprendre ce que l'on fait : les nouvelles méthodes de l'éducation aux Droits de l'HommeTIBBITTS, Felisa.International review of education. 2002, Vol 48, Num 3-4, pp 159-171, issn 0020-8566, 13 p.Article

Human rights education as an integral part of general education = L'éducation aux Droits de l'Homme comme partie intégrante de l'enseignement généralHORNBERG, Sabine.International review of education. 2002, Vol 48, Num 3-4, pp 187-198, issn 0020-8566, 12 p.Article

L'expérience regionale arabe en matière d'éducation aux droits de l'homme dans les situations d'apprentissage informel = The local Arab experience in Human Rights Education in informal learning settingsBACCOUCHE, Taïeb.International review of education. 2002, Vol 48, Num 3-4, pp 217-228, issn 0020-8566, 12 p.Article

Les droits de l'homme et l'éducation = Human Rights and educationBEST, Francine.International review of education. 2002, Vol 48, Num 3-4, pp 229-238, issn 0020-8566, 10 p.Article

Databases on human rights education = Les bases de données en éducation aux Droits de l'HommeLESSMANN, Stefanie.International review of education. 2002, Vol 48, Num 3-4, pp 287-292, issn 0020-8566, 6 p.Article

  • Page / 28