Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0022-0973")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 291

  • Page / 12
Export

Selection :

  • and

Developmental changes of metacognitive skill in elementary school childrenANNEVIRTA, Tiina; VAURAS, Maria.The Journal of experimental education. 2006, Vol 74, Num 3, pp 197-225, issn 0022-0973, 29 p.Article

Graphical methods for assessing effect size : Some alternatives to Cohen's dWILCOX, Rand R.The Journal of experimental education. 2006, Vol 74, Num 4, pp 353-367, issn 0022-0973, 15 p.Article

Mental models in social interactionFERNANDEZ-BERROCAL, Pablo; SANTAMARIA, Carlos.The Journal of experimental education. 2006, Vol 74, Num 3, pp 229-248, issn 0022-0973, 20 p.Article

Tests for the visual analysis of response- guided multiple-baseline dataFERRON, John; JONES, Peggy K.The Journal of experimental education. 2006, Vol 75, Num 1, pp 66-81, issn 0022-0973, 16 p.Article

Using concepts to frame history contentTWYMAN, Todd; MCCLEERY, Jennifer; TINDAL, Gerald et al.The Journal of experimental education. 2006, Vol 74, Num 4, pp 331-349, issn 0022-0973, 19 p.Article

Changes in self-efficacy, challenge avoidance, and intrinsic value in response to grades : The role of achievement goals = Changements dans l'auto-efficacité, l'évitement des situations de défis et la valeur intrinsèque en rapport avec le degré d'enseignement : le rôle des objectifs scolairesSHIM, Sungok; RYAN, Allison.The Journal of experimental education. 2005, Vol 73, Num 4, pp 333-349, issn 0022-0973, 17 p.Article

Development and validation of the teacher-student relationship inventory using exploratory and confirmatory factor analysis = Développement et validation de l'inventaire des relations maîtres-élèves en utilisant l'analyse de facteurs exploratoires et confirmatoiresANG, Rebecca P.The Journal of experimental education. 2005, Vol 74, Num 1, pp 55-73, issn 0022-0973, 19 p.Article

Effects of anchor item methods on the detection of differential item functioning within the family of Rasch models = Effets des méthodes d'ancrage sur la détection des fonctions différentielles dans la famille des modèles de RaschWANG, Wen-Chung.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 3, pp 221-261, issn 0022-0973, 41 p.Article

The good teacher and good teaching: Comparing beliefs of second-grade students, preservice teachers, and inservice teachers = Les bons enseignants et les bonnes façons d'enseigner : comparer les convictions des élèves de seconde année, des enseignants en formation et des enseignants en exerciceMURPHY, P. Karen; DELLI, Lee Ann M; EDWARDS, Maeghan N et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 2, pp 69-92, issn 0022-0973, 24 p.Article

The influence of presentation, organization, and example context on text learning = L'influence de la présentation, de l'organisation et des exemples sur l'apprentissage des textesMCCRUDDEN, Matthew; SCHRAW, Gregory; HARTLEY, Kendall et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 4, pp 289-306, issn 0022-0973, 18 p.Article

Why do you want to see me? Students' reactions to a professor's request as a function of attachment and note clarity = Les réactions des élèves aux requêtes des enseignants en rapport avec la clareté des notes transmisesPERRINE, Rose M; KING, Andrea Steele.The Journal of experimental education. 2004, Vol 73, Num 1, pp 5-20, issn 0022-0973, 16 p.Article

Motivation and self-regulation as predictors of achievement in economically disadvantaged young children = Motivation et autonomie, des éléments indicateurs de succès chez les enfants issus de milieux défavorisésHOWSE, Robin B; LANGE, Garrett; FARRAN, Dale C et al.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 2, pp 151-174, issn 0022-0973, 24 p.Article

Linear discriminant analysis versus logistic regression: A comparison of classification errors in the two-group case : Measurement, statistics, and research design = Analyse discriminante linéraire contre régression logistique : une comparaison des erreurs de classification des élèments des deux groupesLEI, Pui-Wa; KOEHLY, Laura M.The Journal of experimental education. 2003, Vol 72, Num 1, pp 25-49, issn 0022-0973, 25 p.Article

The interpersonal dynamics of collaborative reasoning in peer interactive dyads = La dynamique interpersonnelle du raisonnement collaboratif dans l'interaction entre pairs dans les dyadesKUMPULAINEN, Kristiina; KAARTINEN, Sinikka.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 4, pp 333-370, issn 0022-0973, 38 p.Article

Some effects of including effect size and what if'' information = Les impacts de l'intégration des informations concernant l'importance des répercussions et des informations comportant des hypothèses sur la perception de résultats de rechercheROBINSON, Daniel H; FOULADI, Rachel T; WILLIAMS, Natasha J et al.The Journal of experimental education. 2002, Vol 70, Num 4, pp 365-382, issn 0022-0973Article

What counts? The predictive powers of subject-matter knowledge, strategic processing, and interest in domain-specific performance = L'influence attendue de la connaissance du sujet, des stratégies de traitement et de l'intérêt de l'étudiant sur la performance dans un domaine spécifiqueMURPHY, P. Karen; ALEXANDER, Patricia A.The Journal of experimental education. 2002, Vol 70, Num 3, pp 197-214, issn 0022-0973Article

A comparison of the effects of practice tests and traditional review on performance and calibration = Une comparaison des effets des tests et examens traditionnels sur la performance et le calibrageBOL, Linda; HACKER, Douglas J.The Journal of experimental education. 2001, Vol 69, Num 2, pp 133-151, issn 0022-0973Article

Bilingual knowledge maps (BiK-Maps) in second-language vocabulary learning = Des cartes de pensée bilingues dans l'apprentissage du vocabulaire dans une seconde langueBAHR, G. S; DANSEREAU, D. F.The Journal of experimental education. 2001, Vol 70, Num 1, pp 5-24, issn 0022-0973Article

Parental involvement and students' academic achievement : A growth modeling analysis = L'implication des parents et la réussite scolaire des enfants : une analyse d'un modèle de croissanceXITAO FAN.The Journal of experimental education. 2001, Vol 70, Num 1, pp 27-61, issn 0022-0973Article

Theory, method, and analysis in research on the relations between peer collaboration and cognitive development = Théorie, méthode et analyse dans la recherche sur les relations entre la coopération entre pairs et le développement cognitifTUDGE, Jonathan.The Journal of experimental education. 2000, Vol 69, Num 1, pp 98-112, issn 0022-0973Article

Power, type I, and Type III error rates of parametric and nonparametric statistical tests = Pouvoir, type I et type III taux d'erreurs des tests statistiques paramétriques et non paramétriquesMACDONALD, P.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 4, pp 367-379, issn 0022-0973Article

Using order analytic instructional hierarchies of mnemonics to facilitate learning Chinese and Japanese Kanji characters = Utilisation de la hiérarchie instructionnelle analytique de la mnémotechnique pour faciliter l'apprentissage des caractères chinois et kanji japonaisLU, M.-Y; WEBB, J. M; KRUS, D. J et al.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 4, pp 293-311, issn 0022-0973Article

Detecting patterns by one-sample runs test : Paradox, explanation, and a new omnibus procedure = Détection de structures avec un test de séries à modalité unique : paradoxe, explication et nouvelle procédure à modalités aléatoiresMCKENZIE, D. P; ONGHENA, P; HOGENRAAD, R et al.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 2, pp 167-179, issn 0022-0973Article

Understanding topic, structure, and importance of information in a visual and verbal display = Compréhension du thème, de la structure et de l'importance de l'information en présentation visuelle et verbaleZEIDLER, A. L; SURBER, J. R.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 2, pp 114-132, issn 0022-0973Article

The generation and recall of personally relevant information = Production et rappel d'information personnellement utileCZUCHRY, M; DANSEREAU, D. F.The Journal of experimental education. 1998, Vol 66, Num 4, pp 293-315, issn 0022-0973Article

  • Page / 12