Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0034-0553")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 400

  • Page / 16
Export

Selection :

  • and

Mapping literacy spaces in motion : A rhizomatic analysis of a classroom literacy performanceLEANDER, Kevin M; WELLS ROWE, Deborah.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 4, pp 428-460, issn 0034-0553, 33 p.Article

Racial literacy in a second-grade classroom : Critical race theory, whiteness studies, and literacy researchROGERS, Rebecca; MOSLEY, Melissa.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 4, pp 462-495, issn 0034-0553, 34 p.Article

The evolution of an adolescent literacy program : A foundations journey : Funding research in literacy education = L'évolution d'un programme d'alphabétisation pour adolescentsHENRIQUEZ, Andres.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 3, pp 376-380, issn 0034-0553, 5 p.Article

The relationship of reading ICT to opportunity structure : An object of study? : Funding research in literacy education = La relation entre TIC et structure d'opportunités : un objet d'étude ?FREEBODY, Peter; HORNIBROOK, Margery.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 3, pp 371-376, issn 0034-0553, 6 p.Article

The CIERA School Change Framework: An evidence-based approach to professional development and school reading improvement = Le programme CIERA de réforme de l'école : une démarche évaluée de développement professionnel et d'amélioration de la lecture à l'écoleTAYLOR, Barbara M; PEARSON, P. David; PETERSON, Debra S et al.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 1, pp 40-69, issn 0034-0553, 30 p.Article

Exploring the role of morphemes in word reading = Exploration du rôle des morphèmes dans la lecture de motsCARLISLE, Joanne F; STONE, C. Addison.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 4, pp 428-449, issn 0034-0553, 22 p.Article

Reinterpreting the development of reading skills = Réinterpréter le développement des compétences en lecturePARIS, Scott G.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 2, pp 184-202, issn 0034-0553, 19 p.Article

Developmental-spelling research: A systematic imperative = Recherche sur le développement de l'épellation: un impératif systématiqueINVERNIZZI, Marcia; HAYES, Latisha.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 2, pp 216-228, issn 0034-0553, 13 p.Article

Expanding the web of meaning: Thought and emotion in an intergenerational reading and writing program = Pensée et émotion dans un programme de lecture et d'écriture intergénérationnelDIPARDO, Anne; SCHNACK, Pat.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 1, pp 14-37, issn 0034-0553, 24 p.Article

What does it mean to read history? Fertile ground for cross-disciplinary collaborations? : Cross-disciplinary collaborations = Que signifie lire une histoire ? Un terrain fertile pour des collaborations transdisciplinaires ?VANSLEDRIGHT, Bruce A.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 3, pp 342-346, issn 0034-0553, 5 p.Article

The effects of orthographic depth on learning to read alphabetic, syllabic, and logographic scripts = Les effets de la profondeur orthographique sur l'apprentissage de la lecture d'écritures alphabétique, syllabique et logographiqueELLIS, Nick C; NATSUME, Miwa; STAVROPOULOU, Katerina et al.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 4, pp 438-468, issn 0034-0553, 31 p.Article

IRA outstanding dissertation award for 2003: The effects of an adapted interactive writing intervention on kindergarten children's phonological awareness, spelling, and early reading development = Les effets d'une activité d'écriture adaptée interactive sur le développement de la conscience phonologique, de l'orthographe et de la lecture chez l'enfant en classe de maternelleCRAIG, Sharon A.Reading research quarterly. 2003, Vol 38, Num 4, pp 438-440, issn 0034-0553, 3 p.Article

Oral reading in the school literacy curriculum = La place de la lecture orale dans le programme d'études d'alphabétisationRASINSKI, Timothy V; HOFFMAN, James V.Reading research quarterly. 2003, Vol 38, Num 4, pp 510-522, issn 0034-0553, 13 p.Article

Between contexts: A critical discourse analysis of family literacy discursive practices, and literate subjectivities = Entre contextes : une analyse critique de la littératie familiale, des pratiques discursives, et des subjectivités en littératieROGERS, Rebecca.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 3, pp 248-277, issn 0034-0553Article

Scaffolding student talk: One teacher's role in literature discussion groups = Le rôle du maître dans les groupes de discussion en littératureMALOCH, Beth.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 1, pp 94-112, issn 0034-0553Article

The expertise of literacy teachers: A continuum from preschool to Grade 5 = La compétence professionnelle des enseignants de littératie : un continuum de la maternelle à la 5e annéeBLOCK, CathyCollins; OAKAR, Margaret; HURT, Nicholas et al.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 2, pp 178-206, issn 0034-0553Article

Reclaiming secondary reading interventions: From limited to rich conceptions, from narrow to broad conversations = Mettre en valeur les interventions pédagogiques en lecture dans le secondaire : conversations à troisGREENLEAF, Cynthia L; JIMENEZ, Robert T; ROLLER, Cathy M et al.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 4, pp 484-496, issn 0034-0553, 13 p.Article

Children's literature and reading instruction : Past, present, and future = La littérature de jeunesse et l'enseignement de la lecture: passé, présent et futurMARTINEZ, M. G; MCGEE, L. M.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 1, pp 154-169, issn 0034-0553Article

Mentoring and reporting research : A concern for aesthetics = Encadrement et rapport de stage: un souci d'esthétiqueALVERMANN, D. E; HRUBY, G. G.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 1, pp 46-63, issn 0034-0553Article

3.6 minutes per day : The scarcity of informational texts in first grade = 3.6 minutes par jour : la rareté des textes informatifs en 1ère année d'école primaireDUKE, N. K.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 2, pp 202-224, issn 0034-0553Article

Boy talk : Critical literacy and masculinities = Le discours des garçons : alphabétisation critique et masculinitésYOUNG, J. P.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 3, pp 312-337, issn 0034-0553Article

Does negotiation of meaning promote reading comprehension? A study of multilingual primary school classes = La négociation du sens améliore-t'elle la compréhension de la lecture ? Une étude de classes primaires plurilinguesVAN DEN BRANDEN, K.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 3, pp 426-443, issn 0034-0553Article

Learning to read words : Linguistic units and instructional strategies = Apprendre à lire des mots : unités linguistiques et stratégies didactiquesJUEL, Connie; MINDEN-CUPP, Cecilia.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 4, pp 458-492, issn 0034-0553Article

The interplay between automatic and control processes in reading = Les interactions entre processus automatiques et de contrôle en lectureWALCZYK, Jeffrey J.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 4, pp 554-566, issn 0034-0553Article

Cultural artifacts as scaffolds for genre development = Les oeuvres culturelles comme étayage pour le développement du genreKAMBERELIS, G; BOVINO, T. D.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 2, pp 138-170, issn 0034-0553Article

  • Page / 16