Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0256-0100")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1047

  • Page / 42
Export

Selection :

  • and

Die ontwikkeling van lees- en speltoetse vir sesotho-sprekendende leerders in die grondslagfaseKOEN, Marëtte; ESTERHUYSE, Karel; MOLELEKI, Mohlomi et al.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 2, pp 267-279, issn 0256-0100, 13 p.Article

The relationship between keyboarding skills and self-regulated learningLUBBE, Elsie; MONTEITH, Jan; MENTZ, Elsa et al.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 2, pp 281-293, issn 0256-0100, 13 p.Article

Accountability and school obligation : a case study of society's expectations of the schools curriculum in Zimbabwe = Responsabilité et obligation de l'école : une étude de cas portant sur les attentes de la société concernant les programmes d'études des écoles au ZimbabweNDAWI, O; PEASUH, M.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 2, pp 77-81, issn 0256-0100, 5 p.Article

Educator perception of educators' and learners' HIV status with a view to wellness promotion = Perception de la séropositivité des apprenants et enseignants chez les éducateurs dans la perspective de la promotion du bien-êtreTHERON, L. C.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 1, pp 56-60, issn 0256-0100, 5 p.Article

Accountability and school obligation : a case study of society's expectations of the schools curriculum in Zimbabwe = Responsabilité et enseignement obligatoire : une étude de cas des attentes de la société concernant les programmes d'études au ZimbabweNDAWI, O; PEASUH, M.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 210-215, issn 0256-0100, 6 p.Article

Activity Theory as a framework for understanding teachers' perceptions of computer usage at a primary school level in South Africa = Théorie de l'activité comme structure afin de comprendre les perceptions des enseignants concernant l'utilisation de l'ordinateur dans les premières années de l'enseignement primaire en Afrique du SudHARDMAN, Joanne.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 4, pp 258-265, issn 0256-0100, 8 p.Article

Development and validation of the Science Teacher Inventory of Needs for Limpopo province (STIN-LP) = Développement et validation de l'inventaire des besoins des enseignants en science pour la Province du Limpopo (STIN-LP)LAUGKSCH, Rudiger; RAKUMAKO, Angeline; MANYELO, Tsalane et al.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 4, pp 273-278, issn 0256-0100, 6 p.Article

Effects of transformational leadership on human resource management in primary schools = Les effets d'un leadership transformationnel sur la gestion des ressources humaines dans le primaireSINGH, Prakash; LOKOTSCH, Karl.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 4, pp 279-286, issn 0256-0100, 8 p.Article

Improving thinking skills in science of learners with (dis)abilities = Améliorer les compétences cognitives en science des apprenants handicapésGALYAM, Nilly; LE GRANGE, Lesley.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 4, pp 239-246, issn 0256-0100, 8 p.Article

Verkenning van 'n bate-gebaseerde benadering tot vroeë intervensie = Exploration of an asset-based approach to early intervention = Recherche sur une approche psychologique pour les enfants en bas âgeKRIEK, T; ELOFF, I.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 133-140, issn 0256-0100, 8 p.Article

A management framework for training providers to improve skills development in the workplace = Une structure d'encadrement pour les responsables de formation afin d'améliorer le développement des compétences sur le lieu de travailBISSCHOFF, Tom; GOVENDER, Cookie M.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 70-79, issn 0256-0100, 10 p.Article

An analysis of the reading profiles of first-year students at Potchefstroom University: a cross-sectional study and a case study = Une analyse des profils de lecteurs des étudiants de première année à l'Université de Potchefstroom : une étude transversale et une étude de casNEL, Charl; DREYER, Carisma; KOPPER, Mariaan et al.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 95-103, issn 0256-0100, 9 p.Article

Attitudinal scale measures in Euclidean geometry: What do they measure? = Les échelles d'attitude en géomètrie euclidienne : que mesurent-elles ?MOGARI, David.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 1-4, issn 0256-0100, 4 p.Article

Violence as an impediment to a culture of teaching and learning in some South African schools = La violence, une entrave à une culture de l'enseignement et de l'apprentissage dans certaines écoles d'Afrique du SudZULU, B. M; URBANI, G; VAN DER MERWE, A et al.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 170-175, issn 0256-0100, 6 p.Article

'n Media-analise oor misdaad in die Suid-Afrikaanse onderwys = A media analysis on crime in South African education = Une analyse médiatique sur le crime dans le système éducatif sud-africainDE WET, Corene.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 1, pp 36-44, issn 0256-0100, 9 p.Article

Being and becoming: negotiations on educational identity in (South) Africa = Etre et devenir : négociations sur l'identité pédagogique en Afrique (du Sud)VILJOEN, C. T; VAN DER WALT, J. L.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 1, pp 13-17, issn 0256-0100, 5 p.Article

Onderwysersopleiding vir uitkomste-gebaseerde onderrig: 'n wêreldperspektief = Teacher training for outcomes-based education: a world perspective = La formation des enseignants dans le cadre d'un système éducatif basé sur les résultats : une perspective mondialeDREYER, J. M; BOOYSE, J. J.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 3, pp 218-224, issn 0256-0100, 7 p.Article

Vraagstelling vir bemagtiging: die tradisionele klaskamer as vertrekpunt = Questioning for empowerment: the traditional classroom as point of departure = L'utilisation des questions en classe : la salle de classe comme point de départMESSERSCHMIDT, J. J. E.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 3, pp 212-217, issn 0256-0100, 6 p.Article

Developing the next generation of potential entrepreneurs: co-operation between schools and businesses? = Former la prochaine génération d'entrepreneurs : une coopération entre écoles et entreprises ?KROON, J; DE KLERK, S; DIPPENAAR, A et al.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 4, pp 319-322, issn 0256-0100, 4 p.Article

Free State educators' perceptions of the scope of learner crime = Les perceptions des crimes et délits commis par les élèves par les éducateurs dans le Free StateDE WET, Corene.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 3, pp 168-175, issn 0256-0100, 8 p.Article

Gender and future role choice: a study of black adolescent girls = Différences entre les sexes et orientations futures : une étude portant sur les adolescentes noires en Afrique du SudGAGANAKIS, Margie.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 4, pp 281-286, issn 0256-0100, 6 p.Article

Mediation in the context of teaching and learning about religions in tertiary education = Médiation, enseignement et apprentissage des religions dans l'enseignement tertiaireFERAUSON, René; ROUX, Cornelia.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 4, pp 292-296, issn 0256-0100, 5 p.Article

Die effek van prentgrootte en prentplasing op geheue van geskrewe woorde by kinders met min of geen voorgeletterdheidsvaardighede = L'impact de la taille de l'image et de sa position sur la mémorisation des mots écrits par les enfants en cours d'alphabétisationALANT, Erna; VAN DER BIJI, Corné; TÖNSING, Kerstin et al.South African journal of education. 2002, Vol 22, Num 1, pp 40-46, issn 0256-0100Article

Die ontwikkeling van menslike potensiaal in die Republiek van Suid-Afrika: drie essensiële voorwaardes = The development of human potential in the Republic of South Africa: three essential conditions = Le développement du potentiel humain en Afrique du Sud : trois conditions essentiellesPAUW, J. G; KOK, J. C.South African journal of education. 2002, Vol 22, Num 2, pp 101-105, issn 0256-0100Article

Onderwysdoelstellings en die ontwikkeling van menslike potensiaal = Educational aims and the development of human potential = Objectifs pédagogiques et développement du potentiel humainPAUW, J. G; KOK, J. C.South African journal of education. 2002, Vol 22, Num 1, pp 6-9, issn 0256-0100Article

  • Page / 42