Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0256-0100")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 676

  • Page / 28
Export

Selection :

  • and

The career plans of newly qualified South African teachers = Les projets professionnels des nouveaux enseignants en Afrique du SudBERTRAM, Carol; APPLETON, Simon; MUTHUKRISHNA, Nithi et al.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 1, pp 1-13, issn 0256-0100, 13 p.Article

Identifying resilient and non-resilient middle-adolescents in a formerly black-only urban schoolMAMPANE, Ruth; BOUWER, Cecilia.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 3, pp 443-456, issn 0256-0100, 14 p.Article

Teacher appraisal in Botswana secondary schools : a critical analysisMONYATSI, Pedzani; STEYN, Trudie; KAMPER, Gerrit et al.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 2, pp 215-228, issn 0256-0100, 14 p.Article

The involvement of teachers in school change : a comparison between the views of school principals in South Africa and nine other countriesSWANEPOEL, Cassie; BOOYSE, Johan.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 2, pp 189-198, issn 0256-0100, 10 p.Article

An adapted model of burnout for educators in South Africa = Un modèle d'identification des cas de fatigue chez les éducateurs sud-africainsJACKSON, L. T. B; ROTHMANN, S.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 2, pp 100-108, issn 0256-0100, 9 p.Article

The development phase of a case study of outcomes-based education assessment policy in the Human and Social Sciences learning area of C2005 = La phase de développement d'une étude de cas portant sur la politique d'évaluation de l'éducation basée sur les résultats dans le domaine des sciences sociales et humainesWILMOT, Di.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 2, pp 69-76, issn 0256-0100, 8 p.Article

The impact of previous knowledge and experience on the entrepreneurial attitudes of Grade 12 learners = L'impact de la connaissance de base et de l'expérience sur les attitudes et aptitudes à la création d'entreprise chez les apprenants de 12e annéeBURGER, L; O'NEILL, C; MAHADEA, D et al.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 2, pp 89-94, issn 0256-0100, 6 p.Article

Use of the Collegial Leadership Model of Emancipation to transform traditional management practices in secondary schools = L'utilisation des modèles d'administration collégiale d'émancipation pour transformer les pratiques de gestion traditionnelles des écoles secondairesSINGH, P.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 1, pp 11-18, issn 0256-0100, 8 p.Article

What matters in practice teaching? The perceptions of schools and students = Qu'est-ce qui est important dans la pratique pédagogique ? Perceptions de l'école et des élèvesQUICK, Geoffrey; SIEBÖRGER, Rob.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 1, pp 1-4, issn 0256-0100, 4 p.Article

Assessment concessions for learners with impairments = Des concessions liées à l'évaluation des apprenants atteints de troubles diversALANT, Erna; CASEY, Maureen.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 185-189, issn 0256-0100, 5 p.Article

Codes of conduct in public schools : a legal perspective = Codes de conduite dans les écoles publiques : une perspective légaleBRAY, Elmene.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 133-138, issn 0256-0100, 6 p.Article

Developing teachers through research : reflections on method = Le développement des enseignants grâce à la recherche : réflexions sur la méthodeNSIBANDE, Rejoice; MODIBA, Maropeng.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 203-209, issn 0256-0100, 7 p.Article

Implementing peer support in secondary schools : facing the challenges = Intégrer un mode de soutien par les pairs dans le secondaire : faire face aux défisVISSER, Maretha.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 148-155, issn 0256-0100, 8 p.Article

Prospective biology teachers' attitudes toward animal dissection : implications and recommendations for the teaching of biology = Les attitudes des futurs enseignants en biologie concernant la dissection des animaux : implications et recommandations pour l'enseignement de la biologieDE VILLIERS, Rian; SOMMERVILLE, Jaqui.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 4, pp 247-252, issn 0256-0100, 6 p.Article

'n Model vir kurrikulumontwerp van uitkomste-gebaseerde leerprogramme vir onderwysersopleiding in Suid-Afrika = A model for curriculum design of outcomes-based learning programmes for teacher training in South Africa = Un modèle d'élaboration des programmes d'études basé sur les résultats pour la formation des enseignants en Afrique du SudDREYER, J. M; BOOYSE, J. J.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 114-118, issn 0256-0100, 5 p.Article

An exploratory survey of male and female learner opinions on secondary school biology education in Gauteng = Une enquête exploratoire sur les opinions des apprenants hommes et femmes sur l'enseignement de la biologie dans le secondaire à GautengFERREIRA, J. G.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 105-107, issn 0256-0100, 3 p.Article

Financial accountability: the principal or the school governing body? = Responsabilité financière : le principal ou le conseil d'établissement ?MESTRY, R.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 126-132, issn 0256-0100, 7 p.Article

Learning at home: an ethnographic study of a South African home school = Apprendre chez soi : une étude ethnographique d'une école à domicile en Afrique du SudMOORE, G. L; LEMMER, E. M; VAN WYK, N et al.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 18-24, issn 0256-0100, 7 p.Article

Perceptions of teachers of the application of science process skills in the teaching of Geography in secondary schools in the Free State province = La perception par les enseignants de l'application des capacités à produire une réflexion scientifique dans le cadre de l'enseignement de la géographie dans les écoles du secondaire du Free StateRAMBUDA, A. M; FRASER, W. J.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 10-17, issn 0256-0100, 8 p.Article

School governing bodies: the experiences of South African educators = Les comités d'administration de l'enseignement : l'expérience des éducateurs sud-africainsVAN WYK, Noleen.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 49-54, issn 0256-0100, 6 p.Article

Student demographics as a predictor of use of an educational software program = Les données démographiques sur les élèves comme élément déterminant permettant d'anticiper l'usage d'un logiciel éducatifMURRELL, Kathy; MEYEROWITZ, Jane.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 42-48, issn 0256-0100, 7 p.Article

Using various approaches in career counselling for traditionally disadvantaged (and other) learners: some limitations of a new frontier = L'utilisation d'approches variées dans le domaine du conseil d'orientation pour les apprenants désavantagés : les limites d'une nouvelle frontièreMAREE, J. G; BECK, G.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 80-87, issn 0256-0100, 8 p.Article

Deliberation and citizenship: closing some of the gaps related to the Values in Education initiative in South Africa = Délibération et citoyenneté : réduire les écarts liés à l'initiative nommée valeurs de l'éducation en Afrique du SudWAGHID, Yusef.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 4, pp 278-283, issn 0256-0100, 6 p.Article

How do professionals develop? Lessons for the effective implementation of the South African Skills Development Act = Comment les professionnels se développent ? Les grandes lignes d'une implémentation efficace des directives pour le développement des compétencesSTEYN, G. M.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 3, pp 217-224, issn 0256-0100, 8 p.Article

Mathematics, Devan, and project work = Mathématiques, Devan et projet professionnelVITHAL, Renuka.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 3, pp 225-232, issn 0256-0100, 8 p.Article

  • Page / 28