Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0305-0068")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 388

  • Page / 16
Export

Selection :

  • and

Making higher education more european through student mobility? Revisiting EU initiatives in the context of the Bologna Process = Rendre l'enseignement supérieur plus européen en facilitant la mobilité des étudiants ? Les initiatives de l'Union Européenne dans le contexte du processus de BolognePAPATSIBA, Vassiliki.Comparative education. 2006, Vol 42, Num 1, pp 93-111, issn 0305-0068, 19 p.Article

Globalisation and Education in Knowledge Economies and Knowledge SocietiesDALE, Roger; ROBERTSON, Susan L.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 2, issn 0305-0068, 127 p.Serial Issue

Educating for location? The policy context of 'becoming Asia-literate' in five western countries/regions in the 1990s = Le contexte politique lié à une meilleure connaissance du monde asiatique dans cinq régions et pays occidentaux dans les années 90PANG, David.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 2, pp 171-198, issn 0305-0068, 28 p.Article

From development comparatism to globalization comparativism : towards more normative international education statistics = Du comparatisme du développement au comparativisme de la mondialisation : vers des statistiques plus normatives de l'éducation au niveau internationalCUSSO, Roser; D'AMICO, Sabrina.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 2, pp 199-216, issn 0305-0068, 18 p.Article

Reflections on citizenship education in Australia, Canada and England = Réflexions sur l'éducation à la citoyenneté en Australie, au Canada et en AngleterreDAVIES, Ian; ISSITT, John.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 4, pp 389-410, issn 0305-0068, 22 p.Article

The influence of market force culture on British and German academics = L'influence de la culture des forces de marché sur les académiques britanniques et allemandsPRITCHARD, Rosalind.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 4, pp 433-454, issn 0305-0068, 22 p.Article

From 'deep knowledge' to 'the light of reason': sources for philosophy of education in Ethiopia = D'une connaissance approfondie à la lumière de la raison : les sources de la philosophie de l'éducation en EthiopieBRIDGES, David; ASGEDOM, Amare; KENAW, Setargew et al.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 4, pp 531-544, issn 0305-0068, 14 p.Article

An international comparison of equity in education systems = Une comparaison internationale de l'égalité dans les systèmes éducatifsGORARD, Stephen; SMITH, Emma.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 1, pp 15-28, issn 0305-0068, 14 p.Article

Education for all: The globalization of learning targets = L'éducation pour tous, la mondialisation des cibles d'apprentissageGOLDSTEIN, Harvey.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 1, pp 7-14, issn 0305-0068, 8 p.Article

Cultural politics and vocational religious education: the case of Turkey = Politiques culturelles et enseignement professionnel religieux : le cas de la TurquiePAK, Soon-Yong.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 3, pp 321-341, issn 0305-0068, 21 p.Article

The principalship in developing countries: context, characteristics and reality = Etre chef d'établissement dans un pays en développement : contexte, caractéristiques et réalitéOPLATKA, Izhar.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 3, pp 427-448, issn 0305-0068, 22 p.Article

Intercultural-bilingual education for an interethnic-plurilingual society? The case of Nicaragua's Caribbean Coast = Education interculturelle et bilingue pour une société interethnique et plurilinguistes ? Le cas de la côte des Caraïbes au NicaraguaFREELAND, Jane.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 2, pp 239-260, issn 0305-0068, 22 p.Article

Culture and classroom reform: The case of the District Primary Education Project, India = Culture et réforme de l'éducation : le cas du projet régional pour l'enseignement primaire en IndeCLARKE, Prema.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 1, pp 27-44, issn 0305-0068, 18 p.Article

Education for all in South Africa: developing a national system for quality assurance = L'éducation pour tous en Afrique du Sud : développer un système national de contrôle de la qualitéSMITH, William J; NGOMA-MAEMA, Wendy Yolisa.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 3, pp 345-365, issn 0305-0068, 21 p.Article

Processes of policy borrowing in education: Some explanatory and analytical devices = Les processus d'échange de politiques de l'éducation : quelques méthodes d'analyse et outils explicatifsPHILLIPS, David; OCHS, Kimberly.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 4, pp 451-461, issn 0305-0068, 11 p.Article

A vote for consensus: democracy and difference in Japan = Un vote consensuel : démocratie et différence au JaponYAMASHITA, Hiromi; WILLIAMS, Christopher.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 3, pp 277-289, issn 0305-0068, 13 p.Article

The World Bank policies: Damned if you do, damned if you don't = Les politiques de la Banque Mondiale..DE MOURA CASTRO, Claudio.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 4, pp 387-399, issn 0305-0068, 13 p.Article

Curriculum convergence: an ethno-historical investigation into schooling in Trinidad and Tobago = Recherche ethno-historique sur l'éducation à Trinité et TobagoLONDON, Norrel A.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 1, pp 53-72, issn 0305-0068Article

Another Side to the Coin : the unintended effects of the publication of school performance data in England and France = Les effets imprévus de la publication des performances scolaires en France et AngleterreKARSTEN, Sjoerd; VISSCHER, Adrie; DE JONG, Tim et al.Comparative education. 2001, Vol 37, Num 2, pp 231-242, issn 0305-0068Article

Educational Reform in Viet Nam : a process of change or continuity? = Réforme de l'enseignement au Viet Nam : un processus de changement ou la continuité ?DUGGAN, Stephen.Comparative education. 2001, Vol 37, Num 2, pp 193-212, issn 0305-0068Article

Financing Education in Transitional Societies: lessons from Russia and China = Financer l'éducation dans les sociétés en transition : les leçons russes et chinoisesBRAY, Mark; BOREVSKAYA, Nina.Comparative education. 2001, Vol 37, Num 3, pp 345-365, issn 0305-0068Article

Polish education facing the twenty-first century : dilemmas and difficulties = Le système éducatif polonais au 21e siècle : dilemmes et difficultésTOMIAK, J. J.Comparative education. 2000, Vol 36, Num 2, pp 177-186, issn 0305-0068Article

Comparative education for the 21st century : retrospect and prospect = L'éducation comparée au 21e siècle : passé et avenirBROADFOOT, Patricia.Comparative education. 2000, Vol 36, Num 3, pp 357-371, issn 0305-0068Article

Comparative Education for the Twenty-first CenturyCROSSLEY, Michael; JARVIS, Peter.Comparative education. 2000, Vol 36, Num 3, issn 0305-0068, 117 p.Serial Issue

Education and Muslim identity : the case of France = Education et identité musulmane : le cas de la FranceLIMAGE, L. J.Comparative education. 2000, Vol 36, Num 1, pp 73-94, issn 0305-0068Article

  • Page / 16