Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("0826-4805")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 491

  • Page / 20
Export

Selection :

  • and

Lyotard and Bakhtin: Engaged diversity in education. Rejoinder = Lyotard et Bakhtin : la diversité en éducation..SIDORKIN, Alexander; PAUL, Jim.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 1, pp 85-106, issn 0826-4805, 21 p.Article

Teacher growth: The formation and pursuit of personal values = Le développement professionnel de l'enseignant : la formation et la recherche de valeurs personnellesYAN FUNG MOK.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 2, pp 115-138, issn 0826-4805Article

Beauty and character: Values beyond beauty in architecture = Beauté et caractère: les valeurs architecturales au-delà de la beautéSTEIN, Stanley; MCMORDIE, Michael.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 2, pp 183-191, issn 0826-4805, 9 p.Article

Renewing the debate over the use of standardized testing in the evaluation of learning and teaching. Author's reply = Reprendre le débat à propos de l'utilisation des tests standardisés dans l'évaluation de l'apprentissage et de l'enseignement. Réponse de l'auteurCASAS, Francois R; MEAGHAN, Diane E; FROESE-GERMAIN, Bernie et al.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 2, pp 147-190, issn 0826-4805, 43 p.Article

the morality of it all: The educational value of Canadian drama for moral education = La valeur éducative de l'art dramatique canadien pour l'éducation moraleBASOURAKOS, John.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 1, pp 39-58, issn 0826-4805Article

Unpacking participatory research in education = Introduire la recherche participatoire en éducationHANSEN, Helen P; RAMSTEAD, Jennaya; RICHER, Stephen et al.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 3, pp 295-322, issn 0826-4805Article

The essence of education : Whitehead and the spiritual dimension = L'essence de l'éducation : Whitehead et la dimension spirituellePRIESTLEY, Jack G.Interchange (Toronto. 1984). 2000, Vol 31, Num 2-3, pp 117-133, issn 0826-4805Conference Paper

Ethnic diversity and biodiversity : Richness at the center of education = Diversité ethnique et biodiversité : richesse au centre de l'éducationMOORE, Mary Elizabeth.Interchange (Toronto. 1984). 2000, Vol 31, Num 2-3, pp 259-278, issn 0826-4805Conference Paper

Critical paths in pedagogy, research, and development = Le parcours vital de la pédagogie, de la recherche et du développementROBERTS, P.Interchange (Toronto. 1984). 1999, Vol 30, Num 3, pp 347-357, issn 0826-4805Article

Differences in motivation towards science subjects among kibbutz and urban high school students = Différences de motivation envers les sujets scientifiques chez les lycéens en milieu urbain et dans les kibboutzs en IsraëlTRUMPER, R.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 2-3, pp 205-218, issn 0826-4805Conference Paper

The concept of intelligence in psychology as a fallacy of misplaced concreteness = Le concept d'intelligence en psychologie, une erreur de positionnement à la rélité concrèteFLYNN, M.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 2-3, pp 231-244, issn 0826-4805Conference Paper

Tradition or modernity ? The fallacy of misplaced concreteness among women science educators in Cameroon = Tradition ou modernité? L'erreur de positionnement à la réalité chez les enseignantes de science au CamerounWOODHOUSE, H.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 2-3, pp 253-262, issn 0826-4805Conference Paper

Schoolhouse in the field : How agrarian cultural values shaped Texas schools for Mexican children, 1910-1930 = La scolarité des enfants mexicains dans le milieu rural Texan entre 1910 et 1930BLACK, M. S.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 1, pp 15-30, issn 0826-4805Article

The high-tech, post-Fordist school = Le high-tech, école post-fordisteARNOLD, M.Interchange (Toronto. 1984). 1996, Vol 27, Num 3-4, pp 225-250, issn 0826-4805Article

In defence of speech codes = Défense des codes langagiersWILSON, F.Interchange (Toronto. 1984). 1996, Vol 27, Num 2, pp 125-159, issn 0826-4805Article

Karl Popper as educator = Karl Popper : éducateurBAILEY, R.Interchange (Toronto. 1984). 1995, Vol 26, Num 2, pp 185-191, issn 0826-4805Article

Bridging western and first nations thought : balanced education in whitehead's philosophy of organism and the sacred circle = Rencontre entre la pensée occidentale et la pensée des nations primitives : l'éducation équilibrée selon Whitehead et le cercle sacréREGNIER, R.Interchange (Toronto. 1984). 1995, Vol 26, Num 4, pp 383-415, issn 0826-4805Article

Commentary on : Religion and educational progress : two historical cases with contempory relevanceSTAMP, R. M.Interchange (Toronto. 1984). 1995, Vol 26, Num 3, pp 289-291, issn 0826-4805Article

The case for democratic governance in Canada's community colleges = Gouvernement démocratique dans les collèges communautaires du CanadaDENNISON, J. D.Interchange (Toronto. 1984). 1994, Vol 25, Num 1, pp 25-37, issn 0826-4805Article

Community engagement in the implementation of educational policy in Trinidad and Tobago = Engagement des villes dans la mise en place de la politique scolaire de Trinité et TobagoLONDON, N. A.Interchange (Toronto. 1984). 1994, Vol 25, Num 4, pp 335-348, issn 0826-4805Article

The Role of Democracy in the University : The University and Its Old MembersMONTEFIORE, A.Interchange (Toronto. 1984). 1992, Vol 23, Num 1-2, pp 51-62, issn 0826-4805, spécArticle

Elite and Ordinary : The Essential Tension in the UniversityWINCHESTER, I.Interchange (Toronto. 1984). 1992, Vol 23, Num 1-2, pp 91-95, issn 0826-4805, spécArticle

The University, Democracy, and the Challenge to MeritocracyJOHNSTONE, D. B.Interchange (Toronto. 1984). 1992, Vol 23, Num 1-2, pp 19-23, issn 0826-4805Article

Bloom, Neatby, and the Lung FishesAUER, J. W.Interchange (Toronto. 1984). 1991, Vol 22, Num 1-2, pp 15-28, issn 0826-4805Article

Education Lost―Some ReflectionsCRAGG, W.Interchange (Toronto. 1984). 1991, Vol 22, Num 4, pp 94-97, issn 0826-4805Article

  • Page / 20