Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-131")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 87

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

Inequitable opportunities: How current education systems and policies undermine the chances for student persistence and success in college = Inégalités des chances : comment les politiques et systèmes éducatifs actuels minimisent la performance et la réussite de l'étudiantVENEZIA, Andrea; KIRST, Michael W.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 2, pp 283-307, issn 0895-9048, 25 p.Article

Des écoles plus ouvertes ä l'implication des parents ? Le point de vue des directeurs d'établissement au Québec = Would school become more pervious to parents' commitment? The point of view of Quebec school directorsDE SAEDELEER, Sylvie; BRASSARD, André; BRUNET, Luc et al.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 69-77, issn 0556-7807, 9 p., 156 [10 p.]Article

Characterizing the human experience of reform in an urban middle-school context = Identifier l'expérience humaine de la réforme dans le contexte d'une école du secondaire en milieu urbainCRAIG, Cheryl J.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 5, pp 627-648, issn 0022-0272, 22 p.Article

What makes a comprehensive school reform model learner centered? = Qu'est-ce qui transforme un modèle de réforme du secondaire en modèle centré sur l'apprenant ?MCCOMBS, Barbara L; QUIAT, Melinda.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 4, pp 476-496, issn 0042-0859Article

Knowledge definition, subject, and educational track level : Perceptions of secondary school teachers = Définition du savoir, sujet et niveau d'éducation : perception des enseignants du secondaireDE BRABANDER, Cornelis J.American educational research journal. 2000, Vol 37, Num 4, pp 1027-1058, issn 0002-8312Article

High school involvement in creative drama = Implication des lycées dans l'art dramatiqueYASSA, N. A.Research in drama education. 1999, Vol 4, Num 1, pp 37-49, issn 1356-9783Article

Unowned places and times : Maps and interviews about violence in high schools = Plans et interviews sur la violence dans les lycéesASTOR, R. A; MEYER, H. A; BEHRE, W. J et al.American educational research journal. 1999, Vol 36, Num 1, pp 3-42, issn 0002-8312Article

A discipline-based professional development faculty : A case for multiple-site collaborative reform in the disciplines = Une faculté de développement professionnel des matières: raisons pour une réforme commune et multiple des matièresHUDSON-ROSS, S.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 4, pp 266-275, issn 0022-4871Article

Effects of peer mediation training in junior high school on mediators' conflict resolution attitudes and abilities in high school = Les effets de la formation à la médiation des élèves-délégués au collège sur les capacités et les attitudes des médiateurs dans la résolution des conflits au lycéeJOHNSON, E. A; THOMAS, D; KROCHAK, D et al.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 3, pp 339-341, issn 0002-4805Article

The argument over liberal and vocational education in the senior secondary years = Argument pour l'enseignement général ou professionnel dans l'enseignement secondaireCRITTENDEN, B.Education research and perspectives. 1996, Vol 23, Num 1, pp 93-109, issn 0311-2543Article

Empowerment through student-initiated action research : Exploring tertiary paths in a multiply disadvantaged school = Programme d'initiation et de présentation de l'Université appliqué à des élèves venant d'écoles secondaires défavoriséesCAMPBELL, J; COOK, A; DORNAN, L et al.Education research and perspectives. 1995, Vol 22, Num 1, pp 80-89, issn 0311-2543Article

Overcoming Impediments to Collaborative Educational ProgramsFREEDMAN, A.Urban Education Beverly Hills, Cal. 1979, Vol 13, Num 4, pp 510-518Article

Dati sull'educazione technico-professionale in Grecia Données sur l'enseignement professionnel en GrèceNTANTIS M.Orientamenti Pedagogici. Rivista Internazionale di Scienze dell'Educazione. 1976, Num 1, pp 119-131Article

A European Higher Education FoundationNews Letter. Faits Nouveaux. 1975, Num 4, pp 6-7Article

Vocational Education in the Federal Republic of Germany: Current Trends and ProblemsSMART K. F.Comparative Education. 1975, Vol 11, Num 2, pp 153-163Article

Vocational Lines of Upper Secondary SchoolSchool Research. Newsletter. 1975, Num 18, pp 1-14Article

DER FACHBEREICH: GRUNDEINHEIT VON FORSCHUNG UND LEHRE? LE DOMAINE DE LA SPECIALITE: UNITE FONDAMENTALE DE LA RECHERCHE ET DE L'ENSEIGNEMENTZIMMERMANN B.DEUTSCHE (DIE) UNIVERSITATSZEITUNG VEREINIGT MIT HOCHSCHUL-DIENST. 1974, Num 10, pp 413-415Article

FACHRICHTUNGS-UND STANDORTFRAGEN BEI FACHHOCHSCHULEN QUESTIONS DE SPECIFICATION ET D'EMPLACEMENT DES COLLEGES TECHNIQUES SUPERIEURSGIESEKE L.DEUTSCHE (DIE) UNIVERSITATSZEITUNG VEREINIGT MIT HOCHSCHUL-DIENST. 1973, Num 21, pp 892-894Article

Career academies as a professionally engaging and supportive teaching experience = Les Career Academies en tant qu'expérience professionnellement motivante et en tant que soutien à l'enseignementORR, Margaret Terry.Education and urban society. 2005, Vol 37, Num 4, pp 453-489, issn 0013-1245, 37 p.Article

Reconstitution- three years later: Monitoring the effect of sanctions on Chicago high schools = Reconstitution-trois ans après : contrôler l'effet des sanctions sur les établissements du secondaire de ChicagoHESS, G. Alfred.Education and urban society. 2003, Vol 35, Num 3, pp 300-327, issn 0013-1245, 28 p.Article

Preparing Latino youth for higher educationGANDARA, Patricia; MORENO, José F.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 4, issn 0895-9048, 209 p.Serial Issue

Community College Puente: A validating model of education = Les collèges communautaires du projet Puente : un modèle de validation de l'éducationRENDON, Laura I.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 4, pp 642-667, issn 0895-9048Article

Progress from GCSE to A and AS level : institutional and gender differences, and trends over time = Les progrès du niveau GCSE (équivalent du baccalauréat) au niveau A et AS (niveau avancé) : différences de sexe et au niveau éducatif ; tendances à travers le tempsMIN YANG; WOODHOUSE, Geoffrey.British educational research journal. 2001, Vol 27, Num 3, pp 245-267, issn 0141-1926Article

A case study of integration and destreaming : teachers and students in an Ontario secondary school respond = Etude de cas de l'intégration et de la dénivellation: les enseignants et les élèves d'un établissement de l'enseignement secondaire de l'Ontario répondentROBERTSON, C. L; COWELL, B; OLSON, J et al.Journal of curriculum studies. 1998, Vol 30, Num 6, pp 691-717, issn 0022-0272Article

District-level support for site-based renewal : A case study of secondary school reform = Le niveau du district, soutien de la rénovation locale : Etude du cas de la réforme de l'enseignement secondaireROSS, J. A; HANNAY, L; BRYDGES, B et al.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 4, pp 349-365, issn 0002-4805Article

  • Page / 4