Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-189")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 394

  • Page / 16
Export

Selection :

  • and

Choreographie unterrichtlichen Lernens : Basismodelle des Unterrichts = Choréographie des apprentissages : modèles de base de l'enseignementOSER, F; PATRY, J.-L.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1991, Num 70, issn 0257-8514, 2 p.Serial Issue

Quellen des Wissens über guten Unterricht und deren Stärken und Schwächen = Des sources d'informations sur le bon enseignement et leurs points forts et faiblesKRAMIS, J.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1991, Vol 13, Num 1, pp 55-82, issn 0252-9955Article

Comment on « Towards Rigor in Reviews of Multivocal Literatures : Applying the Exploratory Case Study Method »ELMORE, R. F.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 3, pp 293-297, issn 0034-6543Article

Analyses didactiques de protocoles d'observation du déroulement de situationsBRUN, J; CONNE, F.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 261-286, issn 0252-9955Article

Projet pour la formation des adultes. Une stratégie académique de développement in L'évaluation des établissementsHIRT, K.Administration et éducation (Paris). 1989, Num 1, pp 67-72, issn 0222-674XArticle

Une expérience de diagnostic au GRETA de Saint-Etienne in L'évaluation des établissementsFIEU, A.Administration et éducation (Paris). 1989, Num 1, pp 73-82, issn 0222-674XArticle

Problem-Solvers and Problem-Identifiers : The Making of Research StylesBAR - HAIM, G.International journal of science education. 1988, Vol 10, Num 2, pp 135-150, issn 0950-0693Article

Patterns of Misunderstanding : An Integrative Model for Science, Math, and ProgrammingPERKINS, D. N; SIMMONS, R.Review of educational research. 1988, Vol 58, Num 3, pp 303-326, issn 0034-6543Article

The Usefulness of Social Science. Ideals of Knowledge and Research Policy in Swedish Social Sciences 1930-1965HERLITZ, L; MOLANDER, A.Studies of higher education and research. 1988, Num 3, pp 1-16, issn 0283-7692Article

Large-Scale Educational Assessment As Policy Research : Aspirations and Limitations in Psychology of Assessment in Education. Psychologie de l'évaluation et éducationMESSICK, S.European journal of psychology of education. 1987, Vol 2, Num 2, pp 157-165, issn 0256-2928Article

Laboratoire micro-informatisé et validité des recherches expérimentales en psychopédagogie in Recherches IDUQUESNE, F; TOURNEUR, Y.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1987, Num 5, pp 5-23, issn 0755-9593Article

Selbsttäuschung und Täuschung als Methoden-probleme pädagogischer Forschung in Historische Soziolisationsforschung, Empirie und Mentalitäten. Illusion et erreur comme problèmes méthodologiques de la recherche pédagogiqueFROMM, M.Bildung und Erziehung. 1987, Vol 40, Num 2, pp 227-238, issn 0006-2456Article

Une démarche d'audit dans des établissements d'enseignement agricole in L'audit de la formationCOUDRAY, R.Education permanente. 1987, Num 91, pp 97-106, issn 0339-7513Article

Proyecto de investigacion sobre relaciones entre educacion y produccion en México Projet de recherche sur les relations entre éducation et production au MexiqueMAGGI, R; PRADO, L.Revista latinoamericana de estudios educativos. 1987, Vol 17, Num 1, pp 61-91, issn 0185-1284Article

Theory, Politics, and Experiment in Educational Research MethodologyWALKER, J. C; EVERS, C. W.International review of education. 1986, Vol 32, Num 4, pp 373-387, issn 0020-8566Article

A Knowledge Engineering Approach to Instructional DesignRUSHBY, N.ETTI. 1986, Vol 23, Num 3, pp 282-288, issn 0033-0396Article

Teacher's Perceptions of the Importance of Educational MeasurementBORG, W. R; WORTHEN, B. R; VALCARCE, R. W et al.The Journal of experimental education. 1986, Vol 55, Num 1, pp 9-14, issn 0022-0973Article

The Effect of Measurement Error in Structural Equation ModelingLOMAX, R. G.The Journal of experimental education. 1986, Vol 54, Num 3, pp 157-162, issn 0022-0973Article

Le savoir créé par les praticiens: l'expérience de Quaternaire-Education in La recherche en formation: itinéraires pour les praticiensLE BOTERF, G.Education Permanente Paris. 1985, Num 80, pp 77-82Article

A Framework for the Evaluation of the Effectiveness of Adjunct Questions and ObjectivesHAMILTON, R. J.Review of educational research. 1985, Vol 55, Num 1, pp 47-85, issn 0034-6543Article

On the Appropriateness of Certain Algorithms for Analyzing Needs Assessment Data : A Reaction to Cummings' (1985) StudyMISANCHUK, E. R.JID. Journal of instructional development. 1985, Vol 8, Num 4, pp 25-28, issn 0162-2641Article

Recherche et formation in Résolution de problèmes en françaisROMIAN, H.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français Paris. 1984, Num 62, pp 111-115Article

Vous avez dit recherche-action? in Ils écrivent... comment évaluer?ROMIAN, H.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français Paris. 1984, Num 63, pp 71-87Article

Subject Didactic Studies of Research Training in Biology and PhysicsLYBECK, L.Swedish Research on Higher Education anc R and D for Higher Education Stockholm. 1984, Num 2, pp 1-16Article

Klassifikationsschemata für die Berufsausbildungen auf der Sekundarstuffe II und der Tertiärstufe (Projekt Soziale Dimensionen der Berufe) = Grilles de classification pour les formations professionnelles au niveau secondaire deuxième cycle et au niveau tertiaire (Projet Dimensions sociales des professions)WIESMANN, M; BETTINAGLIO, A.Permanente Erhebung über Bildungsforschungsprojekte. Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung. Enquête Permanente sur la Recherche Educationnelle Aarau. 1983, Num 83944, pp 1-3Article

  • Page / 16