Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-223A")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 40

  • Page / 2
Export

Selection :

  • and

The Instructional Effect of Feedback in Test-Like EventsBANGERT-DROWNS, R. L; KULIK, C.-L. C; KULIK, J. A et al.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 2, pp 213-238, issn 0034-6543Article

Sequentering van wiskunde-leerstof: een historische en ontwikkelingspsychologische analyse. (Sequencing of Mathematical Learning Material: A Historical and Development-Psychological Analysis)WOLTERS, M. A. D.NLD. 1983, Vol 8, Num 6, pp 310-319, issn 0165-0645Article

A Practical Approach to Student-Centred LearningEDWARDS, R; SUTTON, A.British journal of educational technology. 1992, Vol 23, Num 1, pp 4-20, issn 0007-1013Article

On the Teaching and Evaluation of Experiential Learning : Some Problems and SolutionsCOWAN, J.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 2, pp 144-145, issn 0007-1013Article

Metaleer-'n model Méta-apprentissage : un modèleSLABBERT, J. A.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 1, pp 158-165, issn 0256-0100Article

All I really need to know I learned in kindergarten : How Dr. Seuss reinforces management concepts and promotes community citizenshipCOMER, Debra R; HOLBROOK, Robert L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 6, pp 870-887, issn 1052-5629, 18 p.Article

Appropriation et écriture de savoirs chez des étudiants de première année. Une voie difficile entre stockage et élaboration = Appropriation and knowledge writing of first year students. A difficult path between stock and developmentPOLLET, Marie-Christine.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 81-92, issn 0338-2389, 12 p., 252 [13 p.]Article

Construire la problématique d'un rapport de stage : Les difficultés d'étudiants du second cycle = Developing issues in a training report : the difficulties of graduated studentsRINCK, Fanny.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 93-110, issn 0338-2389, 18 p., 252 [19 p.]Article

An assessment of self-selected versus instructor-assigned teams in an introductory tourism course = L'évaluation des méthodes de sélection des groupes de travail dans un cours d'introduction au tourismeWOLFE, Kara; LEE, Kyung-Eun; WU, Chi-Mei Emily et al.Journal of teaching in travel & tourism. 2003, Vol 3, Num 3, pp 1-18, issn 1531-3220, 18 p.Article

Grade 6 research process instruction : An observation study = Instructions sur le processus de recherche en 6e année : observationsASSELIN, Marlene.Alberta journal of educational research. 2001, Vol 47, Num 2, pp 123-140, issn 0002-4805Article

Complexity : A frontier for management educationAXLEY, Stephen R; MCMAHON, Timothy R.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 2, pp 295-315, issn 1052-5629, 21 p.Article

Une pratique d'écriture scientifique : La proposition de communication = A scientific writing practice : the communication propositionBARRE-DE MINIAC, Christine.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 199-215, issn 0338-2389, 17 p., 254 [18 p.]Article

Pratiques documentaires d'élèves en travaux personnels encadrés = Documentation in « Supervised Individual Work »BLONDEL, Francois-Marie; GOFFARD, Monique; GOFFARD, Serge et al.Aster. 2004, Num 39, pp 91-121, issn 0297-9373, 31 p., 201, 205, 209 [34 p.]Article

Les élèves et les itinéraires de découverte. Entre temps extraordinaire et postures moins ordinaires = Pupils and « Roads-to-Discovery » workshops between « extraordinary » moments and less ordinary approachesMAGNERON, Nathalie; LEBEAUME, Joël.Aster. 2004, Num 39, pp 153-172, issn 0297-9373, 20 p., 202, 206, 210 [23 p.]Article

Escribir en la Universidad = Writing at the University = Ecrire à l'UniversitéESCOFET ROIG, P. A; RUBIO HURTADO, M. J; TOLCHINSKY, L et al.Revista española de pedagogía. 1999, Vol 57, Num 214, pp 547-566, issn 0034-9461Article

L'autoévaluation de l'élève en mathématiques = The student's self-evaluation in mathematicsJERNQUIST, S; BOUTIN, M.-C.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 1997, Num 14, issn 1254-4590, 3, 97-104 [9 p.]Article

Nouveaux dispositifs, nouvelles rencontres avec les connaissances = New teaching methods for new ways of learningLARCHER, Claudine; CRINDAL, Alain.Aster. 2004, Num 39, issn 0297-9373, 210 p.Serial Issue

Case-based simulations in the EST classroom = Simulations de cas en classe d'anglais scientifique et techniqueFREIERMUTH, Mark R.IEEE transactions on professional communication. 2003, Vol 46, Num 3, pp 221-230, issn 0361-1434, 10 p.Article

12 Angry Men: A study in dialogue = 12 hommes en colère : étude d'un dialogueMCCAMBRIDGE, Jim.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 384-401, issn 1052-5629, 18 p.Article

Autour des mots : « Le travail scolaire » : Les pratiques de la classe en milieux difficiles = Around the words School workRecherche et formation (Paris. 1987). 2003, Num 44, pp 125-137, issn 0988-1824, 13 p.Article

La résolution des « cas » : application à l'enseignement de la stratégie d'entreprise = Case solving: application to the teaching of entreprise strategyLACHAT, Daniel.Humanisme et entreprise (Paris). 2002, Num 256, pp 65-72, issn 0018-7372, 8 p.Article

Nominal group technique : a useful method for working with young people = Technique de groupe nominale : une méthode utile pour travailler avec des jeunesMACPHAIL, Ann.British educational research journal. 2001, Vol 27, Num 2, pp 161-170, issn 0141-1926Article

Primary school children's collaboration : Task presentation and gender issues = Le travail en groupe des enfants du primaire : présentation de tâche et différence de sexeFITZNATRICK, Helen; HARDMAN, Margaret.European journal of psychology of education. 2000, Vol 15, Num 4, pp 375-387, issn 0256-2928Article

A charter to educate or a mandate to train: Conflicts between theory and practice = Une charte pour éduquer ou un mandat pour former : conflits entre théorie et pratiqueHADDEN, Johanna Elena.Harvard educational review. 2000, Vol 70, Num 4, pp 524-537, issn 0017-8055Article

El joc acadèmic : Aprendre a llegir, aprendre a estudiar, aprendre a aprovar = Le jeu scolaire : Apprendre à lire, apprendre à étudier, apprendre à réussir = An academic game-like activity : learning to read, learning to learn, learning to succeedTRENCHS, M; NEWMAN, M.Temps d'educació. 1997, Num 18, pp 281-298, issn 0214-7351Article

  • Page / 2