Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-241")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1065

  • Page / 43
Export

Selection :

  • and

La mise en place des IUFM-pilotes et le débat théorie/pratiqueBÉRIOT, A.-M; CAYOL-MONIN, A; MOSCONI, N et al.Recherche et formation (Paris. 1987). 1992, Num 11, pp 65-76, issn 0988-1824Article

Les ateliers de formation professionnelle. Une proposition pour les IUFMMOTTET, G.Recherche et formation (Paris. 1987). 1992, Num 11, pp 93-106, issn 0988-1824Article

Engaging Teachers in Emancipatory Knowledge ConstructionO'LOUGHLIN, M.Journal of teacher education. 1992, Vol 43, Num 5, pp 336-346, issn 0022-4871Article

Harry Broudy's Contribution to Case Study in the Professional Preparation of TeachersTOZER, S. E; TRENT, W. T.The Journal of aesthetic education. 1992, Vol 26, Num 4, pp 61-78, issn 0021-8510, spécArticle

Improving Primary School Teachers' Understanding of Science Concepts―Theory into PracticeSUMMERS, M.International journal of science education. 1992, Vol 14, Num 1, pp 25-40, issn 0950-0693Article

Recording Student Teachers' Learning ExperiencesCALDERHEAD, J; JAMES, C.Journal of further and higher education. 1992, Vol 16, Num 1, pp 3-12, issn 0309-877XArticle

Le journal d'un funambule, son épistémologie pragmatiqueTOCHON, F. V.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 9, pp 7-15, issn 0988-1824Article

Un outil de formation professionnelle : le journal de l'élève-maîtreZABALZA BERAZA, M. A; MONTERO MESA, M. L; ALVAREZ NUNEZ, Q et al.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 9, pp 81-94, issn 0988-1824Article

Exploring Personal Teaching Metaphors in Preservice Teacher EducationBULLOUGH, R. V.Journal of teacher education. 1991, Vol 42, Num 1, pp 43-51, issn 0022-4871Article

Translationg Research into Practice : The Effects of Various Forms of Training and Clinical Experience on Preservice Student's Knowledge, Skill, and ReflectivenessWINITZKY, N; ARENDS, R.Journal of teacher education. 1991, Vol 42, Num 1, pp 52-65, issn 0022-4871Article

Using Cooperative Learning with Preservice Elementary and Secondary Education StudentsNATTIV, A; WINITZKY, N; DRICKEY, R et al.Journal of teacher education. 1991, Vol 42, Num 3, pp 216-225, issn 0022-4871Article

Improving the Education of Reading TeachersANDERSON, R. C; ARMBRUSTER, B. B; ROE, M et al.Daedalus (Cambridge). 1990, Num 2, pp 187-209, issn 0011-5266Article

Handeln und Lernen. Über den Versuch, im Pädagogik-Studium subjektive Theorien zu berücksichtigen = Agir et apprendre. Prendre en compte les théories subjectives des étudiants dans la formation pédagogiqueRÜEGG, R; FUCHS, M.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 351-360, issn 0252-9955Article

Interactive Video Technology in Teacher EducationO'SULLIVAN, M; STROOT, S; TANNEHILL, D et al.Journal of teacher education. 1989, Vol 40, Num 4, pp 20-24, issn 0022-4871Article

The Electronic Academical VillageBULL, G; HARRIS, J; LLOYD, J et al.Journal of teacher education. 1989, Vol 40, Num 4, pp 27-31, issn 0022-4871Article

Reflexiones sobre la relacion entre la madurez de la pedagogia y la calidad de la educacion Réflexions sur la relation entre la maîtrise de la pédagogie et la qualité de l'enseignementJORDAN SIERRA, J. A.Estudios geográficos. 1989, Vol 46, Num 181, pp 543-551, issn 0014-1496Article

Vingt ans de microenseignement à l'Université de Montréal in Collectif, sur la formation pratique des enseignants du secondaireLEVESQUE, M.Repères, essais en éducation. 1989, Num 11, pp 91-99, issn 0821-1388Article

L'analyse dans les laboratoires d'essais pédagogiques : une hypothèse de formation in Analyse des pratiques et formation des enseignantsMOTTET, G.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1988, Num 4-5, pp 33-64, issn 0755-9593Article

Kolb's Experiential Learning Model as a Model for Supervision of Classroom Teaching for Student TeachersFITZGIBBON, A.European journal of teacher education. 1987, Vol 10, Num 2, pp 163-177, issn 0261-9768Article

La formation des enseignants du secondaire. Quels enjeux?TIXERONT, M; LESELBAUM, N.Recherche et formation (Paris. 1987). 1987, Num 1, pp 37-49, issn 0988-1824Article

A Case study of Democratic Learning in Teacher EducationHARBER, C; MEIGHAN, R.Educational review (Birmingham). 1986, Vol 38, Num 3, pp 273-282, issn 0013-1911Article

Contribution à la caractérisation d'un modèle de formation initiale des instituteurs en activités d'éveil biologiqueDEVELAY, M.Société Alfred Binet et Théodore Simon Lyon. 1985, Vol 85, Num 602, pp 28-56Article

Une initiation des élèves instituteurs à la recherche et à la sociologie de l'éducation. De la théorie à la pratiqueHENRIOT-VAN ZANTEN, A; KHERROUBI, M.Revue Française de Pédagogie Paris. 1985, Num 71, pp 89-95Article

Oriëntatie op het beroep van leraar. (A Close Look at the Teaching Profession: Practical Training and Reflection at the Start of the Teacher Training Course)VEDDER, J.NLD. 1985, Vol 10, Num 1, pp 2-9, issn 0165-0645Article

The Gap between Theory and PracticeVONK, H.European journal of teacher education. 1985, Vol 8, Num 3, pp 307-317, issn 0261-9768Article

  • Page / 43