Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-311")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 764

  • Page / 31
Export

Selection :

  • and

Etude de l'utilisation des signes de ponctuation et des connecteurs chez des enfants (8-10 ans) et des adultesCHANQUOY, L; FAYOL, M.Pratiques (Metz). 1991, Num 70, pp 107-124, issn 0338-2389Article

Progress to Conservation : Conflict or Correct Answer?BIJSTRA, J; JACKSON, S; VAN GEERT, P et al.European journal of psychology of education. 1991, Vol 6, Num 3, pp 291-301, issn 0256-2928Article

Vom Lallen zum Sprechen - Die Entwicklung der Lautproduktion im Alter von 8 bis 14 Monaten = De la lallation à la parole. Le développement de la production sonore entre l'âge de 8 et de 14 moisSENDLMEIER, W. F; SENDLMEIER, U. M.Sprache & Kognition. 1991, Vol 10, Num 3, pp 162-170, issn 0253-4533Article

Changes in Intelligence Over a Quarter of a CenturyEMANUELSSON, I; SVENSSON, A.Scandinavian journal of educational research. 1990, Vol 34, Num 3, pp 171-187, issn 0031-3831Article

A Psycho-Logic of MotionOGBORN, J; BLISS, J.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 4, pp 379-390, issn 0256-2928Article

A Process Theory of Inductive Reasoning Tested by the Teaching of Domain-Specific Thinking Strategies in Assessments of Learning and Development Potential : Theory and PracticesKLAUER, K. J.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 2, pp 191-206, issn 0256-2928Article

The Preschool Learning Assessment Device : An Approach to the Dynamic Assessment of Young Children in Assessments of Learning and Development Potential : Theory and PracticesLIDZ, C. S.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 2, pp 167-175, issn 0256-2928Article

La saisie diagnostique du fonctionnement cognitif. De Binet à Piaget, avec quelques détours in Assessments of Learning and Development Potential : Theory and PracticesCHATELANAT, G; DROZ, R.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 2, pp 97-115, issn 0256-2928Article

Lo sviluppo del concetto di tempo. Studio sperimentale lungo l'arco evolutivo. Prima parte : quadro teorico e panoramica generale Le développement du concept de temps. Première partie : cadre théorique et vue d'ensembleARTO, A; ASARO, R.Orientamenti pedagogici. 1988, Vol 35, Num 208, pp 596-618, issn 0030-5391Article

Children's Conversation with AdultsMcGURK, H; GLACHAN, M.Children & society. 1988, Vol 2, Num 1, pp 20-34, issn 0951-0605Article

Le neuronal et le mental : perspectives expérimentalesLA GARANDERIE, A. de.Société Alfred Binet & Théodore Simon. 1988, Vol 88, Num 616, pp 3-23, issn 0249-6887Article

The Role of Beliefs in the Practice of TeachingNESPOR, J.Journal of curriculum studies. 1987, Vol 19, Num 4, pp 317-328, issn 0022-0272Article

La formacion de conceptos La formation de conceptsBERMEJO, V.Estudios geográficos. 1986, Vol 44, Num 171, pp 25-36, issn 0014-1496Article

L'intelligence formelle chez Piaget: construction génétique ou production sociale?LE COZ-BOULHIC, M.-C.1985, 348 p.Thesis

Reasoning Skills : An OverviewCANNON, D; WEINSTEIN, M.Thinking. 1985, Vol 6, Num 1, pp 29-33, issn 0190-3330Article

La maturité vocationnelle de l'adolescent et de l'adolescente du niveau collégialPOIRIER, P; GAGNE, E.Revue des Sciences de l'Education Montréal. 1984, Vol 10, Num 1, pp 85-99Article

Over intelligentieonderzoek bij de militaire keuringen vanaf 1925 tot heden. (On Intelligence Research among Military Personnel from 1925 until the Present Day)LEEUW, J. de; MEESTER, A. C.NLD. 1984, Vol 59, Num 1, pp 5-26, issn 0165-0645Article

La programacion didactica en la educacion preescolar (La programmation didactique dans l'éducation pré-scolaire)SOLER FIERREZ, E.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1984, Vol 30, Num 117, pp 69-94, issn 0210-9581Article

The Use of Structural Equation Modelling to Investigate Hierarchical Organization in Learning and CognitionHILL, P. W.Australian journal of education. 1984, Vol 28, Num 3, pp 291-308, issn 0004-9441Article

La structuration représentative de l'espace chez l'enfant congolaisMBOUNGOU, V.1983, 212 p.Thesis

The Effect of Context on the Structure of CategoriesROTH, E. M; SHOBEN, E. J.Cognitive Psychology New York, N.Y. 1983, Vol 15, Num 3, pp 346-378Article

Le marquage social dans le développement cognitifMUGNY, G; DOISE, W.Cahiers de Psychologie Cognitive anc Cahiers de Psychologie Marseille. 1983, Vol 3, Num 1, pp 89-106Article

Misrepresentations in Nagy and Griffiths'Review of Piagetian ResearchLAWSON, A. E.Review of Educational Research Washington, D.C. 1983, Vol 53, Num 2, pp 133-137Article

L'abstraction d'une information typique chez des enfantsCORDIER, F.Cahiers de Psychologie Cognitive anc Cahiers de Psychologie Marseille. 1983, Vol 3, Num 4, pp 461-474Article

Les cartes locales: aspects verbaux et graphiquesLURCAT, L.Sciences (Les) de l'Education pour l'Ere Nouvelle Paris. 1983, Num 1, pp 35-59Article

  • Page / 31