Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-317")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 481

  • Page / 20
Export

Selection :

  • and

Le développement de l'identité : Un processus relationnel et dynamique = Identity development : a relational and dynamicKUNNEN, Saskia E; BOSMA, Harke A.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2006, Vol 35, Num 2, pp 183-203, issn 0249-6739, 21 p.Article

Cuestionario de personalidad de eysenck = Eysenck's personality questionnaireBAUSELA HERRERAS, Esperanza.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2006, Num 206, pp 177-190, issn 0210-9581, 14 p.Article

Die verband tussen taak: en egobetrokkenheid en selfverwante faktore in spansport met besondere verwysing na hoërskolerugby = The relation between task and ego involvement and self-related factors in team sports with special reference to high-school rugby = La relation entre le travail demandé, l'implication de l'égo et les facteurs personnels dans le cadre de la pratique de sports collectifs tels que le rugby dans le secondaireSTRYDOM, L. A; LE ROUX, J. G.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 3, pp 200-205, issn 0256-0100, 6 p.Article

The possible contribution of student drawings to evaluation in a new problem-based learning medical programme: a pilot study = La possible contribution des dessins des élèves à l'évaluation d'un nouveau programme de formation médicale à partir d'un problème : une étude piloteMCLEAN, Michelle; HENSON, Quanta; HILES, Linda et al.Medical education (Oxford. Print). 2003, Vol 37, Num 10, pp 895-906, issn 0308-0110, 12 p.Article

Openness-to-experience as a descriptor of the student actress personality = Ouverture à l'expérience, mot-clef de la personnalité de l'étudiante en art dramatiqueMCKENZIE, J; DACOSTA, C; POHL, D et al.Research in drama education. 1999, Vol 4, Num 2, pp 215-225, issn 1356-9783Article

La personalità individuale e il suo sviluppo nel pensiero di Bruno Bettelheim = The individual personality and its development in Bruno Bettelhelm's thought = La personnalité individuelle et son développement dans la pensée de Bruno BettelheimDOMINANTE, M.Orientamenti pedagogici. 1998, Vol 45, Num 268, pp 603-622, issn 0030-5391Article

Selbstkonzept und Selektion = Développement de la personnalité et sélection scolaireBUFF, A; HELMINGER, A.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1991, Num 74, issn 0257-8514, 2 p.Serial Issue

Autoritarismus und soziale Beziehungen in der Familie. Qualitative Studien zur Genese autoritärer Dispositionen = Autoritarisme et relations sociales avec la famille : études qualitatives sur la genèse des dispositions autoritairesHOPF, C.Zeitschrift für Pädagogik. 1990, Vol 36, Num 3, pp 371-391, issn 0044-3247Article

A Structural-Dynamic Model of Self-AssessmentZAKHAROVA, A. V.Russian Education and Society. 1990, Vol 32, Num 4, pp 6-23Article

Personality Dispositions and Cognitive Styles Associated with Different Sociometric Status : An Exploratory InvestigationKALRA, W. A.Scientia paedagogica experimentalis. 1989, Vol 26, Num 2, pp 364-381, issn 0582-2351Article

El concepto de personalidad en el pensamiento de J. Piaget. Supuestos teoricos y consecuencias pedagogicas Le concept de personnalité dans la pensée de J. Piaget. Hypothèses théoriques et conséquences pédagogiquesVAZQUEZ, S. M.Sapientia. 1987, Vol 42, Num 164, pp 139-142, issn 0036-4703Article

Enhancement of Self-Esteem Through the Use of Computer-Assisted InstructionROBERTSON, E. B; HEATH LADEWIG, B; STRICKLAND, M. P et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1987, Vol 80, Num 5, pp 314-316, issn 0022-0671Article

Pupil Profiling and the Primary School : A Review of the IssuesHICKS, J.Educational review (Birmingham). 1986, Vol 38, Num 1, pp 21-30, issn 0013-1911Article

Enseignement et formation en seconde personne in Recherches et pratiques didactiquesNOT, L.Homo (Toulouse). 1985, Vol 25, pp 9-27, issn 0563-9743Article

An Assessment of the HSPQ as a Measure of the Personality Structure of Irish Post-Primary School PupilsGREANEY, V; MARTIN, M. O.Irish journal of education. 1984, Vol 18, Num 1-2, pp 49-62, issn 0021-1257Article

Sekundarstufen II-Didaktik und Identitätsbildung im Jugendalter. in Beiträge zum 8. KongreSS der Deutschen Gesellschaft für Erziehhungswissenschaft vom 22.-24. März 1982 in der Universität Regensburg. (Second cycle du secondaire Didactique et formation de l'identité à l'adolescence)BLANKERTZ, H.Zeitschrift für Pädagogik Weinheim. 1983, Num 18, pp 139-151Article

Rôle des facteurs familiaux et sociaux dans les antécédents du lieu de contrôle. Intérêt de ce concept pour les psychothérapiesAGATHON, M; SALEHI, I.Revue de Psychologie Appliquée Paris. 1982, Vol 32, Num 3, pp 63-79Article

Apprendre autrement. Clés pour le développement personnelCLOUZOT, O; BLOCH, A.1981, 311 p.Book

L'activité du Service de Recherches de l'I.N.E.T.O.P. et du Laboratoire de psychologie différentielle (1975-1980)REUCHLIN, M; BACHER, F.Orientation (l') Scolaire et Professionnelle anc BINOP. Bulletin de l'Institut National d'Orientation Scolaire et Professionnelle Paris. 1981, Vol 10, Num 3, pp 195-248Article

The Relationship Between Perceived College Student Satisfaction and Goal-DirectednessJENKS, J; KAKANE, J; BOBINSKI, V et al.Measurement and Evaluation in Guidance Washington, D.C. 1979, Vol 11, Num 4, pp 225-229Article

Personnalisation et changements sociaux dans les situations pédagogiquesNOT, L.Psychologie et Education. Revue de Recherches du Laboratoire Associé au CNRS n259 Toulouse. 1979, Vol 3, Num 3, pp 51-73Article

Intolerance of Ambiguity in Preschool Children: Psychometric Considerations, Behavioral Manifestations, and Parental CorrelatesHARRINGTON, D. M; BLOCK, J. H; BLOCK, J et al.Developmental Psychology Washington, D.C. 1978, Vol 14, Num 3, pp 242-256Article

L'Intervention psychologique chez l'enfant. Etude de la situation relationnelle et de la création projective induites par l'intervention psychologiqueMONOD, M.Bulletin de Psychologie Paris. 1978, Vol 32, Num 3-7, pp 137-151Article

Delay of Reinforcement Effects with Reflective and Impulsive ChildrenPITASSI, T. D; OFFENBACH, S. I.Journal of Genetic Psychology Provincetown, Mass. 1978, Vol 133, Num 1, pp 3-8Article

The Development of Extraversion and Ability: An Analysis of Rushton's Longitudinal DataANTHONY, W. S.British (The) Journal of Educational Psychology London. 1977, Vol 47, Num 2, pp 193-196Article

  • Page / 20