Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-320")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1552

  • Page / 63

Export

Selection :

  • and

Introduction : l'éducabilité cognitive : repères historiques et enjeux actuelsLOARER, E.Orientation Scolaire et Professionnelle (L'). 1992, Vol 21, Num 1, pp 3-11Article

Técnicas de estudio y rendimiento académico = Méthodes de travail et rendement scolaireLARA GUERRERO, J.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1992, Num 151, pp 447-457, issn 0210-9581Article

A propos de l'expression : l'enfant épistémologueDROUIN, A.-M.Aster. 1991, Num 12, pp 27-37, issn 0297-9373Article

Histoire des sciences et réflexion épistémologique des élèvesFILLON, P.Aster. 1991, Num 12, pp 91-120, issn 0297-9373Article

Apprentissage de méthodes par la réflexion distanciéePETERFALVI, B.Aster. 1991, Num 12, pp 185-217, issn 0297-9373Article

Hétérogénéité opératoire et fonctionnement cognitif chez l'adolescentKERNAONET, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1991, Num 5, pp 41-60, issn 0755-9593Article

De l'analyse des difficultés rencontrées par les élèves en classe à la transformation des pratiques éducativesPOSTIC, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1991, Num 5, pp 93-106, issn 0755-9593Article

Analysis of Problem Solving Strategies on the Kohs Block Design TestROZENCWAJG, P.European journal of psychology of education. 1991, Vol 6, Num 1, pp 73-88, issn 0256-2928Article

Problem-Solving Processes Used by Students in Organic SynthesisBOWEN, C. W; BODNER, G. M.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 2, pp 143-158, issn 0950-0693Article

La consigne en milieu scolaire : de la saisie à l'intégrationBEAUCOURT, A.Travaux de Didactique du Français Langue Etrangère. 1991, Num 27, pp 27-48, issn 0765-1643Article

Résolution de problèmes d'hydrodynamique face à un circuit concret―Comparaison des stratégies avant et après apprentissageLAFONTAINE, D; BLONDIN, C; LAFONTAINE, A et al.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 4, pp 517-531, issn 0256-2928Article

Adolescent Learning StylesTITUS, T. G; BERGANDI, T. A; SHRYOCK, M et al.Journal of research and development in education. 1990, Vol 23, Num 3, pp 165-171, issn 0022-426XArticle

Psychology and Epistemology : Match or Mismatch when Applied to Science Education? in History, Philosophy, and Science TeachingDUSCHL, R. A; HAMILTON, R; GRANDY, R. E et al.International journal of science education. 1990, Vol 12, Num 3, pp 230-243, issn 0950-0693Article

Connaissances utilisées par des élèves de 8 à 12 ans dans la formulation de problèmes arithmétiques concretsLEMOYNE, G; GIROUX, J; BIRON, D et al.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 3, pp 273-291, issn 0256-2928Article

Injonction paradoxale et réorganisation cognitive. Apprendre librement à programmer en LogoMONTANDON, C.Revue française de pédagogie. 1989, Num 87, pp 51-58, issn 0556-7807Article

Logic Abilities and Mental Representations of the Informatical Device in Acquisition of Conditional Structures by 15-16 Year Old StudentsROGALSKI, J; YING HE.European journal of psychology of education. 1989, Vol 4, Num 1, pp 71-82, issn 0256-2928Article

The Effects of Cognitive Processing, Language Access on Academic Performance-Linear Structural Equation ModellingLEONG, C. K; CHENG, S. C; LUNDBERG, I et al.Scientia paedagogica experimentalis. 1989, Vol 26, Num 1, pp 15-46, issn 0582-2351Article

Pour bien abstraire, soyons concrets in Nouveaux process en formationSTEPHANY, D.Formation Continue et Développement. 1989, Num 81, pp 41-43, issn 0242-6021Article

Not all Preconceptions Are Misconceptions : Finding Anchoring Conceptions for Grounding Instruction on Students' Intuitions in Students' Conceptions in ScienceCLEMENT, J; BROWN, D. E; ZIETSMAN, A et al.International journal of science education. 1989, Vol 11, Num 5, pp 554-565, issn 0950-0693Article

Value of Concept Forming in EducationSWART, F. H.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 1, pp 175-181, issn 0256-0100Article

Auto-évaluation de la Compréhension de Textes in The Psychology of Student Learning Higher EducationVEZIN, J. F.European journal of psychology of education. 1989, Vol 4, Num 4, pp 505-511, issn 0256-2928Article

Le savoir métacognitif portant sur la compréhension : comparaison entre adultes analphabètes et adultes alphabétisésPINARD, A; BIBEAU, M; LEFEBVRE-PINARD, M et al.Revue québécoise de psychologie. 1989, Vol 10, Num 3, pp 78-91, issn 0225-9885Article

Detecting and Correcting Inconsistencies in the Monitoring of Expository ProseENGLERT, C. S; HIEBERT, E. H; STEWART, S. R et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1988, Vol 81, Num 4, pp 221-227, issn 0022-0671Article

Factors from the Structure of Intellect Model Associated with Gifted Adolescents' Problem Finding in Science : Research with Westinghouse Science Talent Search WinnersSUBOTNIK, R. F.The Journal of creative behavior. 1988, Vol 22, Num 1, pp 42-54, issn 0022-0175Article

Using Principles of Text Design to Improve the Effectiveness of AudiotapesHARTLEY, J.British journal of educational technology. 1988, Vol 19, Num 1, pp 4-16, issn 0007-1013Article

  • Page / 63