Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-323")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1716

  • Page / 69
Export

Selection :

  • and

Organization of Metacognitive Knowledge : A Condition for Strategy Use in MemorizationMELOT, A.-M; CORROYER, D.European journal of psychology of education. 1992, Vol 7, Num 1, pp 23-38, issn 0256-2928Article

Le rôle d'un dessin animé dans l'évolution des conceptions d'élèves sur la respirationVUALA, J.Aster. 1991, Num 13, pp 7-34, issn 0297-9373Article

A Convergent Paradigm for Examining Knowledge Mapping as a Learning StrategyMCCAGG, E. C; DANSEREAU, D. F.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 6, pp 317-324, issn 0022-0671Article

Generation and Verification of Inferences by Experts and Trained NonexpertsYEKOVICH, F. R; THOMPSON, M. A; WALKER, C. H et al.American educational research journal. 1991, Vol 28, Num 1, pp 189-209, issn 0002-8312Article

Instructional Design for Learning to Categorize a DiseaseGULMANS, J.ETTI. 1991, Vol 28, Num 3, pp 217-222, issn 0033-0396Article

Kognitive Komponenten für die Analyse interaktiver Problemlösungsprozesse - Einleitung und Überblick = Composantes cognitives pour l'analyse des processus de résolution de problème interactifs. Introduction et survolKRAUSE, B; ROTHE, H.-J.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1990, Vol 39, Num 1, pp 3-12, issn 0522-9855Article

Zum Zusammenhang von intern repräsentiertem Wissen und Problemlöseerfolg beim Konstruieren = La relation entre la représentation mentale des connaissances et la résolution performante de problèmes dans le dessin industielARNDT, M.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1990, Vol 39, Num 1, pp 51-58, issn 0522-9855Article

Aspects of an Educational Learning TheoryBEREITER, C.Review of educational research. 1990, Vol 60, Num 4, pp 324-603, issn 0034-6543Article

Aprender y personalizarse según J. Piaget = L'apprentissage et le développement de la personnalité selon J. PiagetDARÓS, W. R.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 185, pp 139-158, issn 0014-1496Article

Introduction. The Psychology of Student Learning in The Psychology of Student Learning Higher EducationENTWISTLE, N; MARTON, F.European journal of psychology of education. 1989, Vol 4, Num 4, pp 449-452, issn 0256-2928Article

Kindliches Nacherzählen - auch eine Arbeit für den Zuhorer? Les comptes rendus de lecture chez l'enfant et l'implication active de l'auditeurLANGER, T.Wiener Linguistische Gazette. 1988, Num 40-41, pp 29-54Article

Can Economic Concepts Be Learned and Remembered : A Comparison of Elementary StudentsLANEY, J. D.The Journal of educational research (Washington, DC). 1988, Vol 82, Num 2, pp 99-105, issn 0022-0671Article

Learning and Instruction : An Examination of Four Research Perspectives in Science EducationEYLON, B. S; LINN, M. C.Review of educational research. 1988, Vol 58, Num 3, pp 251-301, issn 0034-6543Article

Pupils Frames of Reference and the Content of TeachingHALLDEN, O.School Research. Newsletter. 1988, Num 2, pp 1-7, issn 0345-5343Article

Responses to Failure as Influenced by Task Attribution, Outcome Attribution, and Failure ToleranceCLIFFORD, M. M; KIM, A; McDONALD, B. A et al.The Journal of experimental education. 1988, Vol 57, Num 1, pp 19-37, issn 0022-0973Article

Schooling and the Gendered Subject : An Exercise in Planned Social ChangeRICHER, S.Canadian review of sociology and anthropology. 1988, Vol 25, Num 1, pp 98-107, issn 0008-4948Article

Apprentissage créatif. Application dans une école d'ingénieurs. Un modèle fonctionnel de la pensée conceptuelle in L'Agriculture française face aux défis mondiauxLAFARGUE, M; MUSSON-GENON, R.Agriscope (Angers). 1988, Num 11, pp 61-72, issn 0751-7378Article

Graphisation des images mentales schématiques dans le traitement des problèmes scientifiquesGRUET, F; GOLDSCHMID, M. L; ROZMUSKI, J et al.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1988, Vol 10, Num 2, pp 222-242, issn 0252-9955Article

Lecture et production graphique chez les jeunes enfants : l'exemple du domaine extralphabétique in La lecture et son apprentissageJAFFRE, J. P.Langue française. 1988, Num 80, pp 20-32, issn 0023-8368Article

Etude différentielle de l'acquisition de la lecture et des mathématiques au cours préparatoirePRETEUR, Y; FIJALKOW, J.Revue française de pédagogie. 1987, Num 79, pp 35-49, issn 0556-7807Article

Le long cheminement d'une recherche : apprentissages précoces, souhait ou réalité?COHEN, R.Perspectives documentaires en sciences de l'éducation. 1987, Num 12, pp 23-34, issn 0760-7962Article

L'enfant et l'apprentissageSEYDOUX, N.Permanente Erhebung über Bildungsforschungsprojekte. 1985, Num 40, pp 1-3Article

Het ontwikkelen van zelfverantwoordelijk leren op school I: fundering van een onderwijsleermodel. (The Development of Self-Responsible Learning at School I: Description of Theoretical Principles)BRABANDER, J. de.NLD. 1985, Vol 62, Num 2, pp 100-113, issn 0165-0645Article

Development of Children's Knowledge of Story Structure and ContentFRITZGERALD, J; SPIEGEL, D. L; WEBB, T. B et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1985, Vol 79, Num 2, pp 101-108, issn 0022-0671Article

Les réussites et la pédagogie de la commande in Pour une pédagogie de la réussite: démarches et méthodes. Vol. IIICLANCHE, P.Colloque sur les Perspectives de réussite au-delà des insuccès scolaires. (5 vol.). 1984, 10 p.Conference Proceedings

  • Page / 69