Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-34")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 300

  • Page / 12
Export

Selection :

  • and

Urban educators, disability studies and education : excavations in schools and societyWARE, Linda.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 2-3, pp 149-168, issn 1360-3116, 20 p.Conference Paper

An evaluation of inspection reports on primary school attendanceREID, Ken.Educational research (Windsor). 2006, Vol 48, Num 3, pp 267-286, issn 0013-1881, 20 p.Article

Policies on special needs education : competing strategies and discoursesTISDALL, E. Kay M; RIDDELL, Sheila.European journal of special needs education. 2006, Vol 21, Num 4, pp 363-379, issn 0885-6257, 17 p.Article

KOMPETENZSTANDARDS ALS GLOBALE WÄHRUNG BERUFLICHER QUALIFIZIERUNG?CLEMENT, Ute.Bildung und Erziehung. 2005, Vol 58, Num 4, pp 469-482, issn 0006-2456, 14 p.Article

Le théatre et l'art dramatique dans l'enseignement primaire en écosse : Le défi du programme de la citoyenneté = Theatre and drama in primary education in Scotland : The challenge of the citizenship agendaSCULLION, Adrienne.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 2005, Num 32, pp 73-92, issn 1157-1330, 20 p.Article

Challenging modernization: remodelling the education workforce = Défier la modernisation : remodélisation de l'effectif enseignantBUTT, Graham; GUNTER, Helen.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 131-137, issn 0013-1911, 7 p.Article

Rethinking leadership: perspectives on remodelling practice = Repenser le leadership : perspectives concernant une pratique de remodélisationRAYNER, Steve; GUNTER, Helen.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 151-161, issn 0013-1911, 11 p.Article

Race and sex: teachers' views on who gets ahead in schools? = Race et genre : les facteurs influençant la carrière professionnelle selon les enseignantsDAVIDSON, Julia; POWNEY, Janet; WILSON, Valerie et al.European journal of teacher education. 2005, Vol 28, Num 3, pp 311-326, issn 0261-9768, 16 p.Article

The changing pattern of A level/AS uptake in England = Le changement de modèle des niveaux A et AS en AngleterreBELL, John F; MALACOVA, Eva; SHANNON, Mark et al.Curriculum journal. 2005, Vol 16, Num 3, pp 391-400, issn 0958-5176, 10 p.Article

Working with teaching assistants : three models evaluated = Travailler avec des auxiliaires pédagogiques : trois modèles évaluésCREMIN, Hilary; THOMAS, Gary; VINCETT, Karen et al.Research papers in education. 2005, Vol 20, Num 4, pp 413-432, issn 0267-1522, 20 p.Article

Interactive whole class teaching in the National Literacy and Numercy Strategies = Enseignement interactif dans le cadre des stratégies nationales d'enseignement du calcul et d'alphabétisationSMITH, Fav; HARDMAN, Frank; WALL, Kate et al.British educational research journal. 2004, Vol 30, Num 3, pp 395-411, issn 0141-1926, 17 p.Article

Exchange of information about physical education to support the transition of pupils from primary and secondary school = Echange d'informations à propos de l'éducation physique pour aider le passage du primaire au secondaireCAPER, Susan; ZWOZDIAK-MYERS, Paula; LAWRENCE, Julia et al.Educational research (Windsor). 2004, Vol 46, Num 3, pp 283-300, issn 0013-1881, 18 p.Article

Changing practice through policy: trainee teachers and the National Numeracy Strategy = Un changement de pratique à travers l'implémentation d'une nouvelle politique : les enseignants en formation et la stratégie nationale d'apprentissage du calculBASIT, Tehmina N.Research papers in education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 61-74, issn 0267-1522, 14 p.Article

Performance-related pay: the views and experiences of 1,000 primary and secondary head teachers = Un salaire basé sur la performance : les opinions et expériences de 1000 chefs d'établissement du primaire et du secondaireWRAGG, Ted; HAYNES, Gill; CHAMBERLIN, Rosemary et al.Research papers in education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 3-23, issn 0267-1522, 21 p.Article

La politique éducative en Ecosse : Priorités et rôle de l'inspection : La réforme de l'éducation en Grande-Bretagne = Educational policy in Scotland: priorities and the role of inspectionMCGREGOR, Isobel; MICHEL, Alain.Administration et éducation (Paris). 2003, Num 97, pp 51-55, issn 0222-674X, 5 p.Article

Grande-Bretagne : La réforme de l'éducation = Great-Britain: educational reformROCHEREAU, Sabine.L' Enseignement technique. 2003, Num 200, pp 22-24, issn 0184-6906, 3 p.Article

Markets in public policy: The case of the United Kingdom Education Reform Act 1988 = Les marchés dans la politique publique : la cas de la réforme de l'éducation au Royaume-Uni en 1988GORARD, Stephen; TAYLOR, Chris; FITZ, John et al.International studies in sociology of education. 2002, Vol 12, Num 1, pp 23-41, issn 0962-0214Article

Can race Equality be inspected? Challenges for policy and practice raised by the OFSTED school inspection framework = Est-ce que l'équité raciale peut être inspectée ? Les défis politiques et pratiques soulevés par l'OFSTED dans le cadre de la structure de l'inspectionOSLER, Audrey; MORRISON, Marlene.British educational research journal. 2002, Vol 28, Num 3, pp 327-338, issn 0141-1926Article

The role of powerful pedagogical strategies in curriculum development = Le rôle des stratégies pédagogiques efficaces dans l'élaboration des programmes d'étudesLEAT, David; HIGGINS, Steve.Curriculum journal. 2002, Vol 13, Num 1, pp 71-85, issn 0958-5176Article

Du « curriculum en tant que construction sociale » à la « spécialisation intégrative » : Quelques réflexions sur la sociologie du curriculum au Royaume-Uni (1971-1999) = From the curriculum as a social construction to the integrative specialization: a few reflections about curriculum sociology in the United Kingdom (1971-1999)YOUNG, Michael; ROME, Nelly.Revue française de pédagogie. 2001, Num 135, pp 29-34, issn 0556-7807Conference Paper

Quantifying quality : the importance of student feedback = Quantifier la qualité : l'importance de la rétroaction de l'étudiantLECKEY, Janet; NEILL, Neville.Quality in higher education. 2001, Vol 7, Num 1, pp 19-32, issn 1353-8322Article

Quality assessment and the tension between teaching and research = Contrôle qualité et tension entre enseignement et rechercheDRENNAN, Lynn T.Quality in higher education. 2001, Vol 7, Num 3, pp 167-178, issn 1353-8322Article

Improving self-improvement? = Améliorer l'auto-amélioration ?MACGILCHRIST, B.Research papers in education. 2000, Vol 15, Num 3, pp 325-338, issn 0267-1522Article

Turning our attention from the what to the how : the National Numeracy Strategy = Détourner l'attention du quoi vers le comment : stratégie nationale d'enseignement du calculBROWN, M; MILLETT, A; BIBBY, T et al.British educational research journal. 2000, Vol 26, Num 4, pp 457-471, issn 0141-1926Article

L'enseigement supérieur britannique entre deux feux = Great Britain: Higher Education in questionROBINSON, Muriel.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2000, Num 26, pp 97-108, issn 1254-4590Article

  • Page / 12