Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-46")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 538

  • Page / 22
Export

Selection :

  • and

Evidence in teacher education : The performance assessment for California teachers (PACT) = Les faits dans le domaine de la formation des enseignants : évaluation de la performance des enseignants en Californie (PACT)PECHEONE, Raymond L; CHUNG, Ruth R.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 1, pp 22-36, issn 0022-4871, 15 p.Article

Choice, diversity and 'exit' in schooling : A mixed picture = Choix, diversité et abandon d'une école : un panorama mitigéSLIWKA, Anne; ISTANCE, David.European journal of education. 2006, Vol 41, Num 1, pp 45-58, issn 0141-8211, 14 p.Article

The educational benefits of diversity : The unfinished journey from mandate in Brown to choice in Grutter and ComfortBROWN, Kathleen M.Leadership and policy in schools. 2006, Vol 5, Num 4, pp 325-354, issn 1570-0763, 30 p.Article

Pushing Back Resistance: African American Perspectives on School Leadership = Les perspectives des afro-américains concernant l'administration de l'enseignementTILLMAN, Linda C.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 4, issn 0013-161X, 119 p.Serial Issue

Mentoring new teachers : Implications for leadership practice in an urban school = Mentorat des nouveaux enseignants : implications pour la pratique de l'administration dans une école urbaineTILLMAN, Linda C.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 4, pp 609-629, issn 0013-161X, 21 p.Article

Educating the american citizen : The limits of reformSTEINER, David M.Bildung und Erziehung. 2005, Vol 58, Num 3, pp 291-307, issn 0006-2456, 17 p.Article

The formation of the ethnic ideas of Ukrainian and Russian school students = La formation des conceptions ethniques des élèves russes et ukrainiensSNEZHKOVA, I. A.Russian education and society. 2005, Vol 47, Num 9, pp 62-75, issn 1060-9393, 14 p.Article

Parent management of school choice in a large urban district = La gestion du choix de l'école par les parents en milieu urbainNEILD, Ruth Curran.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2005, Vol 40, Num 3, pp 270-297, issn 0042-0859, 28 p.Article

Promise, progress, problems, and paradoxes of three phases of accountability: A longitudinal case study of the Baltimore City public schools = Promesse, progrès, problèmes et les paradoxes des trois phases de responsabilité : une étude de cas longitudinale portant sur les écoles publiques de BaltimoreSTRINGFIELD, Samuel C; YAKIMOWSKI-SREBNICK, Mary E.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 1, pp 43-75, issn 0002-8312, 33 p.Article

The teacher labour market in the US: challenges and reforms = Le marché du travail enseignant aux Etats-Unis : défis et réformesBELFIELD, Clive R.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 175-191, issn 0013-1911, 17 p.Article

Curriculum coherence : an examination of US mathematics and science content standards from an international perspective = Cohérence du programme d'études : un examen des standards de contenu en mathématiques et sciences aux Etats-Unis dans une perspective internationaleSCHMIDT, William H; HSING CHI WANG; MCKNIGHT, Curtis C et al.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 5, pp 525-559, issn 0022-0272, 35 p.Article

Who should guard the gates? : Evidentiary and professional warrants for claiming jurisdiction = Les garanties professionnelles et factuelles qui légitiment les compétences dans le cadre de l'habilitation des programmes de formation des enseignantsTAMIR, Eran; WILSON, Suzanne M.Journal of teacher education. 2005, Vol 56, Num 4, pp 332-342, issn 0022-4871, 11 p.Article

Social science examines educationSocial science quarterly. 2004, Vol 85, Num 5, issn 0038-4941, 457 p.Serial Issue

The charter school movement: encouraging results and a disappointing article = Le mouvement des charter schools : des résultats encourageants et un article décevantNATHAN, Joe.Social science quarterly. 2004, Vol 85, Num 5, pp 1061-1071, issn 0038-4941, 11 p.Article

Mentoring in the context of educational leadership preparation and development-old wine in new bottles? Introduction to a special issue = Le mentorat dans le contexte de la préparation et du développement du métier d'administrateur de l'enseignementGROGAN, Margaret; CROW, Gary.Educational administration quarterly. 2004, Vol 40, Num 4, pp 463-467, issn 0013-161X, 5 p.Article

A story of reform: Math, Science, Technology Investigations (MSI) in room 34 at bay street community school = Histoire d'une réforme: Maths, sciences et technologie dans la salle 34 à l'Ecole de Bay StreetROSS, Vicki.Journal of curriculum studies. 2004, Vol 36, Num 5, pp 587-603, issn 0022-0272, 17 p.Article

Where's the up in bottom-up reform? = Où est le haut dans une réforme de bas en haut ?HONIG, Meredith I.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2004, Vol 18, Num 4, pp 527-561, issn 0895-9048, 35 p.Article

Message in a model: Teachers' responses to a court-ordered mandate for curriculum reform = Les réponses des enseignants aux décisions judiciaires concernant l'application d'une réforme du programme d'étudesRYAN, Sharon.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2004, Vol 18, Num 5, pp 661-685, issn 0895-9048, 25 p.Article

The memories of an all-black northern urban school: Good memories of leadership, teachers, and the curriculum = Les mémoires d'une école afro-américaine du Nord des Etats-Unis en milieu urbain : les bons souvenirs liés au personnel de direction, aux enseignants et au programme d'étudesRANDOLPH, Adah Ward.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2004, Vol 39, Num 6, pp 596-620, issn 0042-0859, 25 p.Article

Childhood ideology in the United States: A comparative cultural view = Idéologie de l'enfance aux Etats-Unis : une analyse culturelle comparativeHOFFMAN, Diane M.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 191-211, issn 0020-8566, 21 p.Conference Paper

Correcting the record: Understanding the history of federal intervention and failure in securing U.S. educational reform = Comprendre l'histoire de l'intervention et de l'échec au niveau fédéral concernant la mise en place de la réforme de l'éducation aux Etats-UnisHIRSCHLAND, Matthew J; STEINMO, Sven.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2003, Vol 17, Num 3, pp 343-364, issn 0895-9048, 22 p.Article

State policy related to teacher licensure = La politique de l'Etat en matière de titularisation des enseignantsYOUNGS, Peter; ODDEN, Allan; PORTER, Andrew C et al.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2003, Vol 17, Num 2, pp 217-236, issn 0895-9048, 20 p.Article

Tightening the grip? The impact of state activism on local school systems = L'impact de la politique de l'état sur le système scolaire au niveau localMALEN, Betty.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2003, Vol 17, Num 2, pp 195-216, issn 0895-9048, 22 p.Article

Trouble in paradise. Power, conflict, and community in an interdisciplinary teaching team = Pouvoir, conflit et communauté dans le cadre d'un projet d'enseignement interdisciplinaire par équipe..GUNN, John H; KING, M. Bruce.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2003, Vol 38, Num 2, pp 173-195, issn 0042-0859, 23 p.Article

Comprehensive school reform and achievement: A meta-analysis = Réforme de l'enseignement général et réussite scolaire : une méta-analyseBORMAN, Geoffrey D; HEWES, Gina M; OVERMAN, Laura T et al.Review of educational research. 2003, Vol 73, Num 2, pp 125-230, issn 0034-6543, 106 p.Article

  • Page / 22