Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-51")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 529

  • Page / 22
Export

Selection :

  • and

Managing workforce diversity in South African schools = Gérer la diversité de la main-d'oeuvre dans les écoles en Afrique du SudNIEMANN, Rita.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 1, pp 97-112, issn 0256-0100, 16 p.Article

The functions of school governing bodies in managing school finances = Les fonctions des administrateurs en milieu scolaire dans le cadre de la gestion du budgetMESTRY, Raj.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 1, pp 27-38, issn 0256-0100, 12 p.Article

Ouerbegeleiding - 'n opgawe vir opvoedkundige sielkundigesDU TOIT, Zelda-Marie; KOK, Koos.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 2, pp 319-332, issn 0256-0100, 14 p.Article

Identifying asset-based trends in sustainable programmes which support vulnerable childrenEBERSÖHN, Liesel; ELOFF, Irma.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 3, pp 457-467, issn 0256-0100, 11 p.Article

Leadership in school-based management : a case study in selected schoolsBOTHA, Nico.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 3, pp 341-353, issn 0256-0100, 13 p.Article

Teacher perceptions of the effectiveness of teacher appraisal in BotswanaMONYATSI, Pedzani; STEYN, Trudie; KAMPER, Gerrit et al.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 3, pp 427-441, issn 0256-0100, 15 p.Article

The effectiveness of mentoring in the Distance Teacher Education Programme at the Lesotho College of Education : student teachers' and tutors' perceptionsMOHONO-MAHLATSI, Lydia; VAN TONDER, Fanus.South African journal of education. 2006, Vol 26, Num 3, pp 383-396, issn 0256-0100, 14 p.Article

Evaluation of the effectiveness of the competences of the NPDE programme = L'évaluation de l'efficacité des compétences développées dans le cadre du programme NPDENGIDI, David P.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 1, pp 34-37, issn 0256-0100, 4 p.Article

The making of South Africa's National Curriculum Statement = La réforme du Programme d'études national en Afrique du SudCHISHOLM, Linda.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 2, pp 193-208, issn 0022-0272, 16 p.Article

School choice : challenge to Sharpeville public school principals = Choix de l'école : un défi pour les chefs d'établissements de l'enseignement public à SharpevilleBISSCHOFF, Tom; KOEBE, Cicelia.South African journal of education. 2005, Vol 25, Num 3, pp 156-163, issn 0256-0100, 8 p.Article

The challenge of inclusive schooling in Africa : a Ghanaian case study = Le défi de la scolarisation inclusive en Afrique : une étude de cas au GhanaSEFA DEI, George J.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 3, pp 267-289, issn 0305-0068, 23 p.Article

Black parental involvement in education = L'implication des parents de la communauté noire dans le domaine de l'éducationSINGH, P; MBOKODI, S. M; MSILA, V. T et al.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 4, pp 301-307, issn 0256-0100, 7 p.Article

School choice in South Africa = Choix de l'école en Afrique du SudMAILE, Simeon.Education and urban society. 2004, Vol 37, Num 1, pp 94-116, issn 0013-1245, 23 p.Article

The courage to change: challenges for teacher educators = Le courage de changer : les défis que doivent relever les formateurs d'enseignantsSCHULZE, Salomé.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 1, pp 6-12, issn 0256-0100, 7 p.Article

How school governing bodies in South Africa understand and respond to HIV/AIDS = La compréhension du problème du SIDA et les réponses apportées par l'administration de l'enseignement en Afrique du SudVAN VOLLENHOVEN, Willle.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 3, pp 242-247, issn 0256-0100, 6 p.Article

The jagged paths to multicultural education: international experiences and South Africa's response in the new dispensation = Le chemin tortueux vers l'éducation multiculturelle : les expériences internationales et la réponse de l'Afrique du Sud dans le nouveau systèmeVANDEYAR, Saloshna.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 3, pp 193-198, issn 0256-0100, 6 p.Article

L'héritage colonial et les langues en Afrique francophone : L'enseignement des langues vivantes à l'étranger : enjeux et stratégie = Colonial legacy and language in French-speaking west AfricaSENGHOR, A. Racine.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2003, Num 33, issn 1254-4590, 3, 77-85, 129, 131 [12 p.]Article

Exploring the experiences of female teacher trainees as pupils in schools in Ghana in the 1960s = Recherche sur les expériences scolaires des enseignantes en formation au Ghana dans les années 60GLOTZER, Richard; ENGBERG, Lila E.Education research and perspectives. 2003, Vol 30, Num 2, pp 140-158, issn 0311-2543, 19 p.Article

Education and democracy in South Africa today = Education et démocratie en Afrique du SudASMAL, Kader; JAMES, Wilmot.Daedalus (Cambridge). 2001, Vol 130, Num 1, pp 185-204, issn 0011-5266Article

Perceptions of quality in an american school district and some questions it raises for South African schools = Les perceptions de la qualité dans une région académique américaine et les problèmes qu'elles soulèvent pour les écoles en Afrique du SudSTEYN, G. M.South African journal of education. 2001, Vol 21, Num 2, pp 114-120, issn 0256-0100Article

L'évaluation, outil de pilotage : Étude de cas en Guinée = Evaluation as a tool for education planning. A case study in GuineaBARRIER, Emilie.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2000, Num 26, pp 109-119, issn 1254-4590Article

Rupture politique et enseignement de l'histoire en Afrique du Sud : Les manuels de l'enseignement primaire = Political rupture and history teaching in South Africa: primary education textbooksCARPENTIER, C.International review of education. 2000, Vol 46, Num 3-4, pp 283-303, issn 0020-8566Article

Die beskrywing van'n funksioneel-konseptuele model vir effektiewe kurrikulumdisseminasie en -implementering = Description of a functional conceptual model for effective curriculum dissemination and implementation = Description d'un modèle fonctionnel conceptuel pour la diffusion et l'implémentation plus efficace d'un programme d'étudesCARL, A. E; HATTINGH, C. R.South African journal of education. 1999, Vol 19, Num 3, pp 155-165, issn 0256-0100Article

School enrolment patterns in rural Ghana : a comparative study of the impact of location, gender, age and health on children's access to basic schooling = Schémas d'inscription scolaire dans le Ghana rural: étude comparative de l'impact du lieu, des différences de sexe, de l'âge et de la santé sur l'accès des enfants à la scolarisationFENTIMAN, A; HALL, A; BUNDY, D et al.Comparative education. 1999, Vol 35, Num 3, pp 331-349, issn 0305-0068Article

Secondary pre-service teacher education in ethiopia : its impact on teachers' competence and confidence to teach practical work in science = Formation des élèves-enseignants du secondaire en Ethiopie: son impact sur la compétence des professeurs et la confiance dans l'enseignement du travail pratique en scienceBEKALO, S. A; WELFORD, A. G.International journal of science education. 1999, Vol 21, Num 12, pp 1293-1310, issn 0950-0693Article

  • Page / 22