Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("521-4")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2533

  • Page / 102
Export

Selection :

  • and

A radical teacher's dilemma. Response to Practicing radical pedagogy : Balancing ideals with institutional constraints = Le dilemme d'un enseignant radical. Réponse à «Praticing radical pedagogy : Balancing ideals with institutional constraints»LONG, D.Teaching sociology. 1998, Vol 26, Num 2, pp 112-115, issn 0092-055XArticle

Radical pedagogy is social change in action. Response to Practicing radical pedagogy : Balancing ideals with institutional constraints = La pédagogie est le changement social en action. Réponse à «Praticing radical pedagogy : Balancing ideals with institutional constraints»GAIANGUEST, K.Teaching sociology. 1998, Vol 26, Num 2, pp 123-126, issn 0092-055XArticle

Reassessing radical pedagogy = Réévaluer la pédagogie radicaleSWEET, S.Teaching sociology. 1998, Vol 26, Num 2, pp 127-129, issn 0092-055XArticle

Course syllabus : empirical knowledge in sociology : Studying research principles and approaches, cognitive opportunities of methods and specificity of obtained results = Schéma de cours - Connaissance empirique en sociologie : l'étude des principes de recherche et les approches, les possibilités cognitives des méthodes, spécificité des résultats obtenusSAGANENKO, G.BMS. Bulletin de méthologie sociologique. 1998, Num 59, pp 62-80, issn 0759-1063Article

In defense of unrealistic assumptions = Pour la défense des hypothèses irréalistesKANAZAWA, S.Sociological theory. 1998, Vol 16, Num 2, pp 193-204, issn 0735-2751Article

Using campus crime statistics in classroom discussions of official measures of crimeWRIGHT, R. A.Teaching sociology. 1998, Vol 26, Num 1, pp 49-56, issn 0092-055XArticle

Las ciencias naturales y humanas = The natural and human sciences = Les sciences naturelles et les sciences humainesKUHN, T. S; CASTANEDA, F.Acta sociológica (México). 1997, Num 19, pp 11-19, issn 0186-6028Article

«Ex contradictione non quodlibet» : Vers une nouvelle approche de la contradiction ? = «Ex contradictione non quodlibet» : toward a new approach of contradictionVOLKEN, H.Revue européenne des sciences sociales. 1997, Vol 35, Num 107, pp 73-81, issn 0048-8046Conference Paper

De l'analogie comme technique didactique : La place de la sociologie dans l'enseignement des sciences économiques et sociales : Didactiques des sciences sociales = On the analogy as a didactic technique : The place of sociology inside the teaching of economics and social sciences : The didactics of the social sciencesALPE, Y.Travaux en didactique des sciences économiques et des sciences sociales. 1997, pp 81-98, isbn 2-85399-398-1Book Chapter

Postcards from the imagination : Using letters to teach sociological conceptsDAUGHADAY, L.Teaching sociology. 1997, Vol 25, Num 3, pp 234-238, issn 0092-055XArticle

Promoting graduate students' membership in professional organizationsDESMOND, S. A; SYMENS, A. M.Teaching sociology. 1997, Vol 25, Num 2, pp 176-182, issn 0092-055XArticle

Rethinhing the sociology of cultureSTANFIELD, J. H.International journal of sociology and social policy. 1997, Vol 17, Num 6, pp 1-5, issn 0144-333XArticle

Le sens commun et l'explication sociologique. Problèmes et considérations méthodologiques = Common sense and sociological explanation : Problems and methodological reflectionsHAMEL, J.Schweizerische Zeitschrift für Soziologie. 1997, Vol 23, Num 1, pp 117-138, issn 0379-3664, 214, 217, 220 [25 p.]Article

An accidental journey : Becoming a sociologist = Un trajet accidentel : devenir sociologueFORM, W.The American sociologist. 1997, Vol 28, Num 4, pp 31-54, issn 0003-1232Article

Can sociology be a science ? : The issue of gender and sex-dimorphic characteristics = Est-ce que la sociologie peut être une science ? Le débat sur le sexe et sur les caractéristiques dimorphiques du sexeGOVE, W. R; MALCOM, N. L.The American sociologist. 1997, Vol 28, Num 4, pp 9-30, issn 0003-1232Article

Limitations of self-report delinquency surveys : A hands-on approachBRUCE, A. S; DESMOND, S. A.Teaching sociology. 1997, Vol 25, Num 4, pp 315-321, issn 0092-055XArticle

Le conflit des méthodes en sciences sociales. Une troisième voie : La méthode scientifique pragmatiste et l'abduction ? = The social sciences methodological conflict. A third way : The scientific pragmatist method and abduction ?GUILLEMIN, H.Revue du MAUSS semestrielle. 1996, Num 8, pp 312-324, issn 1247-4819Article

Teaching inequality : A simple counterfactual exerciseBREZINA, T.Teaching sociology. 1996, Vol 24, Num 2, pp 218-224, issn 0092-055XConference Paper

The sociologist as public planner : American, German and British examplesJENKINS, T. H.Sociological imagination. 1996, Vol 33, Num 1, pp 18-36, issn 1077-5048Article

L'économie n'est pas une science galiléenne = Economics is not a galilean scienceMOUCHOT, C.Revue européenne des sciences sociales. 1996, Vol 34, Num 104, pp 81-110, issn 0048-8046Conference Paper

Recherche sociale, évaluation des politiques et débat public : Actualité de la recherche sociale = Social research, policies evaluation and public debate : Topicality of social researchAUTES, M.Vie sociale (Paris). 1996, Num 2-3, pp 97.173-107.183, issn 0042-5605Conference Paper

Towards a post-imperial, transnational American Studies : Notes of a frequent flyer = Pour des études nord-américaines post-impériales et transnationales : note d'une passagère assidueFRIEDENSOHN, D.Revista crítica de ciências sociais. 1996, Num 45, issn 0254-1106, 3, 167-183, 213-214 [20 p.]Conference Paper

Sociology and social action. Part ISTOECKER, Randy.Sociological imagination. 1996, Vol 33, Num 1, issn 1077-5048, 87 p.Serial Issue

Are university departments research organisations ? A paradox of academic life = Les départements universitaires sont-ils des organismes de recherche ? Un paradoxe de la vie académiqueBULMER, M.BMS. Bulletin de méthologie sociologique. 1996, Num 50, pp 84-92, issn 0759-1063Article

Doing sociology : Connecting the classroom experience with a multiethnic school districtCALDERON, J; FARRELL, B.Teaching sociology. 1996, Vol 24, Num 1, pp 46-53, issn 0092-055XArticle

  • Page / 102