Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Approach")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 75879

  • Page / 3036
Export

Selection :

  • and

Tracking and almost disturbance decoupling for nonlinear systems with uncertaintiesCHEN, Chung-Cheng; CHIEN, Ting-Li; WEI, Chia-Liang et al.JSME international journal. Series C, Mechanical systems, machine elements and manufacturing. 2003, Vol 46, Num 3, pp 1100-1107, issn 1344-7653, 8 p.Article

Les origines de la vie : Un problème, des disciplines = The origins of life: one problem, several disciplinesTIRARD, Stéphane.Aster. 2000, Num 30, pp 105-122, issn 0297-9373Article

La variabilité de la taille et du poids chez l'homme : Moyenne statistique, normalité, normativité. Une approche interdisciplinaire au collège = Variability of the size and weight of humans. Statistical mean, normality and norm. An interdisciplinary approach for secondary schoolARRIGHI, Monique.Aster. 2000, Num 30, pp 143-168, issn 0297-9373Article

De la co-disciplinarité en sciences de l'éducation = Co-disciplinarity in education scienceBLANCHARD-LAVILLE, Claudine.Revue française de pédagogie. 2000, Num 132, pp 55-66, issn 0556-7807Article

Disciplinarity : a barrier to quality assurance? The UK experience of area studies = Disciplinarité : un obstacle au contrôle qualité ?CANNING, John.Quality in higher education. 2005, Vol 11, Num 1, pp 37-46, issn 1353-8322, 10 p.Article

Une Recherche qui se cherche = A research looking for an identityMOLLO, S.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 97-110, issn 0755-9593Article

Multidisciplinary education : some issues and concerns = L'enseignement multidisciplinaire: quelques problèmes à résoudrePIRRIE, A; HAMILTON, S; WILSON, V et al.Educational research (Windsor). 1999, Vol 41, Num 3, pp 301-314, issn 0013-1881Article

Faire exister la science de l'éducation = About keeping the science of education aliveJUFFE, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 151-174, issn 0755-9593, 23 p.Article

Negotiating academic genres in a multi-disciplinary context = La négociation entre les genres académiques dans un contexte multidisciplinaireSAUNDERS, C; CLARKE, J.Journal of further and higher education. 1997, Vol 21, Num 3, pp 297-304, issn 0309-877XArticle

Les Sciences de l'éducation du point de vue de leur objet, de leur unité et de leurs rapports à la pratique = Science of Education: purpose, unity and relations to practiceMOSCONI, N.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 75-86, issn 0755-9593Article

Constitution et identité des sciences de l'éducation = Science of education constitution and identityMARMOZ, L.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 175-193, issn 0755-9593Article

A Capability Approach to Justice as a VirtueDRYDYK, Jay.Ethical theory and moral practice. 2012, Vol 15, Num 1, pp 23-38, issn 1386-2820, 16 p.Article

Datos, fenómenos y teorías = Data, Phenomena and TheoriesGUERRERO PINO, Germán.Estudios de Filosofia (Medellin). 2012, Num 45, pp 9-32, issn 0121-3628, 24 p.Article

Transcortical or transcallosal approach to ventricle-associated lesions: a clinical study on the prognostic role of surgical approachASGARI, Siamak; ENGELHORN, Tobias; BRONDICS, Ania et al.Neurosurgical review. 2003, Vol 26, Num 3, pp 192-197, issn 0344-5607, 6 p.Article

Robust sliding-mode control with disturbance attenuation using only output feedbackCHANG, Jeang-Lin.JSME international journal. Series C, Mechanical systems, machine elements and manufacturing. 2003, Vol 46, Num 1, pp 239-244, issn 1344-7653, 6 p.Article

Guerra y paz = War and PeaceROMERO RAMIREZ, Antonio José.Revista mexicana de sociología. 2008, Vol 70, Num 3, pp 589-617, issn 0188-2503, 29 p.Article

Action-oriented research : Strategies for engaged scholarship = Recherche action-orientée: stratégies pour des études engagéesSMALL, Stephen A; UTTAL, Lynet.Journal of marriage and the family. 2005, Vol 67, Num 4, pp 936-948, issn 0022-2445, 13 p.Article

Rencontres entre les disciplines = Interactions among school disciplinesRUMELHARD, Guy; DESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, issn 0297-9373, 212 p.Serial Issue

De l'interdisciplinarité scolaire à l'interdisciplinarité dans la formation à l'enseignement : un état de la question. 1 - Nécessité de l'interdisciplinarité et rappel historique = From school interdisciplinarity to teaching training interdisciplinarity: Situation 1.Necessity of interdisciplinarity and historical backgroundLENOIR, Y; SAUVE, L.Revue française de pédagogie. 1998, Num 124, pp 121-153, issn 0556-7807Article

Perceived consequences underlying approach goals and avoidance goals in relation to anxietyDICKSON, Joanne M.Personality and individual differences. 2006, Vol 41, Num 8, pp 1527-1538, issn 0191-8869, 12 p.Article

Understanding integrated curriculum = Analyse du programme de formation professionnelleKYSILKA, M. L.Curriculum journal. 1998, Vol 9, Num 2, pp 197-209, issn 0958-5176Article

De l'interdisciplinarité scolaire à l'interdisciplnarité dans la formation à l'enseignement : un état de la question 2 - interdisciplinarité scolaire et formation interdisciplinaire à l'enseignement = From school interdisciplinarity to interdisciplinarity in teachers' training: what state have things reached?LENOIR, Y; SAUVE, L.Revue française de pédagogie. 1998, Num 125, pp 109-146, issn 0556-7807Article

Attentional states influence early neural responses associated with motivational processes: Local vs. global attentional scope and N1 amplitude to appetitive stimuliGABLE, Philip A; HARMON-JONES, Eddie.Biological psychology. 2011, Vol 87, Num 2, pp 303-305, issn 0301-0511, 3 p.Article

Problem-based learning : Using ill-structured problems in biology project work = L'apprentissage par résolution de problèmes : utiliser des énoncés mal formulés dans le cadre de projets en biologieCHIN, Christine; CHIA, Li-Gek.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 1, pp 44-67, issn 0036-8326, 24 p.Article

Social gerontology as public sociology in action = Gérontologie sociale comme sociologie publique en actionPUTNEY, Norella M; ALLEY, Dawn E; BENGTSON, Vern L et al.The American sociologist. 2005, Vol 36, Num 3-4, pp 88-104, issn 0003-1232, 17 p.Article

  • Page / 3036