Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("CARBURANT MOTEUR")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2070

  • Page / 83

Export

Selection :

  • and

I MOTORI E I CARBURANTI OGGI E DOMANI = LES MOTEURS ET CARBURANTS D'AUJOURD'HUI ET DE DEMAINGARCEA GP.1974; A.T.A.; ITAL.; DA. 1974; VOL. 27; NO 1; PP. 17-28; ABS. ANGLArticle

I MOTORI E I CARBURANTI OGGI E DOMANI = LES MOTEURS ET LES CARBURANTS D'AUJOURD'HUI ET DE DEMAINSEZZI F.1974; A.T.A.; ITAL.; DA. 1974; VOL. 27; NO 2; PP. 76-80; ABS. ANGLArticle

INFLUENCE DU SYSTEME DE TRANSPORT ET DES QUALITES DE SURFACE DE LA ROUTE SUR L'UTILISATION DES CARBURANTS LIQUIDES SUR LES LIEUX DE CONSTRUCTIONMIETLINSKI Z.1976; GOSPOD. PALIW. ENERG.; POLSKA; DA. 1976; VOL. 24; NO 1; PP. 13-14; ABS. RUSSE ANGL.Article

EFFECT OF ALTITUDE ON OCTANE REQUIREMENT. 1972 CARSBIGLEY HA JR; KELLER BD; WUSZ T et al.1973; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 82; NO 3; PP. 1860-1871; BIBL. 8 REF.Article

GETTING THE LEAD OUT* A NECESSITY FOR TESTING CATALYTIC CONVERTERS = ESSENCE "SANS PLOMB" POUR L'ESSAI DES CONVERTISSEURS CATALYTIQUES1974; AUTOMOT. INDUSTR.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 151; NO 7; PP. 31-33Article

NEUEN KRAFTSTOFFEN AUF DER SPUR. ALTERNATIVE KRAFTSTOFFE FUER KRAFTFAHRZEUGE = NOUVEAUX CARBURANTS EN PISTE. CARBURANTS DE REMPLACEMENT POUR VEHICULES AUTOMOBILES1974; BONN; BUNDESMINIST. FORSCH. TECHNOL.; DA. 1974; PP. 1-578; BIBL. DISSEM.; ISBN 3872530992Book

THE DEVELOPMENT OF A CARBOHYDRATE-BASED GELLING AGENT FOR TURBINE FUEL = DEVELOPPEMENT D'UN AGENT GELIFIANT A BASE DE CARBOHYDRATES POUR COMBUSTIBLE DE TURBINETENG J; LUCAS JM; SCALLET BL et al.1971; IN: GAS TURBINE FLUIDS ENG. CONF. PROD. SHOW. SAN FRANCISCO, CALIF., 1972; HEADQUARTERS; A.S.M.E.; DA. 1971; VOL. 9; PP. 1-11; BIBL. 10 REF.Conference Paper

UNTERSUCHUNGEN UEBER DAS SELBSTENTZUENDUNGS-, KLOPF- UND RAUCHVERHALTEN VON KRAFTSTOFFEN = ETUDES SUR LE COMPORTEMENT A L'AUTO-ALLUMAGE, AU COGNEMENT ET A LA PRODUCTION DE FUMEE DES CARBURANTSHARDENBERG H.1975; MOTORTECH. Z.; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 36; NO 1; PP. 10-16; ABS. ANGL.; BIBL. 15 REF.Article

LIQUID NITROGEN FOR AUTOMOTIVE POWERRANDELL JE.1974; CHART. MECH. ENGR; G.B.; DA. 1974; VOL. 21; NO 1; PP. 54-57Article

LOW-COST FUEL INJECTIONMULLINS PJ.1974; AUTOMOT. INDUSTR.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 151; NO 1; PP. 42-43Article

SAE ISSUES URGENTLY NEEDED FUEL ECONOMY TEST1974; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 82; NO 6; PP. 42-43Article

THE TIME HAS COME TO LOOK TO ALTERNATIVE FUELS = CARBURANTS DE REMPLACEMENTGODDSELL D.1974; AUTOMOT. DESIGN ENGNG; G.B.; DA. 1974; VOL. 13; PP. 27-31 (3 P.)Article

INSTALLATION EXPERIMENTALE POUR L'ETUDE DU PROCESSUS DE FORMATION DU MELANGE COMBUSTIBLE DANS LES MOTEURS A ALLUMAGE PAR ETINCELLESOVA M.1973; BUL. UNIV. BRASOV, A; ROMAN.; DA. 1973; VOL. 15; PP. 321-328; ABS. ALLEM.; BIBL. 5 REF.Article

ANOTHER LOOK AT METHANOL1975; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 83; NO 4; PP. 38-65 (6P.)Article

FENOMENI DI INSTABILITA NEI SISTEMI DI REGOLAZIONE DEL COMBUSTIBILE = PHENOMENES D'INSTABILITE DANS LES SYSTEMES DE REGULATION DU COMBUSTIBLEJACAZIO G.1974; A.T.A.; ITAL.; DA. 1974; VOL. 27; NO 5; PP. 252-255; ABS. ANGL.; BIBL. 1 REF.Article

KEEPING LEAD IN THE CAR = SUPPRESSION DES EMISSIONS DE PLOMB DES VOITURESCAMPBELL K.1974; J. AUTOMOT. ENGNG; G.B.; DA. 1974; VOL. 5; NO 3; PP. 9-14; BIBL. 14 REF.Article

METHANOL-GASOLINE BLENDS: HOW PROMISING ARE THEY1974; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 82; NO 12; PP. 38-42Article

METHYL ETHERS AS MOTOR FUEL COMPONENTS = METHYL ETHERS EN TANT QUE COMPOSANT DU CARBURANT MOTEURREYNOLDS RW; SMITH JS; STEINMETZ I et al.1975; AMER. CHEM. SOC., DIV. PETROLEUM CHEM.; PREPR.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 20; NO 1; PP. 255-270; (SYMP. ROLE TECHNOL. ENERGY CRISIS. AM. CHEM. SOC. MEET.; ATLANTIC CITY; 1974)Conference Paper

ENGINE DESIGN FOR THE ECONOMIC USE OF FUELHARTLEY J.1974; AUTOMOT. DESIGN ENGNG; G.B.; DA. 1974; VOL. 13; PP. 36-37Article

PROBLEMI DI ECONOMIA DEL COMBUSTIBILE LIQUIDO NEGLI AUTOTRASPORTIE DELL' URSS = PROBLEMES DE L'ECONOMIE DU CARBURANT LIQUIDE DANS LES TRANSPORTS ROUTIERS EN UNION SOVIETIQUEAFANASJEV LL.1974; AUTOMOBIL. AUTOMOBIL. INDUSTR.; ITAL.; DA. 1974; NO 5-6; PP. 405-423; ABS. FR. ANGL. ALLEM; MEME DOC. RUSSEArticle

FUELS FOR MARINE GAS TURBINES REQUIREMENTS AND AVAILABILITY IN THE 1970'SMORROW AS.1971; IN: GAS TURBINE FLUIDS ENG. CONF. PROD. SHOW. SAN FRANCISCO, CALIF., 1972; HEADQUARTERS; A.S.M.E.; DA. 1971; VOL. 13; PP. 1-12; BIBL. 4 REF.Conference Paper

GERAETE ZUR SCHNELLEN MESSUNG DER LUFTZAHL = APPAREIL DE MESURE RAPIDE DU RAPPORT D'AIRWAHL J.1976; MOTORTECH. Z.; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 37; NO 3; PP. 81-84; BIBL. 4REF.Serial Issue

AUTOMOTIVE FUELS FROM COAL AND OIL SHALE = CARBURANTS AUTOMOBILES ISSUS DU CHARBON ET DES SCHISTESFARMER MH.1975; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 83; NO 11; PP. 42-53 (4P.)Article

FUEL OIL SYSTEM DESIGN FOR THE GAS TURBINE POWERED DD 963 CLASS DESTROYERS = CONCEPTION D'UN SYSTEME D'ALIMENTATION EN MAZOUT POUR LES DESTROYERS DE LA CLASSE DD 963 PROPULSES PAR TURBINE A GAZPONTON GE.1974; NAV. ENGRS J.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 86; NO 1; PP. 71-76; BIBL. 5 REF.Article

POWER REQUIREMENTS OF TIRES AND FUEL ECONOMY = BESOINS DE PUISSANCE DES PNEUMATIQUES ET ECONOMIE DE COMBUSTIBLESCHURING DJ; BIRD KD; MARTIN JF et al.1974; TIRE SCI. TECHNOL.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 2; NO 4; PP. 261-285; BIBL. 8 REF.Article

  • Page / 83