Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("CHANGEMENT CARBURANT")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 56

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

LNG-FUELED POLLUTION-FREE BUS DEBUTS IN WEST GERMANY = DEBUTS DE BUS SANS POLLUTION EN ALLEMAGNE DE L'OUEST ALIMENTES AU GNL1972; CHEM. ECON. ENGNG REV.; JAP.; DA. 1972; VOL. 4; NO 11; PP. 23-24Serial Issue

POTENTIAL FOR METHANOL AS AN AUTOMATIVE FUEL = POSSIBILITES D'UTILISATION DE L'ALCOOL METHYLIQUE COMME CARBURANT POUR L'AUTOMOBILETILLMAN RM; SPILMAN OL; BEACH JM et al.1975; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1975; NO 750118; PP. (7 P.)Article

HYDROGEN-OXYGEN FUEL SYSTEM RAISES ENGINE THERMAL EFFICIENCYKARIM GA; TAYLOR ME.1972; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 80; NO 11; PP. 24-26; BIBL. 1 P.Serial Issue

UN AUTOBUS DIESEL FAVORABLE A L'ENVIRONNEMENT. EXPLOITATION A CARBURANT MIXTE: CARBURANT DIESEL-GAZ LIQUIDEOBERTLIK A.1975; U.I.T.P. REV.; BELG.; DA. 1975; VOL. 24; NO 4; PP. 311-314; MEME DOC. ANGL. ALLEM.Article

A UNIFIED ANALYSIS OF HYDROGEN FUEL FOR PASSENGER CARS FROM POLLUTION AND PERFORMANCE POINT = ANALYSE UNIFIEE DE L'UTILISATION DE L'HYDROGENE COMME CARBURANT DANS LES VEHICULES AUTOMOBILES, DU POINT DE VUE DE LA POLLUTION ET DU RENDEMENTVARDE KS.1975; IN: ENERGY 10. INTERSOC. ENERGY CONVERS. ENG. CONF. 10; NEWARK, DEL.; 1975; NEW YORK; INST. ELECTR. ELECTRON. ENG.; DA. 1975; PP. 136-141; BIBL. 23 REF.Conference Paper

A TWO-CHARGE ENGINE CONCEPT: HYDROGEN ENRICHMENT = UNE CONCEPTION DE MOTEUR A DEUX ADMISSIONS: ENRICHISSEMENT EN HYDROGENEHOUSEMAN J; HOEHN FW.1974; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 83; NO PART. 4; PP. 3522-3533; BIBL. 6 REF.Article

ELEKTRISCHER STRASSENVERKEHR UND SEIN MOEGLICHER BEITRAG ZUR EINSPARUNG UND SUBSTITUTION KNAPPER FOSSILER KOHLENWASSERSTOFFE = LA CIRCULATION ROUTIERE ELECTRIQUE ET SA CONTRIBUTION POSSIBLE A L'ECONOMIE ET A LA SUBSTITUTION DES HYDROCARBURES FOSSILES DEVANT LA PENURIEBUDDE HJ.1975; V.D.I. BER.; DTSCH.; DA. 1975; NO 250; PP. 59-68; BIBL. 1P.1/2; (AKTUEL. WEGE VERBESSERTER ENERGIEANWEND. VDI-TAG.; DUSSELDORF; 1975)Conference Paper

ALTERNATIVKRAFTSTOFFE UND NEUARTIGE ANTRIEBSSYSTEME FUER KRAFTFAHRZEUGE = CARBURANTS DE REMPLACEMENT ET NOUVEAUX SYSTEMES DE PROPULSION POUR VEHICULES AUTOMOBILESSCHAFFRATH M.1975; MOTORTECH. Z.; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 36; NO 6; PP. 181-186Article

THE ROLE OF METHANOL AS A CLEAN FUEL = ROLE DE L'ALCOOL METHYLIQUE COMME CARBURANT PROPREJACKSON RG.1973; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1973; NO NO 740642; PP. (7 P.)Article

METHANOL AS AUTOMOTIVE FUEL. I. STRAIGHT METHANOL = L'ALCOOL METHYLIQUE, CARBURANT AUTOMOBILE. I. ALCOOL METHYLIQUE PURFLEMING RD; CHAMBERLAIN TW.1975; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1975; NO 750121; PP. 1-12Serial Issue

SYNTHETIC FUEL. A TECHNOLOGICAL SOLUTION TO AIR POLLUTION PROBLEMS = COMBUSTIBLE SYNTHETIQUE: UNE SOLUTION TECHNOLOGIQUE AUX PROBLEMES DE POLLUTION ATMOSPHERIQUEMINET RG.1974; CHEM. ENGNG WORLD; INDIA; DA. 1974; VOL. 9; NO 4; PP. 63-68; BIBL. 15 REF.Article

LE GAZ NATUREL CONTRE LA POLLUTION ATMOSPHERIQUEBAGUELIN Y; BRILLE M.1973; U.I.T.P. REV.; BELG.; DA. 1973; VOL. 22; NO 2; PP. 183-185Serial Issue

PROSPETTIVE PER LE AUTOMOBILI NON INQUINANTI = LES CHANCES DES VOITURES NON POLLUANTESZENTZYTZKI SM.1972; AUTOMOBIL. AUTOMOBIL. INDUSTR.; ITAL.; DA. 1972; NO 5-6; PP. 306-329 (12 P.); MEME ART. ALLEMSerial Issue

EINSATZ VON ALTERNATIVEN KRAFTSTOFFEN IM FAHRZEUGVERKEHR = UTILISATION DE CARBURANTS DE REMPLACEMENT POUR LA CIRCULATION AUTOMOBILEBERNHARDT W; KONIG A; LEE W et al.1975; V.D.I. BER.; DTSCH.; DA. 1975; NO 250; PP. 69-76; BIBL. 8REF.; (AKTUEL. WEGE VERBESSERTER ENERGIEANWEND. VDI-TAG.; DUSSELDORF; 1975)Article

CONVERTING A GASOLINE AIR COOLED ENGINE TO PROPANE = CONVERSION DE L'ESSENCE AU PROPANE D'UN MOTEUR A REFROIDISSEMENT PAR AIRSEIDLITZ S.1974; S.A.E. PEPR.; U.S.A.; DA. 1974; NO 740746; PP. (8 P.)Article

HEAVY-DUTY DUAL-FUEL DIESEL ENGINES FOR SMOKE REDUCTION IN CITY BUS SERVICEANTONUCCI G; ZANDONA L.1974; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1974; NO 740121; PP. (11 P.)Article

QUE FONT LES ENTREPRISES DE TRANSPORT POUR LA PROTECTION DE L'ENVIRONNEMENTPUTTNER G.1974; U.I.T.P. REV.; BELG.; DA. 1974; VOL. 23; NO 4; PP. 295-303; MEME DOC. ANGL. ALLEMArticle

EIN FLUESSIGGAS-STADTOMNIBUS = UN AUTOBUS URBAIN A GAZ LIQUEFIEEBERAN EBERHORST R; AIBEL H; HERZOG P et al.1973; AUTOM.-TECH. Z.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 75; NO 9; PP. 303-307; ABS. ANGL.; BIBL. 8 REF.Article

GAS - EIN UMWELTFREUNDLICHER KRAFTSTOFF FUER VERBRENNUNGSMOTOREN = LE GAZ - UN CARBURANT NON POLLUANT POUR MOTEURS A COMBUSTION INTERNESACHSE J; JASKULLA N.1974; TECHNIK; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 29; NO 6; PP. 389-392Article

INVESTIGATIONS CONCERNING THE EMPLOYMENT POSSIBILITIES OF THE DIESEL-GAS PROCESS FOR REDUCING EXHAUST EMISSIONS, ESPECIALLY SOOT (PARTICULATE MATTERS)TESAREK H.1975; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1975; NO 750158; PP. (10 P.)Article

METHANATOR FUEL CONVERSION = CONVERSION DES COMBUSTIBLES DANS UN METHANATEURCAGLIOSTRO DE; WINKLER EL; PARKER JA et al.1975; ATMOSPH. ENVIRONMENT; G.B.; DA. 1975; VOL. 9; NO 2; PP. 239-252; BIBL. 25 REF.Article

HYDROGEN AS A FUEL AND THE FEASIBILITY OF A HYDROGEN-OXYGEN ENGINEKARIM GA; TAYLOR ME.1973; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1973; NO 730089; PP. (8 P.)Serial Issue

ERDGASBUSVERSUCH GESCHEITERT WIRTSCHAFTLICHE PLEITE = ESSAI D'AUTOBUS FONCTIONNANT AU GAZ NATUREL1973; LASTAUTO OMNIBUS; DTSCH.; DA. 1973; NO 4; PP. (2 P.)Serial Issue

FUELS AND EMISSIONS. UPDATE AND OUTLOOK, 1974 = CARBURANTS ET EMISSIONS. LE POINT ET LES PERSPECTIVES EN 1974HURN RW; CHAMBERLAIN TW.1974; S.A.E. PREPR.; U.S.A.; DA. 1974; NO 740694; PP. (12 P.)Article

CONSERVING AUTOMOTIVE TRANSPORTATION ENERGY.ANDRUS RE; WILSON RF.1976; LUBRICATION; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 62; NO 1; PP. 1-8; BIBL. 19 REF.Serial Issue

  • Page / 3