Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("CONSIGNE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 713

  • Page / 29
Export

Selection :

  • and

COMMENT ECONOMISER L'ENERGIE1974; ACHATS ET ENTRET.; FR.; DA. 1974; VOL. 23; NO 260; PP. 45-54 (8 P.)Article

EFFECT OF INDUCING ACTIVITY UPON PERFORMANCE IN AN UNFAMILIAR TASK = EFFET DES CONSIGNES D'ACTIVITE SUR LA PERFORMANCE A UNE TACHE NON FAMILIEREKAUFMANN G; RAAHEIM K.1973; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 32; NO 1; PP. 303-306; BIBL. 16REF.Article

SYSTEMATISCHE BENADERING VAN HET ENERGIEPROBLEEM IN EEN BEDRIJF = APPROCHE SYSTEMATIQUE DU PROBLEME DE L'ENERGIE DANS UNE INDUSTRIEBROECKX D.1975; INGENIEURSBLAD; BELG.; DA. 1975; VOL. 44; NO 1-2; PP. 6-8; ABS. FR. ANGL. ALLEM.; BIBL. 5 REF.Article

VERBAL DISCRIMINATION LEARNING: A DISTINCTION BETWEEN FREQUENCY AND FREQUENCY-RULE EFFECTS = APPRENTISSAGE DE DISCRIMINATION VERBALE: DISTINCTION ENTRE LES EFFETS DE FREQUENCE ET DE REGLE DE FREQUENCEPAUL H.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 94; NO 3; PP. 343-344; BIBL. 5REF.Article

LES CONSIGNES VERBALES EN TANT QUE FACTEUR DE L'EFFICACITE DANS LA RESOLUTION DE PROBLEMESNEGOESCU BODOR V.1972; REV. PSIHOL.; ROMAN.; DA. 1972; VOL. 18; NO 4; PP. 443-452; ABS. ANGL.Article

PRIOR INFORMATION AND AWARENESS IN VERBAL CONDITIONING = INFORMATION PREALABLE ET CONSCIENCE DANS LE CONDITIONNEMENT VERBALWHITE HA; SHUMSKY DA.1972; J. PERSONALITY SOC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 24; NO 2; PP. 162-165; BIBL. 4REF.Article

HOW TO DEVELOP AND IMPLEMENT AN ENERGY CONSERVATION PROGRAMBLOSSOM JS.1975; HEATG PIPG AIR CONDITIONG; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 47; NO 1; PP. 41-45Article

ZUNEHMANDE BEDEUTUNG DER MASSNAHMEN ZUR RATIONELLEREN ENERGIENUTZUNG = IMPORTANCE CROISSANTE DES MESURES RELATIVES A UNE UTILISATION RATIONNELLE DE L'ENERGIE1974; ENERGIE; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 26; NO 11; PP. 390Article

INSTRUCTIONAL SPECIFICITY AND OUTCOME EXPECTATION IN OBSERVATIONALLY INDUCED QUESTION FORMULATION = LA SPECIFICITE DES CONSIGNES ET L'EXPECTATION DU RESULTAT DANS LA FORMULATION DE QUESTION INDUITE PAR L'OBSERVATIONROSENTHAL TL; ZIMMERMAN BJ.1972; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 63; NO 5; PP. 500-504; BIBL. 13REF.Article

SET SIZE AND ORDER REQUIREMENTS IN IMMEDIATE MEMORY = LA TAILLE DE L'ENSEMBLE ET LES EXIGENCES D'ORDRE DANS LA MEMOIRE IMMEDIATEHINRICHS JV; MCKOON G.1973; MEMORY AND COGNIT.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 1; NO 1; PP. 73-76; BIBL. 3REF.Article

THE ROLE OF VERBAL INSTRUCTION IN THE DETERMINATION OF RECOGNITION PERFORMANCE = LE ROLE DES CONSIGNES VERBALES DANS LA DETERMINATION DE LA PERFORMANCE DE RECONNAISSANCENEGOESCU BODOR V.1973; REV. ROUMAINE SCI. SOC., PSYCHOL.; ROUMAN.; DA. 1973; VOL. 17; NO 1; PP. 39-45; BIBL. 16REF.Article

IMAGERY AND REPETITION INSTRUCTIONS IN VERBAL DISCRIMINATION LEARNING AS A FUNCTION OF LAG = LES CONSIGNES D'IMAGERIE ET DE REPETITION DANS L'APPRENTISSAGE DE DISCRIMINATION VERBALE EN FONCTION DU DECALAGEROWE EJ.1972; PSYCHON. SCI.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 27; NO 6; PP. 363-364; BIBL. 5REF.Article

ALPHA ACTIVITY SUPPRESSION AND ENHANCEMENT AS A FUNCTION OF FEEDBACK AND INSTRUCTIONS.PREWETT MJ; ADAMS HE.1976; PSYCHOPHYSIOLOGY; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 13; NO 4; PP. 307-310; BIBL. 13 REF.Article

REMEMBERING OF WORD ASSOCIATIONS = SOUVENIR D'ASSOCIATIONS VERBALESJOHNSON RE.1973; J. GEN. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 88; NO 1; PP. 99-103; BIBL. 10 REF.Article

THINKING OF A WORD UNDER INSTRUCTIONAL CONSTRAINTS = PENSER A UN MOT DANS LE CAS DE CONTRAINTES DUES A LA CONSIGNESTRATTON RP; WATHEN KE.1972; PSYCHON. SCI.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 28; NO 2; PP. 97-99; BIBL. 9REF.Article

TRANSFER EFFECTS OF SIMPLE AND DETAILED INSTRUCTIONS IN THE PRESENCE AND ABSENCE OF PRETRAINING IN REVERSAL AND NONREVERSAL SHIFTS = EFFETS DE TRANSFERT DE CONSIGNES SIMPLES OU DETAILLEES AVEC OU SANS PRE-APPRENTISSAGE, DANS LE CAS DE CHANGEMENTS INVERSES OU NON, DE LA TACHE D'APPRENTISSAGENEUMANN PG.1972; PSYCHON. SCI.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 29; NO 4B; PP. 233-237; BIBL. 7REF.Article

ECONOMIES D'ENERGIE DECOULANT DE L'AMENAGEMENT DES INSTALLATIONS1974; CHAUFF. PLOMB.; FR.; DA. 1974; NO 265; PP. 14-15Article

RULES, MODELS, AND SELF-REINFORCEMENT IN CHILDREN = REGLES, MODELES ET AUTO-RENFORCEMENT CHEZ LES ENFANTSHILDEBRANDT DE; FELDMAN SE; DITRICHS RA et al.1973; J. PERSONALITY; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 25; NO 1; PP. 1-5; BIBL. 5 REF.Article

SET, STRUCTURE, AND THE RECALL OF WORDS = TYPE, STRUCTURE ET RAPPEL DE MOTSJONGE GD; SASSENRATH JM.1972; CANAD. J. PSYCHOL.; CANADA; DA. 1972; VOL. 26; NO 3; PP. 268-276; ABS. FR.; BIBL. 4 REF.Article

WORD RECOGNITION MEMORY AND FREQUENCY INFORMATION = MEMOIRE DE RECONNAISSANCE DES MOTS ET INFORMATION DE FREQUENCEUNDERWOOD BJ.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 94; NO 3; PP. 276-283; BIBL. 9REF.Article

THE EFFECT ON PAIN TOLERANCE OF SOCIAL PRESSURE WITHIN THE LABORATORY SETTING = EFFET DE LA PRESSION SOCIALE SUR LA TOLERANCE DE LA DOULEUR DANS LE CADRE DU LABORATOIRESTRASSBERG DS; KLINGER BI.sdJ. SOC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 192; VOL. 88; NO 1; PP. 123-130; BIBL. 12 REF.Article

BEHINDERUNG DER LERNTAETIGKEIT DURCH KOMBINATION VON GEDAECHTNISEFFIZIENTEN ARBEITSAUFTRAEGEN = LA GENE OCCASIONNEE DANS L'APPRENTISSAGE PAR LA COMBINAISON DE CONSIGNES DE TRAVAIL FAVORISANT LA MEMOIREMATTHAEUS W.1982; ZEITSCHRIFT FUER PSYCHOLOGIE MIT ZEITSCHRIFT FUER ANGEWANDTE PSYCHOLOGIE; ISSN 0044-3409; DDR; DA. 1982; VOL. 190; NO 3; PP. 259-274; ABS. ENG/RUS; BIBL. 20 REF.Article

THE EFFECTS OF INSTRUCTIONS AND CALCULATION PROCEDURES ON OBSERVERS' ACCURACY, AGREEMENT, AND CALCULATION CORRECTNESSBOYKIN RA; NELSON RO.1981; J. APPL. BEHAV. ANAL.; ISSN 0021-8855; USA; DA. 1981; VOL. 14; NO 4; PP. 479-489; BIBL. 21 REF.Article

THE EFFECTS OF ANTECEDENT INSTRUCTION ON VISUAL HABITUATION OF PRESCHOOL CHILDREN = LES EFFETS D'UNE INSTRUCTION ANTECEDENTE SUR L'HABITUATION VISUELLE DES ENFANTS PRESCOLAIRESHARRISON PR; RUCH MD.1975; BULL. PSYCHON. SOC.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 5; NO 2; PP. 105-108; BIBL. 16REFArticle

CHILDREN'S COMPLIANCE AS A FUNCTION OF TYPE OF INSTRUCTIONS AND PAYOFF FOR NONCOMPLIANCEREDD WF; AMEN DL; MEDDOCK TD et al.1974; BULL. PSYCHON. SOC.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 4; NO 6; PP. 597-599; BIBL. 10REF.Article

  • Page / 29