Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("CONSOMMATION CARBURANT")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1574

  • Page / 63
Export

Selection :

  • and

PROSPECTIVE DE LA CONSOMMATION D'ENERGIE A LONG TERME DANS LES TRANSPORTS INTERIEURSTOUZERY L; FRYBOURG A.1981; TRANSPORTS; ISSN 0564-1373; FRA; DA. 1981; NO 266; PP. 501-506; ABS. ENGArticle

SAE ISSUES URGENTLY NEEDED FUEL ECONOMY TEST1974; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 82; NO 6; PP. 42-43Article

PROBLEMI DI ECONOMIA DEL COMBUSTIBILE LIQUIDO NEGLI AUTOTRASPORTIE DELL' URSS = PROBLEMES DE L'ECONOMIE DU CARBURANT LIQUIDE DANS LES TRANSPORTS ROUTIERS EN UNION SOVIETIQUEAFANASJEV LL.1974; AUTOMOBIL. AUTOMOBIL. INDUSTR.; ITAL.; DA. 1974; NO 5-6; PP. 405-423; ABS. FR. ANGL. ALLEM; MEME DOC. RUSSEArticle

GERMANY'S FUEL-EFFICIENT SHIPS1983; SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING INTERNATIONAL; ISSN 0262-463X; GBR; DA. 1983; VOL. 106; NO 1269; PP. 247-251; 4 P.Article

EFFECT OF VEHICLE SIZE AND ENGINE DISPLACEMENT ON AUTOMOBILE FUEL CONSUMPTIONESSENHIGH RH; SHULL HE; BLACKADAR T et al.1979; TRANSP. RES., A; GBR; DA. 1979; VOL. 13; NO 3; PP. 175-177; BIBL. 4 REF.Article

ECONOMIC SMALL MOTOR SHIP ENGINE INSTALLATIONS1978; NAV. ARCHITECT; GBR; DA. 1978; NO 5; PP. 160Article

PERSPECTIVES D'AVENIR DE L'AUTOMOBILE EN FONCTION DES POLITIQUES ENERGETIQUES ET D'ENVIRONNEMENT.BOULADON G.1978; TRANSPORTS; FR.; DA. 1978; NO 230; PP. 37-41; ABS. ANGL.Article

ENERGIEMASSNAHMEN AM PKW. = MESURES D'ECONOMIE D'ENERGIE SUR LES VOITURES DE TOURISMEBRANDSTETTER W.1975; V.D.I. BER.; DTSCH.; DA. 1975; NO 250; PP. 53-58; BIBL. 17REF.; (AKTUEL. WEGE VERBESSERTER ENERGIEANWEND. VDI-TAG.; DUESSELDORF; 1975)Conference Paper

MODERNIZING THE FIXED-VENTURI CARBURETOR = MODERNISATION DU CARBURATEUR A VENTURI FIXECOVINGTON JP.1974; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 82; NO 7; PP. 46-50Article

MINIMIZING FUEL CONSUMPTION IN OCEAN VESSELS = MINIMALISATION DE LA CONSOMMATION DE CARBURANT DE NAVIRES TRANSOCEANIQUESHEINEN JA; SCHANE RN; BIELEFELD JM et al.1973; I.E.E.E. TRANS. INDUSTR. ELECTRON. CONTROL INSTRUMENT.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 20; NO 1; PP. 44-46; BIBL. 2 REF.Serial Issue

DER SPEZIFISCHE ENERGIEBEDARF VERSCHIEDENER PERSONENBEFOERDERUNGSSYSTEME = LES LESIONS SPECIFIQUES EN ENERGIE DES DIVERS SYSTEMES DE TRANSPORT DES PERSONNESSCHESKY E.1981; DDR-VERK.; ISSN 0011-4820; DDR; DA. 1981; VOL. 14; NO 10; PP. 338-344; BIBL. 2 REF.Article

L'OPEL EXPERIMENTALE GT2 POUR REPONDRE AUX PREOCCUPATIONS DOMINANTES DES ANNEES 80BOON J.1975; BELG. AUTOM.; BELG.; DA. 1975; NO 11; PP. 15Article

UN MOTEUR A BARILLET POUR VOITURE DE L'AVENIR1974; ELECTR. AUTOM. TECH. SPECIALIS.; FR.; DA. 1974; VOL. 28; NO 420; PP. 21Article

INFLUENCE DE LA COURBURE DE L'ENVELOPPE SUR LES PROPRIETES EN SERVICE D'UN PNEU DE VOITURE DE TOURISMEBALABIN IV; KALUGIN OM; BELYANKO NV et al.1974; KAUCH. I REZINA; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 12; PP. 32-36; BIBL. 3 REF.Article

ZU EINIGEN ENTWICKLUNGSPROBLEMEN DES VERBRENNUNGSMOTORS = QUELQUES PROBLEMES DE MISE AU POINT DU MOTEUR A COMBUSTION INTERNEJANTE A.1974; AUTOM.-INDUSTR.; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 19; NO 4; PP. 49-62 (11 P.); BIBL. 8 REF.Article

PASSENGER CAR FUEL ECONOMY-TRENDS AND INFLUENCING FACTORSAUSTIN TC; HELLMAN KH.1973; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 82; NO 4; PP. 2678-2701; BIBL. 33 REF.Article

LES CARBURANTS DE SUBSTITUTION1982; TRANSPORTS; ISSN 0564-1373; FRA; DA. 1982; VOL. 278; PP. 422-428; ABS. ENGArticle

IMPROVING AUTOMOBILE FUEL CONSUMPTION = REDUCTION DE LA CONSOMMATION DE CARBURANT DES AUTOMOBILES1975; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 83; NO 3; PP. 24-26Article

COMPARAISON ENTRE CONSOMMATION ET POLLUTION POUR PLUSIEURS CATEGORIES DE VOITURES1975; AUTOMOBIL. AUTOMOBIL. INDUSTR.; ITAL.; DA. 1975; VOL. 23; NO 1-2; PP. 49-56Article

LIGHTWEIGHT CASTINGS CAN SAVE ENERGY = LES PIECES MOULEES DE POIDS LEGER PEUVENT ECONOMISER DE L'ENERGIEMRDJENOVICH R.1974; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 82; NO 6; PP. 50-81 (8 P.)Article

5 JAHRE BETRIEBSERFAHRUNG MIT DEM DIESELEKTRISCHEN TRIEBWAGEN VT2E BEI DER AKN = 5 ANNEES D'EXPERIENCES ACQUISES AVEC L'EXPLOITATION DE L'AUTORAIL DIESEL ELECTRIQUE TYPE VT2E PAR LA AKN (SOCIETE D'EXPLOITATION DU CHEMIN DE FER ALTONA-KALTENKIRCHEN-NEUMUENSTER)ALBERT H; KRAUSE H; WITTENBECHER H et al.1982; V+T. VERKEHR UND TECHNIK; ISSN 0340-4536; DEU; DA. 1982; VOL. 35; NO 2; PP. 55-62; BIBL. 5 REF.Article

DIE LANGFRISTIGE ENTWICKLUNG DES WELTENERGIEBEDARFS UND DIE MOEGLICHKEITEN SEINER DECKUNG - WICHTIGE RAHMENBEDINGUNGEN FUER DIE VERKEHRSENTWICKLUNG = LE DEVELOPPEMENT A LONG TERME DES BESOINS EN ENERGIE A L'ECHELLE MONDIALE ET LES POSSIBILITES DE LEUR CONVERTURE - CONDITIONS GENERALES IMPORTANTES POUR LE DEVELOPPEMENT DU TRAFICSCHLEIFE HW.1982; DDR-VERK.; ISSN 0011-4820; DDR; DA. 1982; VOL. 15; NO 5; PP. 162-166Article

CONTROL SYSTEMS FOR AUTOMOTIVE VEHICLE FUEL ECONOMY: A LITERATURE REVIEWSWEET LM.1981; J. DYN. SYST., MEAS., CONTROL; ISSN 0022-0434; USA; DA. 1981; VOL. 103; NO 3; PP. 173-180; BIBL. 48 REF.Article

AERODYNAMIC IMPROVEMENTS TO THE BODY AND COOLING SYSTEM OF A TYPICAL SMALL SALOON CARSTAPLEFORD WR.1981; J. WIND. ENG. IND. AERODYN.; ISSN 0167-6105; NLD; DA. 1981; VOL. 9; NO 1-2; PP. 63-75; BIBL. 10 REF.Conference Paper

RAID ECONOMIE EUROPE. UNE VOITURE "IDEALE" CONSOMMANT 15% DE MOINS D'ENERGIE1979; ELECTR. AUTOM. TECH. SPECIALIS.; FRA; DA. 1979; VOL. 33; NO 475; PP. 36-38; (2 P.)Article

  • Page / 63