Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Cognitive psychology")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1819

  • Page / 73
Export

Selection :

  • and

De la cognition naturelle à la signification artificielle : l'exemple des réseaux sémantiquesSARRASIN, Nicolas.RSSI. Recherches sémiotiques. Semiotic inquiry. 2005, Vol 25-26, Num 3-1, pp 207-234, issn 0229-8651, 28 p.Article

La révision de texte : L'approche de la psychologie cognitiveHEURLEY, Laurent.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 10-25, 126 [17 p.]Article

Mémoire de travail et détection d'erreurs d'accord verbal : étude chez le novice et l'expertDEDEYAN, Alexandra; LARGY, Pierre; NEGRO, Isabelle et al.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 57-70, 126-127 [16 p.]Article

Project-based learning : A case for situated translationKIRALY, Don.Meta (Montréal). 2005, Vol 50, Num 4, pp 1098-1111, issn 0026-0452, 14 p.Conference Paper

Le sacre du cerveauMARMION, Jean-François.Les Grands dossiers des sciences humaines. 2011, Num 222, issn 1777-375X, 56-59 [3 p.]Article

La révision de textes procédurauxGANIER, Franck.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 71-85, 127 [16 p.]Article

On cultural constraints on piraha grammarBAMBINI, Valentina; GENTILI, Claudio; PIETRINI, Pietro et al.Current anthropology. 2006, Vol 47, Num 1, pp 143-145, issn 0011-3204, 3 p.Article

Dossier documental sobre la mente social y la mente fisica : La mente social y la mente fisica: desarrollo y dominios de conocimiento = Dossier documentaire sur l'esprit social et l'esprit physique : The social mind and the physical mind: Development and domains of knowledge = Documentary records on social and physical mindGOMEZ, J. C; NUNEZ, M.Infancia y aprendizaje. 1998, Num 84, pp 85-98, issn 0210-3702Article

Rules, Radical Pragmatics and Restrictions on Regular PolysemyRABAGLIATI, Hugh; MARCUS, Gary F; PYLKKÄNEN, Liina et al.Journal of semantics (Nijmegen). 2011, Vol 28, Num 4, pp 485-512, issn 0167-5133, 28 p.Article

PERTES ET GAINS DANS LE DÉVELOPPEMENT ADULTE : La perspective des neurosciences cognitives du vieillissement = GAINS AND LOSSES DURING THE ADULT DEVELOPMENT : THE COGNITIVE NEUROSCIENCE OF AGING VIEWPOINTLUDWIG, Catherine; CHICHERIO, Christian.Gérontologie et société. 2007, Num 123, pp 109-134, issn 0151-0193, 26 p.Article

Neuf motifs de révision des textes procéduraux : l'apport de la catégorisation et des graphes contextuels à l'explication du savoir-faireTIJUS, Charles; GANET, Leslie; BREZILLON, Patrick et al.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 86-97, 127 [13 p.]Article

Analysis versus production : Adolescent cognitive and attitudinal responses to antismoking interventionsBANERJEE, Smita C; GREENE, Kathryn.Journal of communication. 2006, Vol 56, Num 4, pp 773-794, issn 0021-9916, 22 p.Article

La nouvelle science des rêvesLes Grands dossiers des sciences humaines. 2009, Num 207, issn 1777-375X, 28-57 [29 p.]Article

The Perception of Time : Basic Research and Some Potential Links to the Study of LanguageWEARDEN, J. H.Language learning. 2008, Vol 58, pp 149-171, issn 0023-8333, 23 p., SUP1Conference Paper

Helping Children Develop MathematicallyGREER, Brian.Human development. 2009, Vol 52, Num 2, pp 148-161, issn 0018-716X, 14 p.Article

Sunk-Cost Effects on Purely Behavioral InvestmentsCUNHA, Marcus; CALDIERARO, Fabio.Cognitive science. 2009, Vol 33, Num 1, pp 105-113, issn 0364-0213, 9 p.Article

Typos & CoMUNOZ MARTIN, Ricardo.Copenhagen studies in language. 2009, Num 37, pp 167-189, issn 0905-7269, 23 p.Article

Time to Speak: Cognitive and Neural Prerequisites for Time in LanguageINDEFREY, Peter; GULLBERG, Marianne.Language learning. 2008, Vol 58, issn 0023-8333, 233 p., SUP1Conference Proceedings

Who's Afraid of the Big Bad Whorf? Crosslinguistic Differences in Temporal Language and ThoughtCASASANTO, Daniel.Language learning. 2008, Vol 58, pp 63-79, issn 0023-8333, 17 p., SUP1Conference Paper

Designing and validating two teaching-learning sequences about particle models = Elaborer et valider deux séquences didactiques à propos des modèles de particulesMEHEUT, Martine.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 5, pp 605-618, issn 0950-0693, 14 p.Article

Effects of causal attributions following mathematics tasks on student cognitions about a subsequent task = Les impacts des attributions causales de tâches mathématiques sur les connaissances de l'étudiant à propos d'une tâche ultérieureSEEGERS, Gerard; VAN PUTTEN, Cornelis M; VERMEER, Harriet J et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 4, pp 307-328, issn 0022-0973, 22 p.Article

Fostering radical conceptual change through Dual-Situated Learning Model = Favoriser l'émergence d'un changement conceptuel radical à travers le modèle d'apprentissage adaptatif à double fonctionSHE, Hsiao-Ching.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 2, pp 142-164, issn 0022-4308, 23 p.Article

The symbiotic roles of empirical experimentation and thought experimentation in the learning of physics = Les rôles symbiotiques de l'expérimentation empirique et de l'expérimentation du raisonnement dans l'apprentissage de la physiqueREINER, Miriam; GILBERT, John K.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 15, pp 1819-1834, issn 0950-0693, 16 p.Article

Les usages didactiques des outils sémiotiques du travail mathématique : étude de quelques effets mémoriels : Le langage dans l'enseignement et l'apprentissage des mathématiques = The didactic uses of semiotic tools in mathematics: a study of few memory effectsMATHERON, Yves; MERCIER, Alain.Revue des sciences de l'éducation. 2004, Vol 30, Num 2, pp 355-377, issn 0318-479X, 23 p.Article

Formative research on the heuristic task analysis process = Recherche formative sur les procédures d'analyse de tâches heuristiquesLEE, Ji-Yeon; REIGELUTH, Charles M.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 4, pp 5-24, issn 1042-1629, 20 p.Article

  • Page / 73