Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Commercial Education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 435

  • Page / 18
Export

Selection :

  • and

Breaking down the barriers : Bringing initiatives and reality into business ethics educationJACKSON, Kevin T.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 65-89, issn 1052-5629, 25 p.Article

Fostering integrative thinking: Adapting the executive education model to the MBA program = Favoriser le développement d'un raisonnement intégratif : adapter le modèle d'éducation exécutif au programme de MBALATHAM, Gary; LATHAM, Soosan D; WHYTE, Glen et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 1, pp 3-18, issn 1052-5629, 16 p.Article

Using porridge to teach business ethics: Reflections on a visit to Scotland's most notorious prison and some thoughts on the importance of location in teaching business ethics = L'univers carcéral et l'enseignement de l'éthique commercial : réflexions consécutives à une visite de la prison la plus connue d'Ecosse et pensée sur l'importance du lieu dans l'enseignement de l'éthique commercialeMCPHAIL, Ken.Teaching business ethics (Dordrecht). 2002, Vol 6, Num 3, pp 355-369, issn 1382-6891Conference Paper

Learning to learn about spirituality : A categorical approach to introducing the topic into management courses = Apprendre à apprendre à propos de la spiritualité : une approche typologique de l'introduction de ce sujet à des cours de gestionBARNETT, Carole K; KRELL, Terence C; SENDRY, Jeanette et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2000, Vol 24, Num 5, pp 562-579, issn 1052-5629Article

Business ethics through philosophy : Meditation, readings, case work = L'éthique commerciale à travers la philosophie : méditation, lectures et étude de casLA FORGE, P.Teaching business ethics (Dordrecht). 2000, Vol 4, Num 1, pp 69-83, issn 1382-6891Article

The structure and content of economic education = Structure et contenu de l'enseignement de l'économieSHEVELEV, V. V; SHCHERBAKOVA, L. M; SERDIUKOVA, L. V et al.Russian education and society. 1999, Vol 41, Num 6, pp 78-83, issn 1060-9393Article

Teaching business ethics : A case study of an ethics across the curriculum policy = Enseigner l'éthique commerciale : une étude de cas sur l'éthique dans l'élaboration de programmes d'étudesSIMS, Randi L.Teaching business ethics (Dordrecht). 2000, Vol 4, Num 4, pp 437-443, issn 1382-6891Article

Re-evaluating the realist conception of war as a business metaphor = Reconsidérer la conception réaliste de la guerre comme une métaphore commercialeMACFARLANE, B.Teaching business ethics (Dordrecht). 1999, Vol 3, Num 1, pp 27-35, issn 1382-6891Article

Willingness to report unethical behavior in exit surveys = La bonne volonté pour rapporter des comportements immoraux dans des enquêtes de sortieGIACALONE, R. A; KNOUSE, S. B; POLLARD, H. G et al.Teaching business ethics (Dordrecht). 1999, Vol 3, Num 4, pp 309-321, issn 1382-6891Article

Le scuole di alta formazione professionale e manageriale corne organizzazioni produttiveBONANI, Gian Paolo.Orientamenti pedagogici. 2005, Vol 52, Num 308, pp 241-263, issn 0030-5391, 23 p.Article

Manager-educator relations from a critical perspective = Les relations entre manager et enseignant : une perspective critiqueELLIOTT, Carole; REYNOLDS, Michael.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2002, Vol 26, Num 5, issn 1052-5629, 487, 512-526 [16 p.]Article

Navigating between finite and infinite games in the managerial classroom = Naviguer entre jeux limités et illimités dans une classe de managementWYSS-FLAMM, Esther D; ZANDEE, Danielle P.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2001, Vol 25, Num 3, issn 1052-5629, 267, 292-307 [17 p.]Article

The impact of personal gains on cognitive dissonance for business ethics judgments = L'impact des gains personnels sur la discordance cognitive dans les jugements portés en éthique commercialPEIRCHYI LII.Teaching business ethics (Dordrecht). 2001, Vol 5, Num 1, pp 21-33, issn 1382-6891Article

Moral pluralism in business ethics education : It is about timeBURTON, Brian K; DUNN, Craig P; GOLDSBY, Michael et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 90-105, issn 1052-5629, 16 p.Article

Exploring organizational culture: Teaching notes on metaphor, totem, and archetypal images = Recherche sur la culture organisationnelle : notes pédagogiques sur la métaphore, le totem et les images archétypéesSTARR-GLASS, David.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 3, pp 356-371, issn 1052-5629, 16 p.Article

Frameworks for teaching and learning business ethics within the global context: Background of ethical theories = Les structures d'apprentissage et d'enseignement de l'éthique commercial dans le contexte mondial : retour sur les théories de l'éthiqueWHITE, Judith; TAFT, Susan.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 4, pp 463-477, issn 1052-5629, 15 p.Article

Theory from fiction: A narrative process perspective on the pedagogical use of feature film = La théorie issue de la fiction : la perspective d'un processus narratif sur l'usage pédagogique d'un filmHUCZYNSKI, Andrzej; BUCHANAN, David.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 6, pp 707-726, issn 1052-5629, 20 p.Article

Accounting students as surrogates for accounting professionals when studying ethical dilemmas: A cautionary note = Quand les étudiants en comptabilité remplacent les professionnels dans le cadre d'études de cas en éthique : un avertissementBEAN, David F; DAQUILA, Jill M.Teaching business ethics (Dordrecht). 2003, Vol 7, Num 3, pp 187-204, issn 1382-6891, 18 p.Conference Paper

Management textbooks as propaganda = La propagande des manuels d'enseignement de la gestionCAMERON, Kim S; DUANE IRELAND, R; LUSSIER, Robert N et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 6, pp 711-729, issn 1052-5629, 19 p.Article

Encouraging classroom discussion of ethical dilemmas in research management : Three vignettes = Favoriser la discussion en classe des dilemmes éthiques dans la gestion de la rechercheLOO, Robert.Teaching business ethics (Dordrecht). 2001, Vol 5, Num 2, pp 195-212, issn 1382-6891Article

The influence of organizational and code-supporting variables on the effectiveness of a code of ethics = L'influence des variables organisationnelles et d'application du code sur l'efficacité de la moralitéBOO, El'Fred H. Y; HIAN CHYE KOH.Teaching business ethics (Dordrecht). 2001, Vol 5, Num 4, pp 357-373, issn 1382-6891Article

Ethical sensitivity in management decisions : Developing and testing a perceptual measure among management and professional student groups = Sensibilité éthique dans les décisions en gestion : développer et tester une mesure perceptive parmi les groupes d'étudiants en gestionWITTMER, D. P.Teaching business ethics (Dordrecht). 2000, Vol 4, Num 2, pp 181-205, issn 1382-6891Article

Applying the transtheoretical model of change to the sequencing of ethics instruction in business educationTYLER, Catherine L; TYLER, J. Michael.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 45-64, issn 1052-5629, 20 p.Article

What the shadow knows: Exploring the hidden dimensions of the consumer metaphor in management education = Recherche sur les dimensions cachées de la métaphore du consommateur dans le cadre de l'enseignement de la gestionGROSS, Michael A; HOGLER, Raymond.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 1, pp 3-16, issn 1052-5629, 14 p.Article

On becoming a critically reflexive practitioner = Devenir un praticien réflexif et critiqueCUNLIFFE, Ann L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 4, pp 407-426, issn 1052-5629, 20 p.Article

  • Page / 18