Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("Comparative education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1575

  • Page / 63
Export

Selection :

  • and

The impact of colonial and postcolonial Ghanaian language policies on vernacular use in schools in two northern Ghanaian communities = L'impact des politiques linguistiques coloniales et post-coloniales au Ghana sur l'usage vernaculaire dans les écoles de deux communautés du nordMFUM-MENSAH, Obed.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 1, pp 71-85, issn 0305-0068, 15 p.Article

Hopes and challenges for progressive educators in Japan : assessment of the 'progressive turn' in the 2002 educational reform = Espoirs et défis des éducateurs de l'éducation nouvelle au Japon : évaluation du changement opéré dans le cadre de la réforme de l'éducation de 2002MOTANI, Yoko.Comparative education. 2005, Vol 41, Num 3, pp 309-327, issn 0305-0068, 19 p.Article

Debating globalization and education after September 11 = La mondialisation et l'éducation après le 11 septembreRIZVI, Fazal.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 2, pp 157-171, issn 0305-0068, 15 p.Article

Postcolonial patterns and paradoxes: language and education in Hong Kong and Macao = Schémas postcoloniaux et paradoxes : langage et éducation à Hong Kong et MacaoBRAY, Mark; KOO, Ramsey.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 2, pp 215-239, issn 0305-0068, 25 p.Article

De-scribing hybridity in 'unspoiled Cyprus': postcolonial tasks for the theory of education = Description du caractère hybride de la politique de l'éducation à Chypre dans un cadre postcolonialGREGORIOU, Zelia.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 2, pp 241-266, issn 0305-0068, 26 p.Article

South-South collaboration: Cuban teachers in Jamaica and Namibia = Coopération Sud-Sud : les enseignants cubains en Jamaïque et NamibieHICKLING-HUDSON, Anne.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 2, pp 289-311, issn 0305-0068, 23 p.Article

Philosophy of education in post-Soviet societies of Eastern Europe: Poland, Lithuania and Slovenia = Philosophie de l'éducation dans les sociétés post-soviètiques d'Europe de l'Est : Pologne, Lituanie et SlovénieGODON, Rafał; JUCEVICIENE, Palmira; KODELJA, Zdenko et al.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 4, pp 559-570, issn 0305-0068, 12 p.Article

The contemporary development of philosophy of education in mainland China and Taiwan = Le développement contemporain de la philosophie de l'éducation en Chine et à TaïwanJIN SHENGHONG; DAN, Jau-Wei.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 4, pp 571-581, issn 0305-0068, 11 p.Article

Decentralization and recentralization reform in Mongolia: tracing the swing of the pendulum = Réforme de décentralisation et de recentralisation en Mongolie : un parcours mouvementéSTEINER-KHAMSI, Gita; STOLPE, Ines.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 1, pp 29-53, issn 0305-0068, 25 p.Article

Citizenship and enterprise: issues from an investigation of teachers' perceptions in England and Hungary = Citoyenneté et entreprise : les problèmes apparus lors d'enquêtes auprès d'enseignants en Angleterre et HongrieDAVIES, Ian; FÜLÖP, Marta; HUTCHINGS, Merryn et al.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 3, pp 363-384, issn 0305-0068, 22 p.Article

Some key issues in Intercultural Bilingual Education teacher Training programmes: as seen from a teacher training programme in the Peruvian Amazon basin = Quelques questions-clé dans les programmes de formation des enseignants à l'enseignement bilingue et interculturel : l'exemple du programme de formation des enseignants au PérouTRAPNELL, Lucy A.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 2, pp 165-183, issn 0305-0068, 19 p.Article

Changing power relations in education: Kaupapa Maori messages for 'mainstream' education in Aotearoa/New Zealand. [1] = Changer le rapport de force dans l'éducation : les messages des Maori Kaupapa à l'administration centrale de l'enseignement à Aotearoa en Nouvelle-ZélandeBISHOP, Russell.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 2, pp 221-238, issn 0305-0068, 18 p.Article

Can money undo the past? A Canadian example = L'argent peut-il faire oublier le passé ? L'exemple canadienTHOMAS, R. Murray.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 3, pp 331-343, issn 0305-0068, 13 p.Article

Comparative education research: poststructuralist possibilities. Authors' replies = Recherche en éducation comparée : possibilités poststructuralistes. Réponses des auteursNINNES, Peter; BURNETT, Gregory; COWEN, Robert et al.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 3, pp 279-309, issn 0305-0068, 31 p.Article

Education as a global positioning device: Some theoretical considerations = L'éducation en tant que stratégie de positionnement mondiale : quelques considérations théoriquesHARTLEY, David.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 4, pp 439-450, issn 0305-0068, 12 p.Article

Democracy and authoritarianism in educationDAVIES, Lynn; HARBER, Clive; SCHWEISFURTH, Michele et al.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 3, issn 0305-0068, 107 p.Serial Issue

Democratising teacher Education research in India = Démocratiser la recherche sur la formation des enseignants en IndeDYER, Caroline; CHOKSI, Archana; AWASTY, Vinita et al.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 3, pp 337-351, issn 0305-0068, 15 p.Article

Latin America and educational transferCOWEN, Robert.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 4, issn 0305-0068, 128 p.Serial Issue

The state, privatisation and educational policy: A critique of neo-liberalism in Latin America and some ethical and political implications = Etat, privatisation et politique de l'éducation : une critique du néo-libéralisme en Amérique latine et de ses implications aux niveaux éthiques et politiquesTORRES, Carlos Alberto.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 4, pp 365-385, issn 0305-0068, 21 p.Article

Curricular reforms in Latin America with special emphasis on the Argentine case = Réformes de l'enseignement en Amérique latine et plus spécifiquement en ArgentineGVIRTZ, Silvina.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 4, pp 453-469, issn 0305-0068, 17 p.Article

Latin American universities, academic freedom and autonomy: A long-term myth? = Les universités en Amérique latine, liberté académique et autonomie : un mythe à long-terme ?DE FIGUEIREDO-COWEN, Maria.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 4, pp 471-484, issn 0305-0068, 14 p.Article

From policy to practice: curriculum reform in South African education = De la politique à la pratique : la réforme de l'enseignement dans le système sud-africainCROSS, Michael; MUNGADI, Ratshi; ROUHANI, Sepi et al.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 2, pp 171-187, issn 0305-0068Article

The social status of teachers in Taiwan = Le statut social des enseignants à TaïwanFWU, Bih-Jen; WANG, Hsiou-Huai.Comparative education. 2002, Vol 38, Num 2, pp 211-224, issn 0305-0068Article

Re-inventing the Historical in Comparative Education: reflections on a protean episteme by a contemporary player = Réinventer l'historique en éducation comparée : réflexions sur une epistémê protéenne..KAZAMIAS, Andreas M.Comparative education. 2001, Vol 37, Num 4, pp 439-449, issn 0305-0068Article

Competing contexts for developing personal and social education in Hong Kong = Concurrences dans le développement d'une éducation personnelle et sociale à Hong KongFONG YUK YEE, Pattie Luk.Comparative education. 2001, Vol 37, Num 1, pp 65-87, issn 0305-0068Article

  • Page / 63