Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Computer Science")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 33044

  • Page / 1322
Export

Selection :

  • and

Hackers' accounts: Hacking as a social entertainment : Deviance and the Internet: New Challenges for Social Science = Le hacking comme divertissement social : Déviance et internet: nouveaux défis pour la science socialeTURGEMAN-GOLDSCHMIDT, Orly.Social science computer review. 2005, Vol 23, Num 1, pp 8-23, issn 0894-4393, 16 p.Article

Covariance structure modeling in windows: a multitrait-multimethod analysis using Amos, Eqs, and Lisrel = Modélisation de la structure de la covariance sous Windows : une analyse multitraits-multiméthodes utilisant Amos, Eqs and LisrelHOX, J. J.BMS. Bulletin de méthologie sociologique. 1995, Num 46, pp 71-87, issn 0759-1063Article

Gestion des ressources pédagogiques d'une e-formation = E-training: Pedagogical resources managementABEL, Marie-Hélène; LENNE, Dominique; MOULIN, Claude et al.Document numérique. 2003, Vol 7, Num 1-2, pp 111-128, issn 1279-5127, 18 p.Article

Impression management in computer-based interviews : The effects of input modality, output modality, and distanceMOON, Y.Public opinion quarterly. 1998, Vol 62, Num 4, pp 610-622, issn 0033-362XArticle

Comparing the Efficiency of Different Approaches to Teach Informatics at Secondary SchoolsSTEER, Christoph; HUBWIESER, Peter.Informatics in education. 2010, Vol 9, Num 2, pp 239-247, issn 1648-5831, 9 p.Article

Usages de la lexicométrie en analyse de discours = Discourse analysis and uses of lexicostatisticsLEIMDORFER, F; SALEM, A.Cahiers des sciences humaines. 1995, Vol 31, Num 1, pp 131-143, issn 0768-9829Article

MESURER L'ACTIVITÉ SUR ORDINATEUR : Enjeux et méthodes = MEASURING COMPUTER ACTIVITY : Challenges and methodsBEAUVISAGE, Thomas.Réseaux (Issy-les-Moulineaux). 2007, Num 145-146, issn 0751-7971, 45-80, 454 [37 p.]Article

To be secure or not to be : Isn't this the question? a critical look at hotel's network security = Être sûr ou ne pas l'être : N'est-ce pas là la question? Un regard critique sur la sécurité de réseau des hôtelsCOBANOGLU, Cihan; DEMICCO, Frederick J.International journal of hospitality & tourism administration. 2007, Vol 8, Num 1, pp 43-59, issn 1525-6480, 17 p.Article

Types of deception and underlying motivation: What people think : Deviance and the Internet: New Challenges for Social Science = Types de tromperie et motivation sous-jacente : Déviance et internet: nouveaux défis pour la science socialeUTZ, Sonja.Social science computer review. 2005, Vol 23, Num 1, pp 49-56, issn 0894-4393, 8 p.Article

Internet 2 health sciences initiative = Les sciences médicales et l'Internet 2SIMCO, Greg.The Internet and higher education. 2003, Vol 6, Num 3, pp 285-290, issn 1096-7516, 6 p.Article

Modality and placement of a pedagogical adviser in individual interactive learning = Modalité d'intégration d'une assistance pédagogique lors d'un apprentissage individuel interactifDEMPSEY, John V; VAN ECK, Richard.British journal of educational technology. 2003, Vol 34, Num 5, pp 585-600, issn 0007-1013, 16 p.Article

Quelle informatique enseigner aux historiens ? L'exemple de l'Université de Paris-I = How to teach historians to be computer literates ? The example of the University of Paris-IDALLO, Alain.Le Médiéviste et l'ordinateur. 2002, Num 41, pp 89-92, issn 0223-3843, 4 p.Article

A low-cost interface circuit to enable A/D conversion using the parallel port = Un circuit bon marché pour permettre la conversion analogue/digitale en utilisant le port parallèleRODRIGUEZ, M; AYALA, A; ROSA, F et al.International journal of electrical engineering education. 2001, Vol 38, Num 3, pp 223-231, issn 0020-7209Article

A simple introduction to the method of lines = Une introduction simple à la méthode des lignesSADIKU, M. N. O; OBIOZOR, C. N.International journal of electrical engineering education. 2000, Vol 37, Num 3, pp 282-296, issn 0020-7209Article

Readers as text designers : Personalizing the layout of text = Les lecteurs comme créateurs de textes: personnaliser la mise en page du texteHARTLEY, J.Innovations in education and training international. 1999, Vol 36, Num 4, pp 346-350, issn 1355-8005Article

Replicating text : The cumulation of knowledge in social science: Methodology of simulation for content analysis = La réplication de données textuelles : Le processus d'accumulation du savoir au sein des sciences sociales. Une méthodologie utilisant la simulation dans le domaine de l'analyse de contenuHOGENRAAD, R; MCKENZIE, D. P.Quality & quantity. 1999, Vol 33, Num 2, pp 97-116, issn 0033-5177Article

The Impact of Information Technology on the Future Context of Learning : Some QuestionsWILLIS, N. E.British journal of educational technology. 1992, Vol 23, Num 3, pp 232-233, issn 0007-1013Article

Une informatique humainement acceptable est-elle possible ? : De l’aliénation à l’émancipationBlum, Guillaume.TIC et citoyenneté : de nouvelles pratiques sociales dans la société de l’information. Nouvelles pratiques sociales (NPS). 2008, Vol 21, Num 1, pp 52-67, 16 p.Book Chapter

Third-Person Effect, Optimistic Bias, and Sufficiency Resource in Internet UseXIGEN LI.Journal of communication. 2008, Vol 58, Num 3, pp 568-587, issn 0021-9916, 20 p.Article

Des automates intelligents ? : Une évaluation des logiciels « prestataires de service »SCHMIDT, Colin.Communication et langages. 2007, Num 151, pp 115-123, issn 0336-1500, 9 p.Article

Gender, technology and jobs = Genre, technologie et emploisBRYNIN, Malcolm.The British journal of sociology. 2006, Vol 57, Num 3, pp 437-453, issn 0007-1315, 17 p.Article

International co-operation in control engineering education using online experiments = Coopération internationale dans l'enseignement de l'ingénierie en utilisant des expériences en ligneHENRY, Jim; SCHAEDEL, Herbert M.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 2, pp 265-274, issn 0304-3797, 10 p.Article

The social processes of learning to use computers = Processus sociaux d'apprentissage de l'utilisation d'ordinateursSELWYN, Neil.Social science computer review. 2005, Vol 23, Num 1, pp 122-135, issn 0894-4393, 14 p.Article

Reflections from the field: Family narratives in multiple literacies. Commentary = Récits de familles dans des littératies multiples. CommentaireDELGADO-GAITAN, Concha; VILLENAS, Sofia A.Anthropology & education quarterly. 2005, Vol 36, Num 3, pp 265-277, issn 0161-7761, 13 p.Article

Método de análise lógico-operatória de ferramentas computacionais = Operatory-logistic analysis method of computational tools = Méthode d'analyse opératoire et logistique des outils informatiquesBEHAR, Patricia Alejandra; BORTOLOZO PIVOTO, Deise; SANTOS DA SILVEIRA, Fabiana et al.Linhas criticas. 2003, Num 17, pp 265-294, issn 1516-4896, 30 p.Article

  • Page / 1322