Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Confiance en soi")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 117

  • Page / 5
Export

Selection :

  • and

'Prudentia' und die Schulung des Menschen: Der Anticlaudianus des Alain de LilleLUCKNER, Andreas.Philosophisches Jahrbuch (Freiburg). 2004, Vol 111, Num 1, pp 113-139, issn 0031-8183, 27 p.Article

Clarifying the concepts of confidence and competence to produce appropriate self-evaluation measurement scales = Clarifier les concepts de confiance et de compétence pour produire des échelles de mesure appropriée de l'auto-évaluationSTEWART, Jane; O'HALLORAN, Catherine; BARTON, J. Roger et al.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 11, pp 903-909, issn 0308-0110Article

The Negative Consequences of the Self-Esteem MovementNEUMAN, S. G.Alberta journal of educational research. 1992, Vol 38, Num 4, pp 251-253, issn 0002-4805Article

Does Education Affect Happiness? Evidence for SpainCUNADO, Juncal; PEREZ DE GRACIA, Fernando.Social indicators research. 2012, Vol 108, Num 1, pp 185-196, issn 0303-8300, 12 p.Article

Creative thinking in the classroom = La pensée créative en classeSTERNBERG, Robert J.Scandinavian journal of educational research. 2003, Vol 47, Num 3, pp 325-338, issn 0031-3831, 14 p.Article

Self-advocacy and supported learning for mothers with learning difficulties = Assistance éducative et plaidoyer pour les mères atteintes de troubles de l'apprentissageBOOTH, T. I. M; BOOTH, Wendy.Journal of learning disabilities (London). 2003, Vol 7, Num 2, pp 165-193, issn 1469-0047, 29 p.Article

'I'll be a nothing' : Structure, agency and the construction of identity through assessment = Structure et construction d'une identité à travers l'évaluationREAY, D; WILIAM, D.British educational research journal. 1999, Vol 25, Num 3, pp 343-354, issn 0141-1926Article

The Upanisadic story and the hidden vidyā; Personality and possession in the BrhadāranyakopanisadGRINSHPON, Y.Journal of Indian philosophy. 1998, Vol 26, Num 5, pp 373-385, issn 0022-1791Article

Le sentiment de la valeur de soi = Self-worth in adolescenceBARIAUD, F; BOURCET, C.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1994, Vol 23, Num 3, pp 271-290, issn 0249-6739Article

Humility as a Virtue in TeachingHARE, W.Journal of philosophy of education. 1992, Vol 26, Num 2, pp 227-236, issn 0309-8249Article

Self-Esteem as a Predictor of Future School AchievementKELTIKANGAS-JÄRVINEN, L.European journal of psychology of education. 1992, Vol 7, Num 2, pp 123-130, issn 0256-2928Article

Mathematics anxiety, prior experience and confidence to teach mathematics among pre-service education students = L'angoisse des mathématiques, expérience antérieure et confiance dans l'enseignement des mathématiques chez les élèves-enseignants en formationBRADY, Patrick; BOWD, Alan.Teachers and teaching. 2005, Vol 11, Num 1, pp 37-46, issn 1354-0602, 10 p.Article

Adolescents au corps altéré et apprentissages par corps : Apprendre à l'adolescence, apprendre de l'adolescence = Teenagers' impaired body and body learningGAREL, Jean-Pierre.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2005, Num 29, pp 85-98, issn 1957-0341, 14 p.Article

Qualifikation und Gemeinwohl. Warum die Universitäten endlich aus der Defensive kommen müssen = Qualification and public goodsNASSEHI, Armin.Universitas (Stuttgart). 2002, Vol 57, Num 675, pp 949-957, issn 0041-9079, 9 p.Article

A moral education in an ethical system = Une éducation morale dans un système éthiqueLEICESTER, Mal.Journal of moral education. 2001, Vol 30, Num 3, pp 251-260, issn 0305-7240Article

Self-esteem and the confidence to fail = Avoir de l'amour-propre et être sûr de son échecCIGMAN, Ruth.Journal of philosophy of education. 2001, Vol 35, Num 4, pp 561-576, issn 0309-8249Article

Do teachers support causal Understanding through their discourse when teaching primary science? = Les enseignants ont-ils une compréhension causale à travers leur discours dans l'enseignement de la science dans le primaire ?NEWTON, D. P; NEWTON, L. D.British educational research journal. 2000, Vol 26, Num 5, pp 599-613, issn 0141-1926Article

Fremdsprachige Schülerinnen und Schüler im Mathematikunterricht : Förderung und Auswirkungen = Non-German speaking students in mathematics classes : Furtherance and consequences = Les élèves d'origine étrangère non-germanophones en classe de mathématiques : Evolutions et incidencesMOSER, U.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1998, Vol 20, Num 1, pp 95-114, issn 0252-9955Article

Academic self-efficacy and malleability of relevant capabilities as predictors of exam performance = Le sentiment de sa propre efficacité dans les études et la souplesse de conception des compétences utiles, prédicteurs de la réussite aux examensVRUGT, A. J; LANGEREIS, M. P; HOOGSTRATEN, J et al.The Journal of experimental education. 1997, Vol 66, Num 1, pp 61-72, issn 0022-0973Article

La confianza en sí mismo, el contacto y la motivación en el aprendizaje de la lengua española : Un análisis causal = Self-confidence, contact and motivation to learn in learning Spanish : A causal analysis = La confiance en soi, le contact et la motivation dans l'apprentissage de la langue espagnole : Une analyse causaleSAITO, H.Sophia linguistica. 1997, Vol 41, pp 285-296, issn 0287-5357Article

Enabling pupils with learning difficulties to reflect on their own thinking = Permettre aux élèves ayant des problèmes d'apprentissage de réfléchir à leur propre mode de penséePOWELL, S. D; MAKIN, M.British educational research journal. 1994, Vol 20, Num 5, pp 579-593, issn 0141-1926Article

Self-Motivation for Academic Attainment : The Role of Self-Efficacy Beliefs and Personal Goal SettingZIMMERMAN, B. J; BANDURA, A; MARTINEZ-PONS, M et al.American educational research journal. 1992, Vol 29, Num 3, pp 663-676, issn 0002-8312Article

Le style éducatif des parents et l'estime de soi des adolescentsKELLERHALS, J; MONTANDON, C; RITSCHARD, G et al.Revue française de sociologie. 1992, Vol 33, Num 3, pp 313-333, issn 0035-2969Article

El valor de la motivación en la Educación Artística con personas mayores = The value of motivation in adult art education = La valeur de la motivation dans l'éducation artistique des adultesGONZALEZ VIDA, Maria Reyes; MAESO RUBIO, Francisco.Arte, individuo y sociedad. 2005, Vol 17, pp 45-62, issn 1131-5598, 18 p.Article

Academic experience at the beginning and the end of university studies : Gender, attainment and benefits = L'expérience académique au début et à la fin des études universitairesMACHADO, Constanca; ALMEIDA, Leandro S; SOARES, Ana Paula C et al.European journal of education. 2002, Vol 37, Num 4, pp 387-394, issn 0141-8211, 8 p.Article

  • Page / 5