Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Connaissances de base")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 119

  • Page / 5
Export

Selection :

  • and

La lutte contre l'illettrisme : un défi collectif au sein des territoires = Combating illiteracy: a collective challenge at regional levelCOLOMBEL, Danielle.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2004, Num 190, pp 29-31, issn 0397-331X, 3 p., 78 [4 p.]Conference Paper

Meaningful learning: The essential factor for conceptual change in Limited or Inappropriate Propositional hierarchies leading to empowerment of learners = Un apprentissage plein de signification : le facteur essentiel de changement conceptuel dans les hiérarchies propositionnelles inadéquates ou limitées devant mener au renforcement de l'apprenantNOVAK, Joseph D.Science education (Saleem, Mass.). 2002, Vol 86, Num 4, pp 548-571, issn 0036-8326Article

Tras la modularitis. Comentario a Enesco y Delval, Módulos, dominios y otros artefactos : La modularidad a debate = After modularitis. Comments on Enesco and Delval's Modules, domains and other artefactsGOMILA, Antoni.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 269-275, issn 0210-3702, 7 p.Article

The 'exemplary': an attempt to locate the position of learning by example = Un essai d'identification de la position de l'apprentissage par l'exempleDERBOLAV, Josef.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 3, pp 319-334, issn 0022-0272, 16 p.Article

New experiences and old knowledge: towards a model for the personal awareness of science and technology = Nouvelles expériences et connaissances anciennes : vers un modèle de prise de conscience personnelle de la science et de la technologieSTOCKLMAYER, Susan; GILBERT, John K.International journal of science education. 2002, Vol 24, Num 8, pp 835-858, issn 0950-0693Article

The effects of background knowledge on the translation processYOO, Hea-Kyung.Meta (Montréal). 2006, Vol 51, Num 2, pp 420-429, issn 0026-0452, 10 p.Article

Des textes en « je » à lire et à écrire au collège et au lycée : reprises et avancées = Reading and writing texts in the first person in lycees and collèges : resumptions and progressROQUES, Marie-Hélène.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 2006, Num 34, issn 1157-1330, 41-63, 223-224, 227-228, 231-232 [28 p.]Article

L'évaluation des acquis des élèves : Un fil rouge pour l'inspecteur? = Students' previous knowledge acquisition evaluation: a constant goal for the inspector?BARDY, Anne-Marie.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 113-116, issn 0222-674X, 4 p.Article

Looking again at insider knowledge: A relational approach to knowledge production and assessment = Jeter un nouveau regard sur le concept de connaissance d'initiés : une approche relationnelle à la production du savoir et de l'évaluationGITLIN, Andrew; PECK, Marcia; APOSHLAN, Natalie et al.Journal of teacher education. 2002, Vol 53, Num 4, pp 303-315, issn 0022-4871Article

A study of second-year engineering students' alternative conceptions about electric potential, current intensity and Ohm's law = Une étude portant sur les conceptions alternatives des étudiants de deuxième année en ingénierie à propos du potentiel électrique, de l'intensité du courant et la loi d'OhmPERIAGO, M. Cristina; BOHIGAS, Xavier.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 1, pp 71-80, issn 0304-3797, 10 p.Article

From new genetics to everyday knowledge : Ideas about how genetic diseases are transmitted in two large Brazilian families = De la nouvelle génétique au savoir de tous les jours : les idées concernant la transmission de maladies génétiques dans deux grandes familles brésiliennesSANTOS, Silvana; BIZZO, Nelio.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 4, pp 564-576, issn 0036-8326, 13 p.Article

Using the contextual model of learning to understand visitor learning from a science center exhibition = Utiliser le modèle contextuel d'apprentissage pour comprendre le mode d'apprentissage des visiteurs d'un centre d'exposition scientifiqueFALK, John; STORKSDIECK, Martin.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 5, pp 744-778, issn 0036-8326, 35 p.Article

Thinking skills: the question of generality = Les capacités de raisonnement : la question de la généralitéSMITH, Gerald F.Journal of curriculum studies. 2002, Vol 34, Num 6, pp 659-678, issn 0022-0272, 20 p.Article

Trabajo experimental en la enseñanza de las ciencias experimentales en niveles no universitarios = Experimental work in teaching experimental sciences at UniversityMARTIN SANCHEZ, Manuela; MARTIN SANCHEZ, Ma. Teresa.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 1, pp 385-396, issn 1130-2496, 12 p.Article

Relationships between everyday knowledge and scientific knowledge: understanding how matter changes = Le lien entre les connaissances de tous les jours et le savoir scientifiqueGOMEZ CRESPO, Miguel Angel; POZO, Juan Ignacio.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 11, pp 1325-1343, issn 0950-0693, 19 p.Article

How much do engineering students know about sustainable development? The findings of an international survey and possible implications for the engineering curriculum = Ce que les étudiants connaissent à propos du développement durable. Les résultats d'une enquête internationale et l'impact potentiel sur le programme d'études en ingénierieAZAPAGIC, Adisa; PERDAN, Slobodan; SHALLCROSS, David et al.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 1, pp 1-19, issn 0304-3797, 19 p.Article

The Moderns in an Introductory Analytic CourseDICKER, G.Teaching philosophy. 1990, Vol 13, Num 3, pp 265-272, issn 0145-5788Article

An analysis of the understanding of geological time by students at secondary and post-secondary level = Une analyse de la compréhension du concept d'ère géologique par des étudiants du secondaire et post-secondaireHIDALGO, Antonio J; OTERO, José.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 7, pp 845-857, issn 0950-0693, 13 p.Article

Teachers' conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena = Les conceptions et idées fausses des enseignants concernant trois phénomènes naturelsKIKAS, Eve.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 5, pp 432-448, issn 0022-4308, 17 p.Article

South African students' views of the universe = Comment les étudiants sud-africains perçoivent l'universLEMMER, M; LEMMER, T. N; SMIT, J. J. A et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 5, pp 563-582, issn 0950-0693, 20 p.Article

Exercer en milieu carcéral : un nécessaire positionnement institutionnel, pédagogique et partenarial : L'évaluation institutionnelle = Occupational practice in prison life: the necessity of an institutional, educational and cooperative positioningLESAIN-DELABARRE, Jean-Marc; LAURENT, Jean-Pierre.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2002, Num 20, pp 89-102, issn 1957-0341, 14 p.Article

Education Lost―Some ReflectionsCRAGG, W.Interchange (Toronto. 1984). 1991, Vol 22, Num 4, pp 94-97, issn 0826-4805Article

History of Modern Philosophy as an Issues - Based Introductory CourseDIXON, N.Teaching philosophy. 1990, Vol 13, Num 3, pp 253-263, issn 0145-5788Article

Reaction and Spontaneity : The Influence of Meaning from Everyday Language on Fourth Year Undergraduates' Interpretations of Some Simple Chemical PhenomenaRIBEIRO, G. T. C; COSTA PEREIRA, D. J. V; MASKILL, R et al.International journal of science education. 1990, Vol 12, Num 4, pp 391-401, issn 0950-0693Article

Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers' views = Approches contextuelles et conventionnelles de l'enseignement de la chimie : comparaison des opinions des enseignantsBENNETT, Judith; GRÄSEL, Cornelia; PARCHMANN, Ilka et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 13, pp 1521-1547, issn 0950-0693, 27 p.Article

  • Page / 5