Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Développement cognitif")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 5991

  • Page / 240
Export

Selection :

  • and

Application of Dual Brain Theory to Cross-Cultural Studies of Cognitive Development and EducationTENHOUTEN, W. D.Sociological perspectives. 1989, Vol 32, Num 2, pp 153-167, issn 0731-1214Article

L'intelligence contre soi-mêmeVASQUEZ, L.Quelles approches psychologiques pour les pratiques enseignantes et les apprentissages scolaires?. ALP. Ateliers Lyonnais de Pédagogie. 1990, Num 41, pp 45-50Book Chapter

Aspects psycho-développementaux de la douleur chez l'enfant = Cognitive development aspects of the children painGUILLOUF, Valérie.Annales médico-psychologiques. 2014, Vol 172, Num 2, pp 111-114, issn 0003-4487, 4 p.Conference Paper

L'évaluation psychologique longitudinale du développement cognitif des enfants avec autisme : étude de la trajectoire développementale : Evaluations et diagnosticADRIEN, J.-L; GATTEGNO, M.-P; KREMER, A et al.ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant. 2007, Num 91, pp 41-47, issn 0999-792X, 7 p.Article

Lessons from Biafra : The structuration of socially relevant science in the research and production directorate = Leçons du Biafra: la structuration d'une science socialement pertinente dans le domaine de la recherche et de la productionUKAEGBU, Chikwendu Christian.Social forces. 2005, Vol 83, Num 4, pp 1395-1423, issn 0037-7732, 29 p.Article

Metalinguistic awareness as a unitary construct, and its relation to general intellectual developmentRICCIARDELLI, L. A; RUMP, E. E; PROSKE, I et al.Scientia paedagogica experimentalis. 1993, Vol 30, Num 1, pp 57-80, issn 0582-2351Article

Cognition et développementLe Courrier du C.N.R.S. 1992, Num 79, pp 72-81, issn 0153-985XArticle

Comment évaluer les méthodes d'éducabilité cognitiveHUTEAU, M; LOARER, E.Orientation Scolaire et Professionnelle (L'). 1992, Vol 21, Num 1, pp 47-74Article

Does Child-Care Quality Mediate Associations Between Type of Care and Development?ABNER, Kristin S; GORDON, Rachel A; KAESTNER, Robert et al.Journal of marriage and the family. 2013, Vol 75, Num 5, pp 1203-1217, issn 0022-2445, 15 p.Article

Development of the human cortex and the concept of critical or sensitive periods. CommentaryUYLINGS, H. B. M; HAGOORT, Peter.Language learning. 2006, Vol 56, issn 0023-8333, 59-97 [38 p.], SUP1Conference Paper

Verknüpfung und Integration von Wissen : Versteckte und Implizite Analogien des Rationalen Denkens und Ihre InterdisckursivitätMEDER, Norbert.Bildung und Erziehung. 2005, Vol 58, Num 1, pp 47-58, issn 0006-2456, 12 p.Article

Cognitive Attainment among Firstborn Children of Adolescent MothersMOORE, K. A; SNYDER, N. O.American sociological review. 1991, Vol 56, Num 5, pp 612-624, issn 0003-1224Article

Irradiation durant l'enfance et développement cognitifCOHEN, P. A; LULL, B; FABER, C et al.Médecine & enfance. 2005, Vol 25, Num 2, pp 117-118, issn 0291-0233, 2 p.Article

Les enfants sur Internet : Les freins et les motivations à l'égard du Web = Children on InternetDE LASSUS, Christel.Décisions marketing (Bruxelles). 2003, Num 31, pp 73-86, issn 0779-7389, 14 p.Article

Ecriture et auto évaluation en maternelle = Writing and self-evaluation in nursery schoolZERBATO-POUDOU, M.-T.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1994, Num 321-22, pp 50-52, issn 0008-042XArticle

Introduction : l'éducabilité cognitive : repères historiques et enjeux actuelsLOARER, E.Orientation Scolaire et Professionnelle (L'). 1992, Vol 21, Num 1, pp 3-11Article

Problems with the Knowledge-Based Explanation of Memory and DevelopmentPEVERLY, S. T.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 1, pp 71-93, issn 0034-6543Article

Démocratie, convention et inférenceBERTEN, A.Cahiers de philosophie politique et juridique de l'Université de Caen. 1990, Num 18, pp 125-151, issn 0759-1810Article

The Disciplinary Realisation of Cognitive EducationKLÜVER, J; SCHMIDT, J.Disciplinary Cultures. European Journal of Education. 1990, Vol 25, Num 3, pp 305-317Book Chapter

Rules out of roles : Differences in play language and their developmental significanceKIM, Yongho; KELLOGG, David.Applied linguistics. 2007, Vol 28, Num 1, pp 25-45, issn 0142-6001, 21 p.Article

Development and reasoningMARKOVITS, Henry; BARROUILLET, Pierre.Thinking & reasoning. 2004, Vol 10, Num 2, issn 1354-6783, 127 p.Serial Issue

Counting strategies from 5 years to adulthood: Adaptation to structural features = Les stratégies de comptage utilisées de l'âge de 5 ans à la vie adulte : adaptation aux caractéristiques de la tâche demandéeCAMOS, Valérie.European journal of psychology of education. 2003, Vol 18, Num 3, pp 251-265, issn 0256-2928, 15 p.Article

L'esperienza imitativa = L'expérience imitative = Imitative experienceFUNARI, Enzo.KOS (Milano). 2002, Num 196-97, pp 12-15, issn 0393-2095Article

Aprendizagem escolar e jogos de regras em uma perspectiva constructivista = School learning and rule games in a constructivist perspective = Apprentissage scolaire et activités ludiques dans une perspective constructivisteANDERSAN FIOROT, Meire; ORTEGA, Antonio Carlos.Revista educação e Ensino - USF. 2001, Vol 6, Num 2, pp 43-53, issn 1413-3962, 11 p.Article

Artificial neural networks for modeling knowing and learning in science = Réseau artificiel neural pour modeler la connaissance et l'apprentissage en scienceROTH, W.-M.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 1, pp 63-80, issn 0022-4308Article

  • Page / 240