Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Différence interindividuelle")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 76

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

Les chemins de la connaissanceLAUTREY, J.Revue française de pédagogie. 1991, Num 96, pp 55-65, issn 0556-7807Article

The Differential Susceptibility to Media Effects ModelVALKENBURG, Patti M; PETER, Jochen.Journal of communication. 2013, Vol 63, Num 2, pp 221-243, issn 0021-9916, 23 p.Article

Beyond the dilemma of difference : The capability approach to disability and special educational needs = Au-delà du dilemme de la différence : l'approche de la capabilité dans le cadre de l'enseignement spécialTERZI, Lorella.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 3, pp 443-459, issn 0309-8249, 17 p.Article

A SELF-ASSESSMENT QUESTIONNAIRE TO DETERMINE MORNINGNESS-EVENINGNESS IN HUMAN CIRCADIAN RHYTHMS.HORNE JA; OSTBERG O.1976; INTERNATION. J. CHRONOBIOL.; G.B.; DA. 1976; VOL. 4; NO 2; PP. 97-110; BIBL. 12 REF.Article

Effets de bruits à caractère impulsionnel sur la fonction cardiovasculaire et sur les potentiels évoqués auditifs précoces chez l'homme : différences interindividuellesliées à l'âge, au sexe et à la personnalitéSmolik, Henri Jacques; Parrot, Jean.1989, 340 p.Thesis

An inclusive higher education? Gay and bisexual male teachers and the cultural politics of sexuality = Un enseignement supérieur non-discriminatoire? Les professeurs homosexuels et bisexuels et leur politique culturelle de la sexualitéSKELTON, A.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 3, pp 239-255, issn 1360-3116Article

La conception d'un cours d'algèbre linéaire = Preparing a course in linear algebraBEHAJ, A; ARSAC, G.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1998, Vol 18, Num 3, pp 333-370, issn 0246-9367Article

Exploring individual differences among novices reading in a specific domain: the case of law = Examen des différences individuelles chez des lecteurs novices dans un domaine spécifique : le cas du droitDEEGAN, D. H.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 2, pp 154-170, issn 0034-0553Article

Age-based performance limitations in figural transformations : the effect of task complexity and practiceMAYR, ULRICH.Studien und Berichte - Max-Planck-Institut für Bildungsforschung. 1993, Num 57, issn 0076-5627, 172 p.Thesis

Une pédagogie sourde à la différence des enfants accueillis en Institut de rééducation : Instituts de rééducation. Scolariser des éléves au comportement perturbé ou violent = A pedagogy deaf to the differences of children of re-education institutesCANAT, Sylvie.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 26, pp 121-133, issn 1957-0341, 13 p.Article

Le formateur confronté aux différences culturelles = Trainer faced with cultural differencesVERBUNT, G.Hommes & migrations (1987). 1994, Num 1177, pp 6-9, issn 1142-852XArticle

Effect of Imagery, Strategy and Individual Differences in Solving Insight ProblemsMARTINSEN, Ø; KAUFMANN, G.Scandinavian journal of educational research. 1991, Vol 35, Num 1, pp 69-76, issn 0031-3831Article

Reading and the Process of ReadingWINCH, C.Journal of philosophy of education. 1989, Vol 23, Num 2, pp 303-315, issn 0309-8249Article

Adaptive web-based learning: accommodating individual differences through system's adaptation = Un apprentissage individualisé sur le web : dépasser les différences individuelles grâce à l'adaptation du systèmeMAGOULAS, George D; PAPANIKOLAOU, Kyparisia; GRIGORIADOU, Maria et al.British journal of educational technology. 2003, Vol 34, Num 4, pp 511-527, issn 0007-1013, 17 p.Article

Teaching emotion understanding = Enseigner la compréhension générale des émotionsPONS, Francisco; HARRIS, Paul L; DOUDIN, Pierre-André et al.European journal of psychology of education. 2002, Vol 17, Num 3, pp 293-304, issn 0256-2928Article

This is your life! A lifeline exercise to promote discussion of differences = C'est votre vie! Un exercice vital pour promouvoir la discussion des différencesNEAL, J. A; SCHOR, S; SABIERS, M. P et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 1998, Vol 22, Num 6, pp 745-752, issn 1052-5629, 676 [9 p.]Article

'Learning styles' and instructional design = Styles d'apprentissage et modélisation des schémas d'instructionSADLER-SMITH, E.Innovations in education and training international. 1996, Vol 33, Num 4, pp 185-193, issn 1355-8005Article

L'évaluation des styles d'apprentissage : construction et validation d'un questionnaire contextualisé = Learning styles assessment : the building and validating process of a questionnaire in contextOLRY-LOUIS, I.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1995, Vol 24, Num 4, pp 403-423, issn 0249-6739Article

Investigating the intra-individual variability and trajectories of subjective well-being = Recherche de la variabilité intra-individuelle et les trajectoires du bien-être subjectifGADERMANN, Anne M; ZUMBO, Bruno D.Social indicators research. 2007, Vol 81, Num 1, pp 1-33, issn 0303-8300, 33 p.Article

Classes homogènes versus classes hétérogènes : les apports de la recherche à l'analyse de la problématique = Homogeneity versus heterogeneity in the classrooms: the contribution of research to the analysis of the issueDUPRIEZ, Vincent; DRAELANTS, Hugues.Revue française de pédagogie. 2004, Num 148, pp 145-165, issn 0556-7807, 21 p.Article

El tractament de la diversitat a l'Educació Primària : L'educació primària a debat = Le traitement de la diversité dans l'enseignement primaire = The treatment of diversity in primary educationPIQUE SIMON, Begona.Temps d'educació. 2000, Num 23, pp 295-303, issn 0214-7351Article

Les écoliers gauchers manuels zaïrois perçus par leurs enseignants et leurs condisciples droitiers : Résultats d'une enquête = Perception of left-handed children by their teachers and their right-handed friendsBENE-KABALA LUTHIA; UWONDA SONGA.Scientia paedagogica experimentalis. 1995, Vol 32, Num 2, pp 215-237, issn 0582-2351Article

Individual Differences in Working Memory for Comprehension and Following DirectionsENGLE, R. W; CARULLO, J. J; COLLINS, K. W et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 5, pp 253-262, issn 0022-0671Article

Interaction of Implicit Theories and Orientation Style in the Teacher PracticumHUBER, G. L; TOTH, J. H. W; SCHWARZENBART, D et al.Estudios geográficos. 1991, Vol 49, Num 188, pp 59-74, issn 0014-1496Article

The Advanced Learner at Large in the L2 Community : Developments in Spoken PerformanceLENNON, P.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 1990, Vol 28, Num 4, pp 309-324, issn 0019-042XArticle

  • Page / 4