Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Discrimination positive")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 94

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

DE L'ÉCART ENTRE LA FICTION ET LA RÉALITÉ. LA DÉMOCRATIE À L'ÉPREUVE DE LA RACE EN AFRIQUE DU SUD ET AU BRÉSILVIDAL, Dominique.Cahiers internationaux de sociologie. 2009, Vol 127, pp 199-222, issn 0008-0276, 24 p.Article

TEACHING AFFIRMATIVE ACTION : AN OPPORTUNITY TO APPLY, INTEGRATE, AND REINFORCE SOCIOLOGICAL CONCEPTSBOHMER, Susanne; OKA, Kayleen U.Teaching sociology. 2007, Vol 35, Num 4, pp 334-349, issn 0092-055X, 16 p.Article

Réservations et discrimination positive en Inde. Données juridiques et techniques : Quota, révervations et discrimination positive en Inde = Reservations and positive discrimination in India. Juridical and technical data : Quota, révervations and positive discrimination in IndiaBONNAN, Jean-Claude.Droit et cultures. 2007, Num 53, pp 123-130, issn 0247-9788, 8 p.Article

Les enfants de l'« ouverture sociale »: Reçus et collés aux concours des grandes écoles : Jeunes, riches et pauvres. Processus de socialisation = Children of 'social opening' Those who get in and those who fail at the competitive examinations for entrance to 'grandes écoles' (elite schools outside main public universities framework)PASQUALI, Paul.Agora débats/jeunesse. 2009, Num 53, issn 1268-5666, 117-134, 5, 8, 11, 14 [22 p.]Article

Politique « d'ouverture sociale », ségrégation et inégalités urbaines: le cas de Sciences Po en Ile-de-France = Social diversity program, segregation and urban inequalities: the case of Sciences Po in Île-de-FranceOBERTI, Marco.Sociologie (Paris). 2013, Vol 4, Num 3, pp 269-289, issn 2108-8845, 21 p.Article

Discriminação racial, políticas de ação afirmativa, universidade e mídia = Racial discrimination, affirmative action policies, university and media = Discrimination raciale, politique de discrimination positive, université et médiaDINIZ JUNQUEIRA, Rogério.Linhas criticas. 2002, Num 14, pp 139-153, issn 1516-4896, 15 p.Article

The culture wars continue = Les guerres culturelles continuentSTIMPSON, Catharine R.Daedalus (Cambridge). 2002, Vol 131, Num 3, pp 36-40, issn 0011-5266, 5 p.Article

Does Campus Diversity Promote Friendship Diversity? A Look at Interracial Friendships in CollegeFISCHER, Mary J.Social science quarterly. 2008, Vol 89, Num 3, pp 631-655, issn 0038-4941, 25 p.Article

Discriminación positiva, diversidad cultural y justiciaVELASCO ARROYO, Juan Carlos.Daímōn (Murcia). 2007, Num 41, pp 141-156, issn 1130-0507, 16 p.Article

La discrimination positive à la française : Les contradictions des politiques publiques = French Positive discrimination : The contradictions of public policyWUHL, Simon.Informations sociales. 2008, Num 148, issn 0046-9459, 84-93, 135 [11 p.]Article

Discrimination : le plan d'action européen en faveur des personnes handicapées = Discrimination: the European Action Plan for people with disabilitiesLAURENT, Sylvain.Droit social. 2008, Num 5, pp 586-598, issn 0012-6438, 13 p.Article

The effects of America's three affirmative action programs on academic performanceMASSEY, Douglas S; MOONEY, Margarita.Social problems. 2007, Vol 54, Num 1, pp 99-117, issn 0037-7791, 19 p.Article

Financement de l'Etat et politiques de jeunesse = State financing and youth policiesLABADIE, F; DE LINARES, C.Recherches et prévisions (Paris). 1995, Num 40, pp 37-44, issn 1149-1590Article

Diversity, opportunity, and the shifting meritocracy in higher education = Diversité, opportunité et méritocratie dans l'enseignement supérieurALON, Sigal; TIENDA, Marta.American sociological review. 2007, Vol 72, Num 4, pp 487-511, issn 0003-1224, 25 p.Article

PREDICTORS OF PUBLIC SUPPORT FOR GENDER-RELATED AFFIRMATIVE ACTION INTERESTS, GENDER ATTITUDES, AND STRATIFICATION BELIEFSKANE, Emily W; WHIPKEY, Kimberly J.Public opinion quarterly. 2009, Vol 73, Num 2, pp 233-254, issn 0033-362X, 22 p.Article

Inégalités scolaires et ethnicisation dans l'enseignement supérieur au Mexique = Inequalities and Ethnicization in Higher Education in MexicoDIDOU AUPETIT, Sylvie.Autrepart (La Tour d'Aigues). 2011, Num 59, issn 1278-3986, 19-35, 199, 203 [19 p.]Article

No show study: College destinations of University of California applicants and admits who did not enroll, 1997-2002 = Etude sur les absents : le choix et l'orientation des candidats admis à l'Université de Californie qui ne se sont pas inscrits, 1997-2002GEISER, Saul; CASPARY, Kyra.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 2, pp 396-417, issn 0895-9048, 22 p.Article

Diversity and higher education: Theory and impact on educational outcomes = Diversité et enseignement supérieur : théorie et impact sur les résultats scolairesGURIN, Patricia; DEY, Eric L; HURTADO, Sylvia et al.Harvard educational review. 2002, Vol 72, Num 3, pp 330-366, issn 0017-8055, 37 p.Article

Mismatch and the Paternalistic Justification for Selective College AdmissionsKURLAENDER, Michal; GRODSKY, Eric.Sociology of education. 2013, Vol 86, Num 4, pp 294-310, issn 0038-0407, 17 p.Article

'They should hire the one with the best score' : White sensitivity to qualification differences in affirmative action hiring decisionsBERRY, Brent; BONILLA-SILVA, Eduardo.Ethnic and racial studies. 2008, Vol 31, Num 2, pp 215-242, issn 0141-9870, 28 p.Article

Qu'est-ce qu'une école juste ? = What is a fair school?DUBET, Francois; DURU-BELLAT, Marie.Revue française de pédagogie. 2004, Num 146, pp 105-114, issn 0556-7807, 10 p.Article

Die gelykheidsbeginsel in die nuwe konstitusionele konteks: toepassing in onderwys1 = The equality principle in the new constitutional context: application in education = Le principe d'égalité dans le nouveau contexte constitutionnel : application à l'éducationBRAY, E.South African journal of education. 1998, Vol 18, Num 2, pp 76-83, issn 0256-0100Article

Affirmative Action Policies Promote Women and Do Not Harm Efficiency in the LaboratoryBALAFOUTAS, Loukas; SUTTER, Matthias.Science (Washington, D.C.). 2012, Vol 335, Num 6068, pp 579-582, issn 0036-8075, 4 p.Article

La fonction du droit criminel moderne: de la protection de la société à la stabilisation des expectatives normatives = The Function of Modern Criminal Law: From the Protection of Society to the Stabilization of Normative ExpectationsDUBE, Richard.Droit et société (Paris. 1985). 2012, Num 82, pp 661-688, issn 0769-3362, 28 p.Article

L'utopie démocratique de l'égalité: Choisir entre deux politiques: la lutte contre les discriminations ou la représentation de groupes particuliersSCHNAPPER, Dominique.Hommes & migrations (1987). 2011, Num 1294, pp 24-28, issn 1142-852X, 5 p.Article

  • Page / 4