Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("ENSEIGNEMENT PRIMAIRE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2853

  • Page / 115
Export

Selection :

  • and

LE FAIBLE RENDEMENT DES ECOLES RURALESBUNAKOV NF.1972; SOVETSK. PEDAG.; S.S.S.R.; DA. 1972; VOL. 36; NO 8; PP. 107-109Article

GEOGRAPHIE IN DER PRIMARSTUFE-EIN VERGESSENER BEREICH = LA GEOGRAPHIE DANS L'ENSEIGNEMENT PRIMAIRE UN DOMAINE OUBLIEBESCH HW.1973; GEOGR. RDSCH.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 25; NO 4; PP. 149-150; ABS. ANGL.; BIBL. 26REF.Article

DISCUSSION STRATEGIES AND LEARNING SCIENCE PRINCIPLES = LES STRATEGIES DE DISCUSSION ET LES PRINCIPES DE L'APPRENTISSAGE DE LA SCIENCENELSON MA.1973; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 25-38; BIBL. 14 REF.Article

TEACHING SPELLING = L'ENSEIGNEMENT DE L'ORTHOGRAPHESMITH HA.1975; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1975; VOL. 45; NO 1; PP. 68-72; BIBL. 19REF.Article

DOPO L'ABOLIZIONE DELLE CLASSI DIFFERENZIALI IN UNA SCUOLA ELEMENTARE: PRIME REAZIONI INTERNE E SOLUZIONI PROPOSTE. = A PROPOS DE L'ABOLITION DES DIVISIONS EN CLASSES A L'ECOLE ELEMENTAIRE: PREMIERES REACTIONS INTERNES ET PROPOSITION DE SOLUTIONSBAROLO E; TARANTOLA L.1975; NEUROPSICHIATR. INFANT.; ITAL.; DA. 1975; NO 172-173; PP. 751-756; BIBL. 8 REF.Article

ACQUISITION DU VOCABULAIRE. CONDITIONS D'APPRENTISSAGE AU NIVEAU DU CYCLE PRIMAIREGIROLAMI BOULINIER A.1973; PARIS; DELACHAUX & NIESTLE; DA. 1973; PP. 1-91; BIBL. 3P.Book Chapter

AUDITORY RECOGNITION CUES IN THE PRIMARY GRADES = LES INDICES DE RECONNAISSANCE AUDITIVE DANS L'ENSEIGNEMENT PRIMAIREKUENNE JB; WILLIAMS J.1973; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 64; NO 2; PP. 241-246; BIBL. 17REF.Article

DIFFERENTIAL EFFECTS OF STREAMING ON PRIMARY SCHOOL ATTAINMENT = LES EFFETS DIFFERENTIELS DE LA REPARTITION SUR LA REUSSITE DANS LE PRIMAIRELEVY P; TUCKER J.1972; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1972; VOL. 42; NO 1; PP. 75-79; BIBL. 12REF.Article

CONTEXT CLUES: SHOULD WE TEACH CHILDREN TO USE A CLASSIFICATION SYSTEM IN READING.ASKOV EN; KAMM K.1976; J. EDUC. RES.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 69; NO 9; PP. 341-344; BIBL. 12 REF.Article

NOTE ON COMBINED AND SEPARATE EFFECTS OF TOKEN REINFORCEMENT AND RESPONSE COST ON COMPLETING ASSIGNMENTSMCLAUGHLIN TF; MALABY JE.1974; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 35; NO 3; PP. 1132; BIBL. 3REF.Article

MULTIDIMENSIONAL SCALE ANALYSIS OF ELEMENTARY TEACHERS' IMPRESSIONS OF SELECTED SOCIAL REINFORCERS = ANALYSE PAR L'ECHELLE MULTIDIMENSIONNELLE DES IMPRESSIONS DES INSTITUTEURS D'UNE SELECTION D'AGENTS DE RENFORCEMENT SOCIALLANGHORNE JE JR; STONE LA; COLES GJ et al.1973; PERCEPT. MOTOR SKILLS; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 36; NO 1; PP. 291-297; BIBL. 17REF.Article

EVALUATING A TUTORING PROGRAM = EVALUATION D'UN PROGRAMME D'INSTRUCTIONERICKSON MR; CROMACK T.1972; J. EXPER. EDUC.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 41; NO 2; PP. 27-31; BIBL. 11REF.Article

L'ENSEIGNEMENT. I. L'ECOLE PRIMAIRE.1976; RECHERCHES; FR.; DA. 1976; NO 23; PP. 1-205; BIBL. DISSEM.Serial Issue

DEMONSTRATION AND LECTURE IN INFORMATION TRANSMISSION: A FIELD EXPERIMENTWHITE GM; ROSENTHAL TL.1974; J. EXPER. EDUC.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 43; NO 2; PP. 90-96; BIBL. 6REF.Article

BEGRIJPEND LEZEN: ONDERZOEK EN ONDERWIJS = LECTURE COMPREHENSIVE: ENQUETE ET ENSEIGNEMENTBOL E.1974; NEDERL. T. PSYCHOL.; NEDERL.; DA. 1974; VOL. 29; NO 9; PP. 673-683; BIBL. 1P.Article

USE OF A BEHAVIOR MODIFICATION PROCEDURE IN FOUR OPEN CLASSROOMS = L'UTILISATION D'UNE PROCEDURE DE MODIFICATION DU COMPORTEMENT DANS 4CLASSES OUVERTESASCARE D; AXELROD S.1973; PSYCHOL. IN THE SCH.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 2; PP. 243-248; BIBL. 6REF.Article

MESSEN DES GEWICHTS, DER LAENGE, DER FLAECHE UND DES VOLUMENS IN VOR - UND GRUNDSCHULE = LA MESURE DU POIDS, DE LA LONGUEUR, DE LA SURFACE ET DU VOLUME A L'ECOLE MATERNELLE ET A L'ECOLE PRIMAIREKNERR G.1973; WELT D. KINDES; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 51; NO 2; PP. 1-3Article

RELATIVE EFFICIENCY OF SEVERAL METHODS OF DIRECT OBSERVATION = L'EFFICACITE RELATIVE DE PLUSIEURS METHODES D'OBSERVATION DIRECTEKISSEL MA; YEAGER JL.1972; J. EXPER. EDUC.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 41; NO 2; PP. 42-46; BIBL. 3REF.Article

AU SUJET DE QUELQUES DICTIONNAIRES MONOLINGUES FRANCAIS EN USAGE A L'ECOLE ELEMENTAIRE: REFLEXIONS CRITIQUES ET ELEMENTS DE PROPOSITIONSBUZON C.1983; ETUDES DE LINGUISTIQUE APPLIQUEE; ISSN 0071-190X; FRA; DA. 1983; VOL. 49; PP. 147-173; BIBL. 10 REF.Article

RELATIONSHIPS BETWEEN LITERATURE PROGRAMS, LIBRARY CORNER DESIGNS, AND CHILDREN'S USE OF LITERATUREMORROW LM.1982; JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH (WASHINGTON); ISSN 0022-0671; USA; DA. 1982; VOL. 75; NO 6; PP. 339-344; BIBL. 17 REF.Article

LES RELATIONS ENTRE ELEVES DANS UN GROUPE-CLASSE.LERBET G; LERBET P.1976; SOC. ALFRED BINET THEODORE SIMON, BULL.; FR.; DA. 1976; VOL. 76; NO 550; PP. 41-48; BIBL. 9 REF.Article

ZUM ZUSAMMENHANG ZWISCHEN ANGSTLICHKEIT UND SCHULLEISTUNG: DIE BERUECKSICHTIGUNG DES AUSMASSES DER HAEUSLICHEN VORBEREITUNG AUF SCHULISCHE PRUEFUNGSSITUATIONEN. = A PROPOS DU RAPPORT ENTRE L'ANXIETE ET LA PERFORMANCE SCOLAIRE: LA PRISE EN CONSIDERATION DU TEMPS CONSACRE A LA PREPARATION A LA MAISON DANS LA SITUATION D'EXAMEN SCOLAIREVAGT G; KUHN B.1976; Z. EXPER. ANGEW. PSYCHOL.; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 23; NO 1; PP. 163-173; ABS. ANGL. FR.; BIBL. 7 REF.Article

DETERMINANTS AND CONSEQUENCES OF CHILDREN'S QUESTIONS.ROSS HS; BALZER RH.1975; CHILD DEVELOP.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 46; NO 2; PP. 536-539; BIBL. 9 REF.Article

EFFECTS OF AN AUDIO CUEING SYSTEM ON THE RATE OF TEACHER PRAISEVAN HOUTEN R; SULLIVAN K.1975; J. APPL. BEHAV. ANAL.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 8; NO 2; PP. 197-201; BIBL. 13REFArticle

PRACTICALITY, RELIABILITY AND VALIDITY OF THE DUSO AFFECTIVITY DEVICEOHNMACHT S; FLUGSRUD M; RUSCH RR et al.1975; J. EDUC. RES.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 68; NO 8; PP. 315-318; BIBL. 5REF.Article

  • Page / 115