Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("ENSEIGNEMENT SCIENCE")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 92

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

THE LABORATORY AIMS QUESTIONNAIRE. A NEW METHOD FOR COURSE IMPROVEMENT. = LE QUESTIONNAIRE CONCERNANT LES OBJECTIFS DES COURS DE TRAVAUX PRATIQUES EN LABORATOIRE. UNE NOUVELLE METHODE POUR AMELIORER LES COURSBOUD DJ.1973; HIGHER EDUC.; NETHERL.; DA. 1973; VOL. 2; NO 1; PP. 81-94Article

EARTH SCIENCE CONCEPT LIST FOR GRADES K-12 CURRICULUM CONSTRUCTION AND EVALUATION = UNE LISTE DE CONCEPTS EN SCIENCES DE LA TERRE POUR LA CONSTRUCTION ET L'EVALUATION DU PROGRAMME K-12JANKE DL; PELLA MO.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 223-230; BIBL. 4REF.Article

AN INVESTIGATION OF INTRODUCTORY PHYSICAL SCIENCE USING THE TEST OF SCIENCE PROCESS = UNE RECHERCHE CONCERNANT L'UTILISATION DU TSP DANS L'ENSEIGNEMENT DE LA SCIENCE PHYSIQUE AUX DEBUTANTSBUTZOW JW; SEWELL LE.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 267-270; BIBL. 5 REF.Article

THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF ACCELERATION IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN = LE DEVELOPPEMENT DU CONCEPT DE L'ACCELERATION CHEZ L'ENFANT DE L'ECOLE ELEMENTAIRERAVEN RJ.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; PP. 201-206; BIBL. 3 REF.Article

A STUDY OF THE USE OF INVITATIONS TO ENQUIRY AND STUDENT ATTITUDE = UNE ETUDE DE L'UTILISATION DE LA METHODE INVITATIONS A LA RECHERCHE ET DE L'ATTITUDE CHEZ L'ETUDIANTSTARR RJ.1972; J. RES. SCI. TEACHG.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 247-251; BIBL. 5REF.Article

DISCUSSION STRATEGIES AND LEARNING SCIENCE PRINCIPLES = LES STRATEGIES DE DISCUSSION ET LES PRINCIPES DE L'APPRENTISSAGE DE LA SCIENCENELSON MA.1973; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 25-38; BIBL. 14 REF.Article

THE EFFECT OF SUBSUMING CONCEPTS ON STUDENT ACHIEVEMENT ON UNFAMILIAR SCIENCE LEARNING MATERIAL = L'EFFET DE L'ORGANISATION CONCEPTUELLE SUR LA REUSSITE UNIVERSITAIRE DANS UNE MATIERE SCIENTIFIQUE NOUVELLEGRABER RA; MEANS RS; JOHNSTEN TD et al.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 277-279; BIBL. 3 REF.Article

SCIENCE SLIDES = LES DIAPOSITIVES EN SCIENCETOWNSEND IJ.1973; VISUAL EDUC.; G.B.; DA. 1973; PP. 31-32; BIBL. 6REF.Article

SELF-INSTRUCTIONAL BIOLOGYMANWARING G.1973; VISUAL EDUC.; G.B.; DA. 1973; PP. 19-22 (3P.); BIBL. 2REF.Article

THE INFLUENCE OF SELECTED PHYSICAL SCIENCE STUDY COMMITTEE (PSSC) FILMS ON CERTAIN LEARNING OUTCOMES IN THE TEACHING OF HIGH SCHOOL PHYSICS = L'INFLUENCE DES FILMS SELECTIONNES PAR LA COMMISSION DE L'ETUDE DE LA SCIENCE PHYSIQUE SUR CERTAINS RESULTATS D'APPRENTISSAGE DANS L'ENSEIGNEMENT DE LA PHYSIQUE A L'ECOLE SECONDAIREWOODMAN CA.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 271-276; BIBL. 8 REF.Article

CHANGING ATTITUDES TOWARD SCIENCE: UNDERGRADUATES IN 1967 AND 1971 = EVOLUTION DES ATTITUDES ENVERS LA SCIENCE CHEZ LES ETUDIANTS DU 1ER CYCLE UNIVERSITAIRE DEPUIS 1967 A 1971SCHWIRIAN PM; THOMSON B.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 253-259; BIBL. 4 REF.Article

TRAITS ASSOCIATED WITH THE INITIAL AND PERSISTENT INTEREST IN THE STUDY OF COLLEGE SCIENCE = TRAITS ASSOCIES A L'INTERET INITIAL ET CONTINU POUR LES ETUDES SCIENTIFIQUES AU NIVEAU UNIVERSITAIREJAMES RJ.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 231-234; BIBL. 6REF.Article

UNDERSTANDING THE PROCESS OF SCIENCE BY STUDENTS EXPOSED TO DIFFERENT SCIENCE CURRICULA IN ISRAEL = LA COMPREHENSION DU PROCESSUS DE LA SCIENCE CHEZ LES ETUDIANTS SUIVANT LA PRESENTATION DES PROGRAMMES D'ENSEIGNEMENT DIFFERENTS EN ISRAELTAMIR P.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 239-245; BIBL. 11REF.Article

THE USE OF MOTOR ACTIVITY LEARNING IN THE DEVELOPMENT OF SCIENCE CONCEPTS WITH SLOW LEARNING FIFTH GRADE CHILDREN = L'UTILISATION DE L'APPRENTISSAGE PAR L'ACTIVITE MOTRICE DANS LE DEVELOPPEMENT DES CONCEPTS EN SCIENCES POUR LES ENFANTS DU 5EME GRADE AYANT DES PROBLEMES D'APPRENTISSAGEHUMPHREY JH.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 261-266; BIBL. 12 REF.Article

INFORMATION SCIENCE AND INFORMATION WORK: SOME IMPLICATIONS FOR TRAINING = SCIENCES DE L'INFORMATION ET TRAVAIL D'INFORMATION. QUELQUES IMPLICATIONS POUR LA FORMATION PROFESSIONNELLEWERSIG G.1972; RIV. INFORM.; ITAL.; DA. 1972; VOL. 3; NO 6; PP. 99-104; BIBL. 11REF.; MEME DOC. ITALSerial Issue

THE DIFFUSION OF LIBRARY EDUCATION SINCE WORLD WAR IIDANTON JP.1971; LIBRARY INFORM. SCI.; JAP.; DA. 1971; NO 9; PP. 53-60; ABS. JAP.; BIBL. 12REF.Serial Issue

COLLECTIVE EXPERIMENTAL WORK IN INFORMATION SCIENCE TEACHINGBOTTLE RT.1973; J. AMER. SOC. INFORM. SCI.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 24; NO 1; PP. 54-56; BIBL. 6REF.Serial Issue

NATURWISSENSCHAFTEN IM ELEMENTAR - UND PRIMARBEREICH. ZIELE, INHALTE, ORGANIZATION = LES SCIENCES NATURELLES AU NIVEAU ELEMENTAIRE ET PRIMAIRE. LES OBJECTIFS, LES CONTENUS ET L'ORGANISATIONKNERR G.1973; WELT D. KINDES; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 51; NO 2; PP. 50-57Article

A REGRESSION APPROACH TO EVALUATING INSTRUCTIONAL PROGRAMS IN SCIENCE = EVALUATION DES PROGRAMMES D'ENSEIGNEMENT EN SCIENCE PAR UNE APPROCHE DE REGRESSIONGROBE CH.1973; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 55-62; BIBL. 8 REF.Article

THE EDUCATIONAL CHANGE GAMEBUNDY ML.1972; J. EDUC. LIBRARIANSHIP; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 13; NO 1; PP. 31-42Serial Issue

A COMPARATIVE STUDY OF PERSONALITY AND BEHAVIOR OF SCIENCE AND NON-SCIENCE TEACHERS = ETUDE COMPARATIVE DE LA PERSONNALITE ET DU COMPORTEMENT D'ENSEIGNANTS EN SCIENCE OU NONMAIN C; HOUNSHELL PB.1973; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 63-73; BIBL. 20 REF.Article

EVOLVING FACET OF TECHNICAL EDUCATION IN A VARYING CULTURE1972; HERALD LIBRARY SCI.; INDIA; DA. 1972; VOL. 11; NO 2; PP. 144-147; BIBL. 6 REF.Serial Issue

THE TEACHING OF INFORMATION SCIENCE TO NON-SCIENTISTSROSENBERG V.1972; J. EDUC. LIBRARIANSHIP; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 13; NO 2; PP. 94-103; BIBL. 6REF.Serial Issue

A MULTIVARIATE ANALYSIS OF TASK DIMENSIONS RELATED TO SCIENCE CONCEPT LEARNING DIFFICULTIES IN PRIMARY SCHOOL CHILDREN = UNE ANALYSE MULTIVARIEE DES DIMENSIONS DE LA TACHE EN RELATION AVEC LES DIFFICULTES DE L'APPRENTISSAGE CONCEPTUEL EN SCIENCES CHEZ L'ENFANT DE L'ECOLE PRIMAIRERAVEN RJ.1972; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 207-212; BIBL. 6 REF.Article

A COURSE IN INFORMATION SCIENCE FOR STUDENTS IN A LIBRARY CURRICULUMSARACEVIC T.1971; IN: COMMUN. DECIS.-MAKERS. 34TH ANNU. MEET. DENVER, 1971. PROC.; WASHINGTON; AM. SOC. INF. SCI.; DA. 1971; VOL. 8; PP. 151-158; BIBL. 1REF.Conference Proceedings

  • Page / 4