Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Education and psychology")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 8887

  • Page / 356
Export

Selection :

  • and

Mother-Child Interaction and Competence in the First Two Years of Life: Is there a Critical Period?BANKS, E.Child Study Journal Buffalo, N.Y. 1979, Vol 9, Num 2, pp 93-107Article

Ergonomia i educació: ja va sent hora : Ergonomia en l'eductión = Ergonomics and education = Ergonomie et éducationFERRER, Ramon.Temps d'educació. 2002, Num 27, pp 219-233, issn 0214-7351, 15 p.Article

Apprendre, faire mieux que les autres, éviter l'échec : l'influence de l'orientation des buts sur les apprentissages scolaires = To learn, to act better than the others, to avoid failure: the influence of guidance of aims on scholastic learningCOSNEFROY, Laurent.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 107-128, issn 0556-7807, 22 p.Article

Le self-perception profile for adolescents (S.P.P.A.) de S. Harter : Un questionnaire multidimensionnel d'évaluation de soi = Self-perception profile for adolescents (S.P.P.A.) by S. HarterBARIAUD, Francoise.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2006, Vol 35, Num 2, pp 282-295, issn 0249-6739, 14 p.Article

Collaboration as One Aspect of Quality : A perspective of collaboration and pedagogical quality in educational settings = La collaboration en tant qu'aspect de la qualité : une perspective de collaboration et de qualité pédagogique dans le contexte éducatifWILLIAMS, Pia; SHERIDAN, Sonja.Scandinavian journal of educational research. 2006, Vol 50, Num 1, pp 83-93, issn 0031-3831, 11 p.Article

School transfer and the diffraction of learning trajectories = Passage de classe et diffraction des trajectoires d'apprentissageNOYES, Andrew.Research papers in education. 2006, Vol 21, Num 1, pp 43-62, issn 0267-1522, 20 p.Article

Beyond the classroom : the inclusion of young people with learning disabilities in UK mainstream counselling servicesPATTISON, Sue.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 6, pp 547-564, issn 1360-3116, 18 p.Article

Los primeros usos de las formas de referencia personal en español : análisis de las relaciones forma-función = Early uses of personal reference terms in Spanish : Form-function relationsCASLA, Marta; SEBASTIAN, Eugenia.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 4, pp 387-410, issn 0210-3702, 24 p.Article

Módulos, dominios y otros artefactos : La modularidad a debate = Modules, domains, and other devicesENESCO, Ileana; DELVAL, Juan.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 249-267, issn 0210-3702, 19 p.Article

Sentido, significado e conceito : notas sobre as contribuições de Lev Vigotski : Temas e tendências na perspectiva histórica-cultural = Sense, meaning and concept : notes on Lev Vygotsky's contributionsRAFAEL DE GOES, Maria Cecilia; NAZARE DA CRUZ, Maria.Pro-posições. 2006, Vol 17, Num 2, pp 31-45, issn 0103-7307, 15 p.Article

Social representations as mediators of mathematics learning in multiethnic classrooms = Représentations sociales comme médiateurs de l'apprentissage des mathématiques dans les classes multiethniquesGORGORIO, Nuria; PLANAS, Nuria.European journal of psychology of education. 2005, Vol 20, Num 1, pp 91-104, issn 0256-2928, 14 p.Article

Leur reste-t-il du temps pour jouer ? = Do they still have time to play?GLASMAN, Dominique.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 141, pp 51-57, issn 1299-085X, 7 p.Article

Cognitive load and learning effects of having students organize pictures and words in multimedia environments : The role of student interactivity and feedback = Travail cognitif et effets sur l'apprentissage de l'organisation par les étudiants des éléments graphiques et des mots dans un environnement multimédia : le rôle de l'interactivité de l'étudiant et du feedbackMORENO, Roxana; VALDEZ, Alfred.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 35-45, issn 1042-1629, 11 p.Article

The function of annotations in the comprehension of scientific texts : Cognitive load effects and the impact of verbal ability = Le rôle des annotations dans la compréhension des textes scientifiques : l'impact du travail cognitif et l'impact des compétences verbalesWALLEN, Erik; PLASS, Jan L; BRüNKEN, Roland et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 59-72, issn 1042-1629, 14 p.Article

Fitting into the stereotype : How gender-stereotyped perceptions of prototypic peers relate to liking for school subjects = Les perceptions stéréotypiques des genres de la part de pairs prototypiques et l'influence sur l'intérêt pour certaines matièresKESSELS, Ursula.European journal of psychology of education. 2005, Vol 20, Num 3, pp 309-323, issn 0256-2928, 15 p.Article

Familles et modèles éducatifs dans la littérature de jeunesse = Families and educational models in youth literatureMIETKIEWICZ, Marie-Claude; SCHNEIDER, Benoît.La Revue internationale de l'éducation familiale. 2005, Vol 9, Num 2, issn 1279-7766, 101 p.Serial Issue

Didaktik des Schreibens : vom Produkt zum Prozess und weiter zur Textkompetenz = Writing didactics : From product to process to text competenceSIEBER, Peter.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2005, Vol 27, Num 3, pp 381-406, issn 1424-3946, 26 p.Article

Cognitieve competenties van jonge kinderen en structurele en culturele gezinskenmerken : ontwikkelingen en samenhangen? = Cognitive skills of young children and structural and cultural family characteristics: developments and relations? = Compétences cognitives des jeunes enfants et caractéristiques familiales structurelles et culturelles : quels développements et relations ?DRIESSEN, Geert.Pedagogiek (Assen). 2005, Vol 25, Num 2, pp 103-119, issn 1567-7109, 17 p.Article

A cross-cultural comparison of numeracy skills using a written and an interactive arithmetic test = Une comparaison transculturelle des compétences en calcul en utilisant un test d'arithmétique écrit et interactifHIPPISLEY, Jonathan; DOUGLAS, Graham; HOUGHTON, Stephen et al.Educational research (Windsor). 2005, Vol 47, Num 2, pp 205-215, issn 0013-1881, 11 p.Article

A framework for fostering a community of practice: scaffolding learners through an evolving continuum = Une structure permettant de favoriser le développement d'une communauté de pratiqueHUNG, David; TAN SENG CHEE; HEDBERG, John G et al.British journal of educational technology. 2005, Vol 36, Num 2, pp 159-176, issn 0007-1013, 18 p.Article

Building a learning community by aligning cognition and affect within and across members = Développer une communauté d'apprentissage en alignant cognition et affectif chez et entre les membres de cette communautéNEILSEN, Eric H; WINTER, Mary; SAATCIOGLU, Argun et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 2, pp 301-318, issn 1052-5629, 18 p.Article

Comparison of two concept-mapping techniques: Implications for scoring, interpretation, and use = Comparaison de deux techniques de représentations mentales : implications sur les résultats, l'interprétation et l'utilisationYUE YIN; VANIDES, Jim; ARACELI RUIZ-PRIMO, Maria et al.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 2, pp 166-184, issn 0022-4308, 19 p.Article

Effects of problem-based learning : A meta-analysis from the angle of assessment = Les effets de la résolution de problèmes : une méta-analyse d'une perspective évaluativeGIJBELS, David; DOCHY, Filip; VAN DEN BOSSCHE, Piet et al.Review of educational research. 2005, Vol 75, Num 1, pp 27-61, issn 0034-6543, 35 p.Article

Examining young children's conceptual change process in floating and sinking from a social constructivist perspective = Le processus de changement de la conceptualisation de ce qui flotte et coule chez les jeunes enfants, vue d'une perspective socio-constructivisteHAVU-NUUTINEN, Sari.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 3, pp 259-279, issn 0950-0693, 21 p.Article

Learning outcomes and ways of thinking across contrasting disciplines and settings in higher education = Résultats d'apprentissage et modes de raisonnement dans les divers contextes et matières dans l'enseignement supérieurENTWISTLE, Noel.Curriculum journal. 2005, Vol 16, Num 1, pp 67-82, issn 0958-5176, 16 p.Article

  • Page / 356