Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Educational innovations")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 723

  • Page / 29
Export

Selection :

  • and

A bas l'école..SALTIEL M.Monde (Le) de l'Education. 1978, Num 39, pp 8-13Article

Vivre l'innovation pédagogique: recherche sociologique sur deux écoles élémentaires expérimentalesBONNEVAL M; MARUANI M.1977Book

Criteria for Evaluating the Success of Nontraditional Postsecondary Education ProgramsGOOLER D. D.Journal (The) of Higher Education. 1977, Vol 48, Num 1, pp 78-95Article

Schulentwicklung durch Schulversuche. Gedanken zum Verhältnis von Bildungspolitik, Schulverwaltung und Wissenschaft im Rahmen von Schulversuchen zur Schulentwicklung L'évolution de l'école par les processus expérimentaux. Réflexions sur les relations entre politique culturelle, administration scolaire et science dans le cadre des expériences pour l'évolution scolaireSATZKE K.Erziehung und Unterricht. 1976, Vol 126, Num 9, pp 601-606Article

COLLABORATION DE L'INSPECTEUR AVEC LE DIRECTEUR D'ECOLE PENDANT L'INSPECTION EN POLONAISDEMBINSKI S.NOWA SZKOLA. 1975, Num 5, pp 13-14Article

EINHEIT VON WISSENSCHAFTLICHKEIT UND PARTEILICHKEIT IN UNTERRICHT UNITE DE LA SCIENTIFICITE ET DE LA PARTIALITE DANS L'ENSEIGNEMENTJAESCHKE M.PADAGOGIK. 1973, Vol 28, Num 6, pp 569-578Article

COOPERATION IN THE CLASSROOMHENRYSSON S.SCHOOL RESEARCH. NEWSLETTER. 1973, Num 1, pp 3-11Article

MODULAR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION: A REVIEWGOLDSCHMID B; GOLDSCHMID M. L.HIGHER EDUCATION. 1973, Vol 2, Num 1, pp 15-32Article

ROLLING OUT THE WELCOME MAT TO TUTORSRAIM J.READING (THE) TEACHER. 1973, Vol 26, Num 7, pp 696-701Article

SIMULATED TEST-TAKING AS A TEACHING TECHNIQUE: FREUD, HEMINGWAY, AND JENNYPOTKAY C. R.JOURNAL (THE) OF HUMANISTIC PSYCHOLOGY. 1973, Vol 13, Num 3, pp 69-73Article

SKINNER DOPO DEWEY-I SKINNER APRES DEWEY-IMARCIALIS M. T.PROBLEMI (I) DELLA PEDAGOGIA. 1973, Vol 19, Num 1, pp 88-113Article

A PROPOS DU TRAVAIL INDEPENDANT DES ELEVES DURANT LES LECONS. UNE METHODE D'EVALUATION DIFFERENCIEE EN ROUMAINCHISU M.STUDIA UNIVERSITATIS BABESC-BOLYAI. SERIES PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA. 1973, Vol 13, pp 81-94Article

L'ATTITUDE NON-DIRECTIVE DE CARL ROGERSHANNOUN H.1972Book

L'ECOLE DE L'IMPOSSIBLE, EXPERIENCES DE PEDAGOGIE NON AUTORITAIREFACHINELLI E; MURARO VAIANI L; SARTORI G et al.1972Book

ZU WESEN UND FUNKTION DER UNTERRICHTSMETHODEN AUS DER SICHT DER MARXISTISCH-LENINISTISCHEN PHILOSOPHIE UND WISSENSCHAFTSTHEORIEKROBER G.PADAGOGIK. 1972, Vol 27, Num 3, pp 221-228Article

ZUR HARVARD-CASE-METHODSTUBLER E. A.BER. LANDWIRTSCH. 1972, Vol 49, Num 2, pp 196-219Article

A PROGRAM TO IMPROVE STUDY HABITS OF HIGH-SCHOOL STUDENTSHARRIS M. B; REAM F.PSYCHOL. SCH. 1972, Vol 9, Num 3, pp 325-330Article

ENCOUNTER AND EDUCATIONBOLLNOW O. F.EDUC. FORUM. 1972, Vol 36, Num 3, pp 303-312Article

VARIABLE ADJUNCT QUESTION SCHEDULES, INTERPERSONAL INTERACTION, AND INCIDENTAL LEARNING FROM WRITTEN MATERIALROTHKOPF E. Z.J. EDUC. PSYCHOL. 1972, Vol 63, Num 2, pp 87-92Article

PERSONALIZACION EDUCATIVA. NO BASTA RENOVAR METODOS, ES PRECISO FORMAR PERSONASGUTIERREZ ZULUAGA I.REV. ESP. PEDAG. 1972, Vol 30, Num 117, pp 27-36Article

L'INDIVIDUALISATION DANS L'ENSEIGNEMENT EST-ELLE EFFICACE?MIGEOTTE M.LIAISON. 1972, Vol 12, Num 1, pp 25-36Article

LES CONFERENCES METHODIQUES ET LE TRAVAIL INDEPENDANT DES ETUDIANTS EN RUSSEVLASSOVA M. P.VEST. VYSS. SKOLY. 1972, Num 11, pp 83-86Article

CURRENT FORMULATIONS OF EDUCATIONAL ACCOUNTABILITY. A DISSENTSTOOPS J. A.PHILOSOPHY OF EDUCATION. 1972, Vol P. VOL, pp 337-347Article

THE ORGANIZATION OF SCHOOLING: A STUDY OF EDUCATIONAL GROUPING PRACTICESYATES A.1971, 104 p.Book

CONDITIONS FAVORABLES A L'INNOVATION DANS L'ENSEIGNEMENT: UNE ANALYSE DES FACTEURS FONDAMENTAUX DU RECRUTEMENT ET DE LA FORMATION DES PERSONNES RESPONSABLES DE L'ENSEIGNEMENTLALLEZ R.1971Book

  • Page / 29