Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Educational sciences")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 144117

  • Page / 5765
Export

Selection :

  • and

La prise en charge des troubles des apprentissages : Un exemple dans le département des Hautes-Alpes : Coordination JoËlle Pojé-Crétien, Gérard Vergnaud = Taking care of learning disorders: an example in the Hautes-AlpesCREPIN, Jacky; GARCIN, Colette; VANCAYSEELE, Sylvie et al.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 33-41, issn 1957-0341, 9 p.Article

A study of the topography and nature of self-injurious behaviour in people with learning disabilities = Une étude de la topographie et de la nature des comportements impliquant des blessures physiques infligées à eux-mêmes par des personnes atteintes de troubles de l'apprentissageWISELY, Julie; HARE, Dougal Julian; FERNANDEZ-FORD, Luisa et al.Journal of learning disabilities (London). 2002, Vol 6, Num 1, pp 61-71, issn 1469-0047Article

Language intervention : computer training for young children with special needs = Médiation linguistique : formation sur ordinateur pour de jeunes enfants handicapésSCHERY, T; O'CONNOR, L.British journal of educational technology. 1997, Vol 28, Num 4, pp 271-279, issn 0007-1013Article

Enseigner à des élèves présentant une dyspraxie visuo-spatiale : Illustrations en mathématiques et en EPS : Coordination JoËlle Pojé-Crétien, Gérard Vergnaud = Teaching students with visual-spatial dyspraxy: examples in mathematics and sportGAREL, Jean-Pierre; DUQUESNE, Francoise.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 53-66, issn 1957-0341, 14 p.Article

¿son los niños autistas mejores fisicos que psicólogos? : La mente social y la mente fisica: desarrollo y dominios de conocimiento = Are children with autism better physicists than psychologists? : The social mind and the physical mind: Development and domains of knowledge = Les enfants autistes sont-ils meilleurs physiciens que psychologues?BARON-COHEN, S.Infancia y aprendizaje. 1998, Num 84, pp 33-43, issn 0210-3702Article

Collaborative IEPs for the education of pupils with profound and multiple learning difficultiesSTROGGILOS, Vasilis; XANTHACOU, Yota.European journal of special needs education. 2006, Vol 21, Num 3, pp 339-349, issn 0885-6257, 11 p.Article

L'IR un cadre de construction de soi et de restauration des liens sociaux par une prise en charge soignante étayée par le triptyque, thérapeutique, éducatif et scolaire : Instituts de rééducation. Scolariser des éléves au comportement perturbé ou violent = The Re-education Institute, a self-construction and a re-socializing environment based on health care: therapy, education and schoolingDEFRANCE, Michel.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 26, pp 21-28, issn 1957-0341, 8 p.Article

Depressive mood and social maladjustment: Differential effects on academic achievement = Dépression et inadaptation sociale : effets différentiels sur la réussite scolaireALUJA, Anton; BLANCH, Angel.European journal of psychology of education. 2004, Vol 19, Num 2, pp 121-131, issn 0256-2928, 11 p.Article

Goede zorg voor kinderen met kanker en hun ouders, een zorgethische beschouwing = Care for children with cancer and their parents: an ethical perspective = Les soins et attention apportés aux enfants atteints de cancer et à leurs parents : un point de vue éthiqueVERKERK, Marian; DIJKSTRA, Geke.Pedagogiek (Assen). 2003, Vol 23, Num 3, pp 241-253, issn 1567-7109, 13 p.Article

Symptoms of depression in people with learning disabilities: Knowledge of various members of the multidisciplinary team involved in the care and assessment of challenging behaviour = Les symptômes de dépression chez les personnes atteints de troubles de l'apprentissageMUNDEN, Alison C; GULS, David W.Journal of learning disabilities (London). 2002, Vol 6, Num 1, pp 13-22, issn 1469-0047Article

Drawing new maps : A radical cartography of developmental disabilities = Dessiner de nouvelles cartes: une cartographie radicale des retardés mentauxSMITH, P.Review of educational research. 1999, Vol 69, Num 2, pp 117-144, issn 0034-6543Article

Une maladie de Little et la pédagogie de la gestion mentale = The Little illness and mental management pedagogyDE LA GARANDERIE, A.Cahiers Binet Simon (Toulouse). 1997, Num 2, pp 141-147, issn 1162-9401Article

L'intégration scolaire des enfants handicapés = School integration of handicaped childrenCRINON, J; DORE, A.-M.Vers l'éducation nouvelle. 1995, Num 472, pp 6-10, issn 0151-1904Article

On organizing the system of rehabilitation of children and adolescents suffering from school disadaptation = Sur l'organisation d'un système de réhabilitation des enfants et adolescents souffrant de désadaptation scolaireSHILOV, D. S.Russian education and society. 1998, Vol 40, Num 4, pp 22-32, issn 1060-9393Article

Teaching reading comprehension strategies to students with learning disabilities: A review of research = Enseigner les stratégies de compréhension écrite aux étudiants atteints de trouble de l'apprentissage : bilan des recherchesGERSTEN, Russell; FUCHS, Lynn S; WILLIAMS, Joanna P et al.Review of educational research. 2001, Vol 71, Num 2, pp 279-320, issn 0034-6543Article

L'oeuvre de Suzanne Borel-MaisonnyAVANZINI, Guy.Cahiers Binet Simon (Toulouse). 1996, Num 1, issn 1162-9401, 66 p.Serial Issue

Autistic syndromes and diet : a follow-up study = Syndrome autistique et dièteKNIVSBERG, A.-M; REICHELT, K. L; NODLAND, M et al.Scandinavian journal of educational research. 1995, Vol 39, Num 3, pp 223-236, issn 0031-3831Article

Le cri d'alarmeCHAUNU, P.Tribune (La) de l'Enfance Paris. 1982, Vol 20, Num 170, pp 8-11Article

Une consultation médico-psychologique du CREAI de l'Ile-de-France, organe de secteurVOIZOT, B.Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence anc Revue de Neuropsychiatrie Infantile et d'Hygiène Mentale de l'Enfance Paris. 1982, Vol 30, Num 1, espArticle

La sectorisation en psychiatrie infanto-juvénile (résultats d'une enquête)BOUVET, M; FERRARI, P.Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence anc Revue de Neuropsychiatrie Infantile et d'Hygiène Mentale de l'Enfance Paris. 1982, Vol 30, Num 1, espArticle

La machine à éduquer| précédé de Lettres à ma grande écolièreMOUNOUD, C.1981, 167 p.Book

Stage destiné aux instituteurs exerçant en milieu pénitentiaireRAPPOLT, P.Cahiers (Les) de l'Enfance Inadaptée Paris. 1981, Num 244, pp 9-11Article

Effectifs des élèves des sections d'éducation spécialisée des groupes de classes-ateliers et des écoles nationales de perfectionnement (ou écoles spéciales nationales)Ministère de l'Education, Service des Etudes Informatiques et Statistiques. Note d'Information Paris. 1981, Num 25, pp 1-7Article

In Defence of the 1969 ActREYNOLDS, F.Howard (The) Journal of Penology and Crime Prevention Edinburgh. 1981, Vol 20, Num 1, pp 6-14Article

Droit des mères de famille incarcérées et de leurs enfantsWESTON HENRIQUES, Z.Revue Internationale de l'Enfant Genève. 1981, Num 49, pp 19-27Article

  • Page / 5765