Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Enseignement mutuel")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 279

  • Page / 12

Export

Selection :

  • and

The More Knowledgeable Peer, Target Language Use, and Group ParticipationLE PHAM HOAI HUONG.Canadian modern language review. 2007, Vol 64, Num 2, pp 333-354, issn 0008-4506, 22 p.Article

Mark my words: self and peer assessment as an aid to learning = L'autoévaluation et l'évaluation par les airs, une assistance à l'apprentissageEDWARD, Norrie S.European journal of engineering education (Print). 2003, Vol 28, Num 1, pp 103-116, issn 0304-3797, 14 p.Article

L'enseignement mutuel en Haute-Vienne au XIXe siècleDELAGE, Pierre.Lemouzi. 2004, Num 172, pp 22-36, issn 0024-0761, 15 p.Article

Il Peer Tutoring a scuola : come organizzare i training per gli studenti?CACCIAMANI, Stefano; CARLACCHIANI, Cinz A.Orientamenti pedagogici. 2005, Vol 52, Num 312, pp 1035-1049, issn 0030-5391, 15 p.Article

Cross-year peer tutoring experience in a medical school: conditions and outcomes for student tutors = Une expérience d'enseignement mutuel réalisée sur plusieurs années dans une école de médecine : conditions et résultats pour les étudiants-tuteursSOBRAL, Dejano T.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 11, pp 1064-1070, issn 0308-0110, 7 p.Article

Peer tutoring in conceptual design = Enseignement mutuel et création conceptuelleSCHLEYER, G. K; LANGDON, G. S; JAMES, S et al.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 2, pp 245-254, issn 0304-3797, 10 p.Article

Implementation of a peer-led team learning instructional approach in an undergraduate organic chemistry course = L'implémentation d'une méthode pédagogique impliquant un apprentissage en groupe avec les pairs dans un cours de chimie organique pour étudiants non-diplômésTIEN, Lydia T; ROTH, Vicki; KAMPMEIER, J. A et al.Journal of research in science teaching. 2002, Vol 39, Num 7, pp 606-632, issn 0022-4308Article

A networked peer assessment system based on a Vee heuristic = Une évaluation en réseau par les pairs basée sur une heuristique en VTSAI, Chin-Chung; LIU, Eric Zhi-Feng; LIN, Sunny S. J et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2001, Vol 38, Num 3, pp 220-230, issn 1470-3297Article

Stepchildren of the state. Educating enfants de troupe in the French army, 1800-1845 = L'éducation des enfants de troupe dans l'armée française, 1800-1845CARDOZA, Thomas.Paedagogica historica. 2001, Vol 37, Num 3, pp 551-568, issn 0030-9230Article

Les cercles littéraires entre pairs en première secondaire : étude des relations entre les modalités de lecture et de collaboration = Literature societies between peers at secondary school: a study of relations between reading modes and collaborationHEBERT, Manon.Revue des sciences de l'éducation. 2004, Vol 30, Num 3, pp 605-630, issn 0318-479X, 26 p.Article

Peer assessment of competence = L'évaluation par les pairs dans le cadre de l'enseignement médicalNORCINI, John J.Medical education (Oxford. Print). 2003, Vol 37, Num 6, pp 539-543, issn 0308-0110, 5 p.Article

Naissance d'une école publique en Nontronnais : Ecoles et enseignement = The birth of a public school in the NontronnaisPLAZER, Odette A.Bulletin de la Société historique et archéologique du Périgord. 2000, Vol 127, Num 3, pp 459-474, issn 1141-135XArticle

Cross-examination for students in andrologyKELAMI, A.Archives of andrology. 1984, Vol 13, Num 1, pp 101-102, issn 0148-5016Article

Peer assessment : judging the quality of students' work by comments rather than marks = Evaluation mutuelle : juger la qualité du travail des étudiants en proposant des commentaires à la place des notesDAVIES, Phil.Innovations in education and teaching international (Print). 2006, Vol 43, Num 1, pp 69-82, issn 1470-3297, 14 p.Article

The effects of reward on Tutor's behaviors in a cross-age tutoring contextSZYNAL-BROWN, C; MORGAN, R. R.Journal of experimental child psychology (Print). 1983, Vol 36, Num 2, pp 196-208, issn 0022-0965Article

Esclaves, militaires et libéraux : les chemins de l'enseignement mutuel au Brésil (1808-1854)CAMARA BASTOS, Maria Helena.Paedagogica historica. 2005, Vol 41, Num 6, pp 677-697, issn 0030-9230, 21 p.Conference Paper

Tutorat par les pairs en lecture: une collaboration parents-école en milieu d'immersion française = Peer-tutoring in reading: a cooperation school-parents in a French immersion contextBOURNOT-TRITES, Monique; LEE, Elizabeth; SEROR, Jérémie et al.Revue des sciences de l'éducation. 2003, Vol 29, Num 1, pp 195-210, issn 0318-479X, 16 p.Article

Mirrors, reflections and refractions: The contribution of microteaching to reflective practice = Mirroirs, réflexions et réfractions : la contribution du microteaching à la pratique réflexiveI'ANSON, John; RODRIGUES, Susan; WILSON, Gary et al.European journal of teacher education. 2003, Vol 26, Num 2, pp 189-199, issn 0261-9768, 11 p.Article

Peer-assisted learning strategies for firstgrade readers : Responding to the needs of diverse learners = Stratégies d'apprentissage assisté par des pairs pour des lecteurs de première année : répondre aux besoins d'apprenants hétérogènesMATHES, P. G; HOWARD, J. K; ALLEN, S. H et al.Reading research quarterly. 1998, Vol 33, Num 1, pp 62-94, issn 0034-0553Article

Conseils pratiques aux enseignants débutants: que pensent experts et novices des conseils à donner aux nouveaux? = Expert / Novice practical advice to novice teachersLANDRY, J. A; TOCHON, F. V.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1994, Vol 16, Num 2, pp 247-264, issn 0252-9955Article

Teaching technical writing through student peer-evaluation = Enseigner l'écriture technique à travers une autoévaluation par les pairsJENSEN, Wayne; FISCHER, Bruce.Journal of technical writing and communication. 2005, Vol 35, Num 1, pp 95-100, issn 0047-2816, 6 p.Article

Opinion : Self-Help Continuing Professional Development Groups in the Workplace―A Case Study to Determine their Potential and ViabilityGARRY, A; COWAN, J.ETTI. 1992, Vol 29, Num 1, pp 64-69, issn 0033-0396Article

Towards a knowledge-sharing scaffolding environment based on learners' questions = Vers un environnement basé sur le partage du savoir et sur les questions des apprenantsNG'AMBI, Dick; HARDMAN, Joanne.British journal of educational technology. 2004, Vol 35, Num 2, pp 187-196, issn 0007-1013, 10 p.Article

La relation de réciprocité et l'apprentissage : Ecoute, don, prise de parole = The reciprocal relationship and learning : Listening, giving and taking the floorKEBE, Diama; MOULIN, Yvette; HEBER-SUFFRIN, Marie-Ange et al.Education permanente. 2000, Num 144, pp 144-153, issn 0339-7513, 245, 250 [12 p.]Article

EXPERIMENTAL ANALYSIS OF SOME PROCESS VARIABLES IN PEER TUTORIAL LEARNINGEHLY SW; BRATTON B.1981; PSYCHOL. REC.; ISSN 0033-2933; USA; DA. 1981; VOL. 31; NO 4; PP. 537-541; BIBL. 12 REF.Article

  • Page / 12