Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Evaluation")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 415975

  • Page / 16639

Export

Selection :

  • and

A constructivist approach to project assessment = Approche constructiviste d'un projet d'évaluationHANSEN, Søren.European journal of engineering education (Print). 2004, Vol 29, Num 2, pp 211-220, issn 0304-3797, 10 p.Article

Authenticity in assessment: reflecting undergraduate study and professional practice = Authenticité dans l'évaluation: Réflexion sur les études universitaires et la pratique professionnellePALMER, Stuart.European journal of engineering education (Print). 2004, Vol 29, Num 2, pp 193-202, issn 0304-3797, 10 p.Article

Vers une nouvelle culture de l'évaluationMICHEL, A.Education et Management. 1992, Num 10, pp 76-80Article

L'évaluation du savoir mathématique. Questions et méthodes = Evaluation of mathematics' knowledge. Questions and methodsBODIN, A.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1997, Vol 17, Num 1, pp 49-95, issn 0246-9367, 46 p.Article

Generating criteria for evaluating teachers through teacher effectiveness research = De nouveaux critères d'évaluation des enseignants grâce aux recherches sur l'efficacité de l'enseignantKYRIAKIDES, Leonidas; DEMETRIOU, Demetris; CHARALAMBOUS, Charalambos et al.Educational research (Windsor). 2006, Vol 48, Num 1, pp 1-20, issn 0013-1881, 20 p.Article

En Angleterre : inspection et évaluationWILCOX, B.Administration et éducation (Paris). 1991, Num 50, pp 63-77, issn 0222-674XArticle

Strategies for the Teacher-Assessed Component of Key Stage 3 ScienceLIDSTONE, P.School science review. 1991, Vol 72, Num 260, pp 137-141, issn 0036-6811Article

Formative evaluation of prototypical products: from expert to connoisseurCHINIEN, C; HLYNKA, D.ETTI Educational & training technology international. 1993, Vol 30, Num 1, pp 60-61, issn 0954-7304Article

Bottom-up: teachers' contribution in developing uniform criteria to assess design products = Bottom-up (projet): la contribution des enseignants pour développer des critères uniformes d'évaluation des produitsLANS, Wendelien; VERKROOST, Marie-José.European journal of engineering education (Print). 2004, Vol 29, Num 2, pp 275-282, issn 0304-3797, 8 p.Article

Assessment of complex learning: the Engineering Professors' Council's new thinking about first-cycle engineering degrees = Evaluation de l'apprentissage complexe: Réflexions du Conseil des Professeurs en ingénierie sur le premier cycle de formation des ingénieursKNIGHT, Peter.European journal of engineering education (Print). 2004, Vol 29, Num 2, pp 183-191, issn 0304-3797, 9 p.Article

Implementing formative assessment in engineering education: the use of the online assessment system Etude = Implémentation d'une évaluation formative en ingénierie de l'éducation: l'utilisation du système Etude dans l'évaluation en ligneDOPPER, Sofia M; SJOER, Ellen.European journal of engineering education (Print). 2004, Vol 29, Num 2, pp 259-266, issn 0304-3797, 8 p.Article

Sistemas de Avaliação do Ensino Superior X Melhoria do Padrão de Qualidade = Les systèmes d'évaluation de l'enseignement supérieur et d'amélioration des standards de qualitéDE AVILA SILVA REIS, Simone Maria; DE SOUZA MACHADO QUAGLIATTO, Helga; PAGOTTI, E. Antonio et al.Avaliação (Campinas). 2003, Vol 8, Num 2, pp 141-154, issn 1414-4077, 14 p.Article

Evaluating courseware : Some critical questions = L'évaluation des logiciels éducatifs : Quelques questions-clefsJACOBS, G.Innovations in education and training international. 1998, Vol 35, Num 1, pp 3-8, issn 1355-8005Article

Evaluación institucional : Objetivos y criterios = Institutional evaluation : Objectives and criteria = Evaluation institutionnelle : Objectifs et critèresVIEIRA PEREIRA, J. T; DURAN GOMEZ, J. M.Revista española de pedagogía. 1997, Vol 55, Num 208, pp 445-458, issn 0034-9461Article

Tipi di valutazione e tempi connessi = Types d'évaluation et moments appropriésCALONGHI, L.Orientamenti pedagogici. 1990, Vol 37, Num 220, pp 773-781, issn 0030-5391, 705Article

La valutazione della qualità della didattica: alcune considerazioni critiche = The assessment of the quality of didactics: some critical considerations = L'évaluation de la qualité de la didactique: quelques considérations critiquesBONAZZI, Giuseppe; VAIRA, Massimiliano.Rassegna italiana di sociologia. 2003, Vol 44, Num 3, pp 447-453, issn 0486-0349, 7 p.Article

As reformas do ensino superior no Chile e China = The reforms in higher education in Chile and China = Les réformes de l'enseignement supérieur au Chili et en ChineDE SIQUEIRA, Angela C.Avaliação (Campinas). 2003, Vol 8, Num 4, pp 141-161, issn 1414-4077, 21 p.Article

La «valutazione autentica» = L' «évaluation authentique» = The «authentic evaluation»COMOGLIO, Mario.Orientamenti pedagogici. 2002, Vol 49, Num 289, pp 93-112, issn 0030-5391Article

Auto-avaliação no ensino superior: um espelho chamado portfólio = Self-evaluation in higher education: a mirror called portfolio = Auto-évaluation dans l'enseignement supérieur: un miroir nommé portfolioVEREZA BRUZZI, Rita Carolina; VILLAR MARQUES DE SA, Antonio; PACINI VALLS, Renata et al.Linhas criticas. 2001, Num 13, pp 289-303, issn 1516-4896, 15 p.Article

Teachers' perceptions of active participation, evaluation effectiveness, and training in evaluation systems = Les perceptions des enseignants concernant la participation active, l'évaluation de l'efficacité et la formation dans les systèmes d'évaluationCONTRERAS, G. L. H.Journal of research and development in education. 1999, Vol 33, Num 1, pp 47-59, issn 0022-426XArticle

Conditions de collecte et santé auto-déclarée : une analyse sur données européennes = Collection Conditions and Self-Rated Health : an Analysis of European DataCLARK, Andrew E; VICARD, Augustin.Economie et statistique. 2007, Num 403-04, issn 0336-1454, 143-163, 181, 184, 187, 190 [25 p.]Article

Valutazione, istituzioni scolastiche e INVALSIBORDIGNON, Bruno.Orientamenti pedagogici. 2006, Vol 53, Num 314, pp 271-290, issn 0030-5391, 20 p.Article

Evolucion y crecimiento de la universidad en Chile: (Un aporte para los trabajos de la Comisión de Mejoramiento de la Calidad de la Enseñanza. Evaluación y acreditación universitaria) = Evolution et importance de l'université au ChiliNUNEZ C, Miguel.Avaliação (Campinas). 2003, Vol 8, Num 3, pp 59-67, issn 1414-4077, 9 p.Article

Dogmas in the assessment of usability evaluation methodsHORNBAEK, Kasper.Behaviour & information technology (Print). 2010, Vol 29, Num 1, pp 97-111, issn 0144-929X, 15 p.Article

Algumas definições de avaliação = Some definitions of evaluation = Quelques définitions de l'évaluationRISTOFF, Dilvo I.Avaliação e compromisso público : a educação superior em debate. 2003, pp 21-33, isbn 85-7474-168-X, 13 p.Book Chapter

  • Page / 16639