Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Finalité de l'éducation")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 645

  • Page / 26
Export

Selection :

  • and

Eficacia, calidad y educación = Efficiency, quality and education = Efficacité, qualité et éducationCUEVAS LOPEZ, Mercedes.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2002, Num 191, pp 283-314, issn 0210-9581, 32 p.Article

L'educació com a enigma i com a activitat pràctica i poiètica : Implicacions per a l'ensenyament de la filosofia de l'educació = L'éducation en tant qu'énigme et en tant qu'activité pratique et poétique : implications pour l'enseignement de la philosophie de l'éducation = Education as enigma or practical/poetic activityDO VALLE, Lilian.Temps d'educació. 2000, Num 23, pp 469-481, issn 0214-7351Article

Jean Vial et le futur = Jean Vial and the futureFONKOUA, P.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 5, pp 97-106, issn 0755-9593Article

Application de la sémiotique comme philosophie aux sciences de l'éducation = The application of semiotics as philosophy for science of educationDELEDALLE, G.Degrés (Bruxelles). 1994, Vol 22, Num 77, pp d1-d3, issn 0376-8163Article

Los valores en los textos educativos de la prensa de Castilla y León = Les valeurs dans les textes sur l'enseignement parus dans les journaux de Castille et de LeónNIETO MARTIN, S.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1992, Num 149, pp 101-110, issn 0210-9581Article

The Future of General Science EducationGAGO, J. M.Impact of Science on Society. 1991, Vol 41, Num 164, pp 289-295, issn 0019-2872Article

Educação : emergência de sen processamento epistemológico = Education : débuts de son examen épistémologiqueMOURIÑO MOSQUERA, J. J.Estudos Leopoldenses. 1991, Vol 27, Num 125, pp 19-28Article

L'éducation comme action. A propos de la pluralité et de la naissanceMASSCHELEIN, J.Orientamenti pedagogici. 1990, Vol 37, Num 220, pp 760-771, issn 0030-5391, 705Article

Nostalgia e aspiracao pelo livro Santana Mestra Na Colonia = Nostalgia and Longing for the book = Nostalgie et aspirations pour le livreTEIXEIRA LOPES, E. M.Horizontes (Bragança Paulista). 1997, Vol 15, pp 281-290, issn 0103-7706, 362[10 p.]Article

L'educazione tra passato e futuro = Education - past and future = Enseignement - passé et futurBELLANOVA, B; TELLERI, F.Orientamenti pedagogici. 1995, Vol 42, Num 252, issn 0030-5391, 1170, 1174, 1313-1325 [15 p.]Article

«I did it my way'»: some thoughts on autonomy = L'autonomie de l'élève dans le système éducatif : réflexions philosophiquesNORMAN, R.Journal of philosophy of education. 1994, Vol 28, Num 1, pp 25-34, issn 0309-8249Article

Mat' Sup' : non! Maternelle super : oui!MÉNARD, P; CHOMANT, F.Education & pédagogies (Sèvres). 1992, Num 14, pp 55-57, issn 0998-4356Article

L'educazione familiare nell'epoca della globalizzazione = L'éducation familiale à l'époque de la mondialisation = Family education in the globalization eraNANNI, Carlo.Orientamenti pedagogici. 2003, Vol 50, Num 296, pp 241-254, issn 0030-5391, 14 p.Article

Pedagogía del esfuerzo y cultura del placer = Pedagogy of effort and pleasure culture = Pédagogie de l'effort et culture du plaisirGERVILLA CASTILLO, Enrique.Revista española de pedagogía. 2003, Vol 61, Num 224, pp 97-114, issn 0034-9461, 18 p.Article

Education et république : la machinerie éducative de Lepeletier = Education and republic : the educational machinery of LepeletierLE COUR GRANDMAISON, O.History of European ideas. 1995, Vol 21, Num 5, pp 647-657, issn 0191-6599Article

What is the content of education in a democratic society? = Quel est le contenu de l'enseignement dans une société démocratiqueHABERMAN, B. D.Journal of philosophy of education. 1994, Vol 28, Num 2, pp 183-189, issn 0309-8249Article

Histoire et perspectives de l'école maternelleBOISDON, T.Education & pédagogies (Sèvres). 1992, Num 14, pp 24-31, issn 0998-4356Article

The Use and Uselessness of LearningMIDGLEY, M.Disciplinary Cultures. European Journal of Education. 1990, Vol 25, Num 3, pp 283-294Book Chapter

Objectifs et finalités de l'enseignement des sciences. Intervention aux Premières Journées Langevin. Brest, 14 octobre 1989ASTOLFI, J.-P.Journées Paul Langevin. 1990, pp 17-23Conference Paper

Observaciones a una reflexión = Observations sur une réflexionGARCÍA LÓPEZ, R.Estudios geográficos. 1989, Vol 47, Num 184, pp 519-521, issn 0014-1496Article

Gedenken -Forschen -Lernen die DDR-Diktatur in Sachsischen Gedenkstatten : Bildungsarbeit in GedenkstättenHATTIG, Susanne; KLEIN, Lothar; MÜLLER, Klaus-Dieter et al.Bildung und Erziehung. 2006, Vol 59, Num 4, pp 407-421, issn 0006-2456, 15 p.Article

Education : The resource for the consolidation of a civil society = L'éducation : le moyen de consolider une sociétéFILONOV, G. N.Russian education and society. 2005, Vol 47, Num 11, pp 37-46, issn 1060-9393, 10 p.Article

Pedagogia e politica scolastica = Pédagogie et politique scolaire = Pedagogy and educational policyFORNACA, Remo.Ricerche pedagogiche. 2002, Vol 37, Num 144-45, pp 2-4, issn 1971-5706, 3 p.Article

Upbringing or education? = Questions d'éducation..KRAEVSKII, V. V.Russian education and society. 2002, Vol 44, Num 10, pp 81-94, issn 1060-9393, 14 p.Article

La educación integral y la fragmentación posmoderna = L'enseignement intégral et la fragmentation postmoderne = Integral teaching and postmodern fragmentationDAROS, W. R.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1997, Num 171, pp 275-309, issn 0210-9581Article

  • Page / 26