Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Grammaire pédagogique")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 52

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Informal pedagogical grammar = La grammaire pédagogique informelleABDULMONEIM MAHMOUD MOHAMMED.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 1996, Vol 34, Num 4, pp 283-291, issn 0019-042XArticle

Irrelevanzausdruck und Feldergrammatik Linguistische Beschreibung : didaktische FolgerungenLEUSCHNER, Torsten.Deutsch als Fremdsprache. 2007, Vol 44, Num 4, pp 219-226, issn 0011-9741, 8 p.Article

«Blackpool would be a nice place unless there were so many tourists»: some misconceptions about English grammar = «Blackpool would be a nice place unless there were so many tourists»: Quelques idées fausses sur la grammaire anglaiseBERRY, R.Studia Anglica Posnaniensia. 1994, Vol 28, pp 101-112, issn 0081-6272Article

Colloque de IasiLa Linguistique (Paris. 1965). 1997, Vol 33, Num 2, pp 11-69, issn 0075-966XConference Proceedings

Pronombres que no lo son : aspectos descriptivos y pedagógicosWHITLEY, M. S.Hispania. 1990, Vol 73, Num 4, pp 1106-1117, issn 0018-2133Article

Le cas du participe actif dans le parler du Caire : vers une grammaire à usage didactique = Active participle in Cairo dialect : towards a didactical grammarAUDEBERT, C.Bulletin d'études orientales. 1994, Vol 46, pp 53-76, issn 0253-1623Article

L'accord du participe passé en une seule règle = The agreement of past participle in only one ruleAUDET, C.-H.BCILL (Louvain-la-Neuve). 1997, Num 86, pp 13-33, issn 0779-1666Article

Didactique des langues étrangères : De quoi parle-t-on quand on parle de grammaire? = Foreign language didactics : the meaning of pedagogical grammarsBERCHE, M. P.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 1998, Vol 36, Num 1, pp 31-48, issn 0019-042XArticle

Grammaires excentriques et cultures métalinguistiques : Métadiscours et enseignement/apprentissage des langues = Excentric grammars and metalinguistic culturesBEACCO, J.-C.Linx. 1997, Num 36, pp 131-137, issn 0246-8743, 169, 173 [9 p.]Conference Paper

Nahuatl as Written: Lessons in Older Written Nahuatl, with Copious Examples and TextsLOCKHART, James.UCLA Latin American studies. 2001, Vol 88, issn 1046-9176, 261 p.Serial Issue

'Youser-friendly' metalanguage: What effect does it have on learners of English? = L'influence du style convivial et amical du métalangage sur les étudiants en anglaisBERRY, Roger.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 2000, Vol 38, Num 3-4, pp 195-211, issn 0019-042XArticle

Schritte zum Ausbau einer Lernergrammatik = Steps to the design of a learner grammarRUSCH, P.Deutsch als Fremdsprache. 1998, Vol 35, Num 4, pp 233-238, issn 0011-9741Article

Métalangue grammaticale dans un choix de manuels d'enseignement de l'allemand : Métadiscours et enseignement/apprentissage des langues. (Vol. II) = Grammatical metalanguage through a choice of learnbooks of German languageSOUSA COSTA, A.Linx. 1997, Num 37, pp 25-34, issn 0246-8743, 147, 151 [31 p.]Conference Paper

Shall et will : un futur pas si simple (1745-1967) : Métadiscours et enseignement/apprentissage des langues = Shall and will : a future non so simple (1740-1914)CLAVERES, M.-H.Linx. 1997, Num 36, pp 105-115, issn 0246-8743, 168, 172 [13 p.]Conference Paper

Was ist und was soll eine Lern(er)-Grammatik? = What is and what should be a learning (or learner) grammar ?HELBIG, G.Deutsch als Fremdsprache. 1999, Vol 36, Num 2, pp 103-112, issn 0011-9741Conference Paper

Les indéfinis entre grammaire et linguistique. Le cas de n'importe quel : Métadiscours et enseignement/apprentissage des langues. (Vol. II) = The indefinites between grammar and linguistics. The case of n'importe quelALI BOUACHA, M.Linx. 1997, Num 37, pp 43-53, issn 0246-8743, 148, 152 [13 p.]Conference Paper

La sémantique grammaticale et l'enseignement = Grammatical semantics and teachingGREGOIRE, R.BCILL (Louvain-la-Neuve). 1997, Num 86, pp 83-101, issn 0779-1666Article

Awna parikwaki (introduction à la langue palikur de Guyane et de l'Amapá)Launey, Michel.Didactiques (Bondy). 2003, issn 1142-2580, isbn 2-7099-1530-8, 256 p., isbn 2-7099-1530-8Book

Lengua y gramática en la Educación Primaria = Language and grammar in elementary schoolDE LA PUENTE SAMANIEGO, Pilar.Cuestiones de actualidad en lengua española. Aguas vivas. 2003, Vol 3, pp 317-323, isbn 958-611-091-5, 7 p.Book Chapter

La Gallicae linguae institutio de Jean Pillot. Comment adapter le cadre grammatical latin à la description du français = Jean Pillot's Gallica linguae institutio : how to adapt the Latin grammatical framework to the description of FrenchCOLOMBAT, Bernard.Lyon et l'illustration de la langue française à la Renaissance. Langages (Fontenay-aux-Roses). 2003, pp 77-107, issn 1285-6096, isbn 2-84788-032-1, 31 p.Book Chapter

La prise en compte de l'hétérogénéité dans un manuel de portugais (ESPAÇOS) : Les manuels scolaires = Handling heterogeneity in a Portuguese textbook (ESPAÇOS) : School textbooksLEVECOT, Agnès.Les Langues modernes. 2002, Vol 96, Num 1, pp 31-37, issn 0023-8376Article

Der Protagonist und seine Mitspieler. Was die Verbvalenz im DaF-Unterricht leisten kann (II) = The protagonist and his partner. What can verbal valency offer to the teaching of German as a foreign language (II)HINKEL, Richard.Deutsch als Fremdsprache. 2001, Vol 38, Num 2, pp 77-84, issn 0011-9741Article

Une traduction arabe de la grammaire de Lhomond (1857) = An Arabic translation of Lhomond's grammar (1857)BECHRAOUI, Mohammed-Fadhel.Historiographia linguistica. 2001, Vol 28, Num 3, pp 365-400, issn 0302-5160, 36 p.Article

Vers une grammaire transitionnelle : Faire de la grammaire ou laisser la grammaire se faire ? = Towards a transitional grammar : Teaching grammar or let grammar do the teaching ?SANTACROCE, Michel.Etudes de linguistique appliquée. 2000, Num 120, pp 433-438, issn 0071-190X, NOV-DECArticle

Exercices de grammaire russeGuiraud-Weber, Marguerite; Korjenevskaïa, Nina; Mikaelian, Irina et al.Didactilangue Aix-en-Provence. 2003, isbn 2-85399-531-3, 232 p., isbn 2-85399-531-3Book

  • Page / 3