Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Group Work")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 442

  • Page / 18
Export

Selection :

  • and

Tuning into the music of groups: A metaphor for team-based learning in management education = Accorder ses violons en groupe : une métaphore du travail par équipe dans le cadre de l'enseignement de la gestionFAIRFIELD, Kent D; LONDON, Michael B.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 6, pp 654-672, issn 1052-5629, 19 p.Article

Teaching teams to be teams: An exercise using the Myers-Briggs® type indicator and the five-factor personality traits = Apprendre aux équipes à être des équipes : un exercice faisant appel à l'indicateur Myers-Briggs et aux cinq traits de caractèreCLINEBELL, Sharon; STECHER, Mary.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 362-383, issn 1052-5629, 22 p.Article

Growing the tree of teacher knowledge : Ten years of learning to teach elementary science = Faire pousser l'arbre de la connaissance de l'enseignant : 10 années d'apprentissage de l'enseignement de la science dans le primaireMULHOLLAND, Judith; WALLACE, John.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 7, pp 767-790, issn 0022-4308, 24 p.Article

Learning to manage intergroup dynamics in changing task environments: An experiential exercise = Apprendre à gérer les dynamiques intergroupes dans des environnements à tâches évolutives : un exercice basé sur l'expérienceHUNSAKER, Phillip L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 6, pp 790-805, issn 1052-5629, 16 p.Article

Leadership in a multiprofessional context = Le commandement dans un contexte multi-professionnelHORDER, J.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 3, pp 203-205, issn 0308-0110Article

Writing up an experiment cooperatively = Elaborer une expérience en coopérationWITTECK, Torsten; EILKS, Ingo.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 107-110, issn 0036-6811, 4 p.Article

The role of Discourse in group knowledge construction: A case study of engineering students = Le rôle de l'interaction verbale dans la construction de la connaissance en groupe : une étude de cas menée auprès d'étudiants en ingénierieKITTLESON, Julie M; SOUTHERLAND, Sherry A.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 3, pp 267-293, issn 0022-4308, 27 p.Article

Le travail coopératif en classe. Se faire aider, mais comment ? = Cooperative work in the classroom. Being helped, OK but how?OLSZEWSKA, Barbara.Communication et langages. 2004, Num 140, pp 83-96, issn 0336-1500, 14 p.Article

Teaching facilitation: A play in three acts = Un enseignement facilité : une pièce en trois actesDE JANASZ, Suzanne C.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2001, Vol 25, Num 6, issn 1052-5629, 630, 685-712 [29 p.]Article

« Moins on parle de Km et mieux ça marche... » : Le Km à l'heure du business ? = The less we speak about Km, the better it worksTRANCHART, Philippe.Entreprises formation. 2005, Num 147, pp 20-21, issn 0765-5762, 2 p.Article

Exploring student perceptions of group interaction and class satisfaction in the web-enhanced classroom = Recherche sur les perceptions des étudiants concernant l'interaction de groupe et la satisfaction en classe dans le cadre d'un cours utilisant l'InternetDRIVER, Michaela.The Internet and higher education. 2002, Vol 5, Num 1, pp 35-45, issn 1096-7516, 11 p.Article

Citizen participation in the education and training of social workers = La participation du citoyen dans l'éducation et la formation des travailleurs sociauxRIMMER, Annette; HARWOOD, Kim.Social work education. 2004, Vol 23, Num 3, pp 309-323, issn 0261-5479, 15 p.Article

Collaborative journalling as a professional development tool = Le journalisme collaboratif comme outil de développement professionnelALTERIO, Marine.Journal of further and higher education. 2004, Vol 28, Num 3, pp 321-332, issn 0309-877X, 12 p.Article

Internet et la révision du vocabulaire spécifique de la distribution en allemand = Internet and the revision of the specific vocabulary of distribution in GermanTHOLLIEZ, Jean-Michel.Les Cahiers de l'APLIUT. 2003, Vol 22, Num 3, pp 62-65, issn 0248-9430, 4 p.Article

SIDE-VIEW: Evaluation of a system to develop team players and improve productivity in Internet collaborative learning groups = SIDE-VIEW : évaluation d'un système pour développer le travail de groupe et améliorer la productivité des groupes d'apprentissage sur InternetLEA, Martin; ROGERS, Paul; POSTMES, Tom et al.British journal of educational technology. 2002, Vol 33, Num 1, pp 53-63, issn 0007-1013Article

The art of dialogue in building cross-cultural sensitivity in the classroom = L'art du dialogue dans la création d'une sensibilité transculturelle en classeANAKWE, Uzoamaka P.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2002, Vol 26, Num 3, issn 1052-5629, 228, 291-306 [17 p.]Article

An innovative modification to structured controversy = Une modification innovatrice de la Controverse structuréeD'EON, Marcel; PROCTOR, Peggy.Innovations in education and teaching international (Print). 2001, Vol 38, Num 3, pp 251-256, issn 1470-3297Article

Similarity and difference : Student cooperation in Taiwanese and Australian science classrooms = Similarités et différences : collaboration entre étudiants dans des classes de science en Australie et à TaïwanWALLACE, John; CHOU, Ching-Yang.Science education (Saleem, Mass.). 2001, Vol 85, Num 6, pp 694-711, issn 0036-8326Article

Enhancing interactions during dyadic learning in mathematics = Renforcement des interactions lors d'apprentissage en dyade en mathématiques = Verbesserung der Interaktionen während des Mathematiklernens in DyadenSTECKER, Pamela M; FUCHS, Lynn S; FUCHS, Douglas et al.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2000, Vol 22, Num 3, pp 467-480, issn 1424-3946Article

A team approach to practice teaching = Une approche par équipe de la pratique de l'enseignementDURKIN, C; SHERGILL, M.Social work education. 2000, Vol 19, Num 2, pp 165-174, issn 0261-5479Article

Improving laboratory learning through group working and structured reflection and discussion = Améliorer l'apprentissage en laboratoire par un travail en groupe et une réflexion structuréeNICOL, D. J; KANE, K. A; WAINWRIGHT, C. L et al.ETTI Educational & training technology international. 1994, Vol 31, Num 4, pp 302-310, issn 0954-7304Article

Collaborative Writing : A Philosopher's GuideBOSLEY, D. S; JACOBS, J.Teaching philosophy. 1992, Vol 15, Num 1, pp 17-32, issn 0145-5788Article

Race and Culture : The Management of « Difference » in the Learning GroupBRUMMER, N; SIMMONDS, J.Social work education. 1992, Vol 11, Num 1, pp 54-64, issn 0261-5479Article

Contenus et répartition des échanges entre élèves de première année du primaire au cours de tâches d'écriture réalisées en dyadeLAVOIE, Natalie; LEVESQUE, Jean-Yves; LAROUI, Rkia et al.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 3, pp 215-236, issn 1481-868X, 22 p.Article

Is the team all right? Diversity and teacher education = Diversité et formation des enseignantsLADSON-BILLINGS, Gloria J.Journal of teacher education. 2005, Vol 56, Num 3, pp 229-234, issn 0022-4871, 6 p.Article

  • Page / 18